Super klein vliegtuigje van "vroeger"?

BadBert

Forum veteraan
Hallo

ik ben nu aan de gang met mijn Dragonfly #4 en mijn Kyosho Calmato (met 7.5cc)

Maar nu bedacht ik me ineens na het lezen van wat electro vliegtuig topicjes dat er "vroeger" (lees: tussen de 5 en 10 jaar geleden) van die "PIEP" kleine vliegtuigjes waren...

Van (als ik het me goed herinner) 15cm spanwijdte ofzo. Er was iig een bommenwerper te koop (zo'n zwarte vleugel weet je wel?)

Je moest ze dan uit de hand starten, en het liefst ook weer opvangen, of op iets zachts landen.

Nu is mijn vraag: bestaan die dingen nog?
Zijn ze nog ergens te krijgen? Ik kan deze modelletjes nergens meer vinden helaas....

zo toch graag zo'n dingetje aan mijn collectie willen toevoegen ;)

Ja, die kende ik al! (is ook 1 van de redenen dat ik me het kleine vliegtuigje weer herinnerde)

Maar die ik bedoel hebben echt de vorm van die steath bommenwerper....

Iemand die weet wat ik bedoel?

weet er nu niemand wat ik bedoel :(

Vind het wel jammer, vond het echt super leuke vliegtuigjes :D

Ik kocht vroeger altijd van die kleine depron vliegtuigjes bij de speelgoedwinkel. Zat in een rechthoekig papieren zakje met een romp, vleugel, staart vleugel, plastic gewichtje en een propeller. Koste 1,50 gulden geloof ik.
De vleugels stak je gewoon door de romp, plastic gewichtje op de punt en daar drukte je de propeller in. En gooien maar. vloog bijzonder goed. (de propeller draaide gewoon van de vliegwind)

Bedoel je dat spul?

Zeeman verkocht het laatst nog voor 35 cent.
Ik had er een stuk of tien voor mijn kleinzoon gekocht.
Blokker heeft ze ook nog

Hans.

Ik bedoel zeker niet die gooi dingen ;)

Ik bedoel ook niet die stealth dingen waarmee je op marktplaats doodgegooid werd...
Die zijn namelijk een stuk groter.

Ik heb het echt over een heel klein RC modelletje, dacht echt dat de spanwijdte iets van 20 cm was ofzo, waren echt piepklein...

Heb zelf ook al gezocht op internet, maar kan er niets meer over vinden :(

jah, maar dan zag hij er uit als een ecthe stealth bommenwerper en had 3 functies (motor, hoogte en richting geloof ik)

Best jammer dat ik er niets meer over kan vinden ;)

Die dingen waren vast groter dan in je herinnering. De techniek om rond 20cm te gaan voor speelgoed prijzen is er pas heel recent.
Kijk even hoeveel 15 of 20cm precies is. Je zal dan zien dat je groter bedoeld.
Zeker met 3 functies kon het in die tijd niet zo klein.

Ik heb wl een B2 gehad die via BMI werd verspreid. depron uit de mal. holle vleugel, 2 motortjes die in een groef draaiden. Die was echter wel meer dan 60cm spanwijdte

Hmm, misschien herinner ik me de functies dan verkeerd, maar hij wsa niet veel groter dan de hand van de bestuurder toen...

naja...

Back