Super Sky Surfer

Ik kwam gisteren op de site Bananahobby de Super Sky Surfer tegen.
Een Easystar clone met 2,4 meter (!) spanwijdte.

Super Sky Surfer RC Sailplane RTF - Radio Controlled Super Sky Surfer - RC Electric Sailplane

pr80099img1.jpg

De fabrikant is "BlitzRCworks". De website leidt tot niets.

Het toestel intrigeert mij wel ivm de afmetingen en de mogelijkheden als FPV platform.

Het ding kost 140 USD voor de ARF versie maar er komen nog eens zo'n 77 USD bij voor het verzenden (+btw + invoerrechten) en dan is het toch wel redelijk aan de prijs.

Is iemand dit toestel wel eens in Europa tegengekomen?

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb de Sky Surfer XL gekocht. Maar ik twijfel wel of mijn versie 2,4m is, ik denk eerder 2m.
Het toestel vliegt op zich fantastisch goed. Hij is stabiel en zweeft goed...
Maar, in tegenstelling tot waar ik om gevraagd had, vind ik de motor nogal redelijk zwak voor de toepassing die ik wil gaan doen. Een looping valt te maken, maar pas na een redelijke duik.

Aangezien ik mijn FPV er in wilde gaan bouwen, twijfel ik of hij met 300 gram extra nog wel zo goed gaat vliegen. Tenminste, hij zal nog wel vliegen, maar ik wilde juist wat power over hebben.

Dus nogmaals, voor een beginner zonder al te veel eisen qua kunstvlucht, is dit zeker een aanrader. Wel raad ik aan om de plastieken stukjes in de roeren allemaal eens na te lijmen.

Vriendelijke groeten,

Davy

Goede uitleg als je wat meer vermogen wil misschien beter een kit te kopen en er zelf een motor voor uitzoeken? Hoe is de kwalitijd van de electronica en het schuim? En hoe zijn de zweef eigenschappen, kan je hem ook langzaam vliegen zoals zijn kleine broertje? Het lijkt me echt een fun ding om relax op een zomer avond (van mij mag de winter stoppen haha) onderuit een beetje rond de vliegen, of natuurlijk fpv!

Back