Ik heb hem in een okkazie gekocht. Had drie vluchten op zijn teller en in perfecte staat. De eerste eigenaar vloog er niet graag mee ("Ce n'est pas mon truc", het was een Waal. Letterlijk vertaald: het is mijn ding niet)
Na een half jaar stofhappen en wachten wachten wachten op die perfecte omstandigheden (kort gras, beetje wind in de piste (heb altijd graag wat wind bij een maiden) as het dan eindelijk vanavond zo ver...
Relaas van de vlucht: Na de afstandstest en de laatste checklist probleemloos opgestegen. Nauwelijks wat trim nodig, vliegt strak gelijk een F3A bakske.
Op halve power valt er goed mee rond te vliegen. Vrij snel naar het aanvliegen inschatten overgeschakeld want ik wist dat de lipo's gewoon leeggezogen worden. Eerste circuit te hoog en te snel, tweede circuit lager maar nog steeds te snel (en een touch and go gemaakt hum hum).
Derde circuit in de downwind leg zonder lipopeut gevallen. 't Was dus dringend de moment om de final te maken en heb hem dan maar binnengezweefd en een superzachte landing gemaakt perfect in het midden van de piste OEF! Helaas was 't toen al te laat op de avond om nog te wachten tegen dat het pack weer volgeladen was, dus maar 1 vlucht kunnen doen.
Moraal van het verhaal: Vliegt super, en eigenlijk heel gemakkelijk. Strak vlieggedrag zoals ik het graag heb.
Maar ik heb een probleem nu want dit voelt verslavend aan. Ik mag er niet aan denken wat het vervolg op dit zou worden...(we mogen geen turbine vliegen bij ons, enkel electro vliegen)
Op 8S duwt de EDF zo'n 4,5 kg, dus ik denk idd dat met een 60 turbine erin dat het ding heerlijk vliegt.
Vliegt niet zo snel, maar dat wil ik ook niet, daarvoor heb ik kleine scheermesjes. Je voelt wel dat je nog redelijk wat power onder de stick hebt dus je kan ruime figuren maken (iets waar ik van hou).
Helaas is de vliegduur echt wel kort...