Super Zoom 4D - Ervaringen/Tips/Opmerkingen?

Op EPP kan je vrijwel elke lijm (dus ook met oplosmiddelen) gebruiken, dit in tegenstelling tot piep zoals Styropor en Depron.
Je kunt er dus ook met alle soorten stift op schrijven....

:?: En is die super zoom 4d inmiddels ook (waar) in Nederland te koop???

Heb vandaag eentje besteld samen met een setje drijvers bij www.modellbau-hp.de. Want helemaal niet duur en goed blijkens ander draadje hier. Nu maar afwachten hoe snel tie hier is...

Ik heb aandrijvings problemen, zelfs met een 2200 lipo wil mijn roxy motor niet vooruit, vreemd genoeg pas na een paar seconden, dan begint de gas terug te nemen.

Das raar Sven :? ik heb er helemaal geen problemen met gehad.
nu vlieg ik op gws 10*47 props aangezien de gws 1170HD meer dan 11amps trekken is men lipo naar de zak gegaan :oops: :lol:
twas toch een oud ding dat bijna versleten was dus who care's :P

Had ik eerst ook met m'n Roxxy, maar dan in een Robbe Spirit 3D. Bleek bij mij de drempelwaarde van de onderspanningbeveiliging van de regelaar te zijn.

Ik gebruikte een Castle Creations 25A regelaar met 1000mAh LiPo die 20C aankan. Die CC-regelaar is via de PC te programmeren en toen ik de auomatische beveiliging verving door een vaste nogal kritische ondergrens was bij mij het probleem verholpen.

Ik heb nu ook een CC, maar dan wel een T-bird.. Daarmee kan ik denk ik geen handmatige ondergrens instellen.

Maar zelfs een 2200 lipo op zn knien krijgen, dat kan toch niet? Bij metingen haal ik hooguit 8A.

mive zei:
Had ik eerst ook met m'n Roxxy, maar dan in een Robbe Spirit 3D. Bleek bij mij de drempelwaarde van de onderspanningbeveiliging van de regelaar te zijn.

Ik gebruikte een Castle Creations 25A regelaar met 1000mAh LiPo die 20C aankan. Die CC-regelaar is via de PC te programmeren en toen ik de auomatische beveiliging verving door een vaste nogal kritische ondergrens was bij mij het probleem verholpen.

He Mive,
Kan je dat eens wat verder uitleggen.
Ik heb geen pc-kabel, over welke stap in het menu spreek je nu ?

Hier wordt de instelling van de lipo cut-off bedoelt.
Deze is via de PC software per tiende volt traploos in te stellen.
Bij shocky's zetten we die ook vaak op 2,5V per cel zodat de BEC niet op een ongewenst moment ingrijpt.

Helaas...De Thunderbird is de uitgeklede versie van de Phoenix, dus niet.
Maar daar zit het probleem niet bij jou denk ik...

Ik snap niet waarom die dat bij mij doet. Zou die oude 2200 lipo dan zo krap aan zijn met zn C-rate?

Wat kan ik et beste doen? Een andere motor kopen, of een sterkere lipo? (20C 1500mAh. ofzo?)

Kan ik daar nog redelijk mee vliegen? Ik heb liefst minstens kort aan de 10 minuten vliegen op n accutje. :P

Gemiddeld 6A trekken is 10 minuten vliegen.
Ga je continu verticaaltjes vliegen volgas e.d. dan wordt het natuurlijk korter ;)
Met rondvliegen zal 10 minuten wel lukken...

Vooral bij 3D vliegen de kist altijd zo licht mogelijk houden, lagere vleugelbelasting=langzamer vliegen

Een 1500/20C is 36 euri en voor die prijs kan je bijna twee van deze pakketjes kopen....

\"Pjotrrr\" zei:
Gemiddeld 6A trekken is 10 minuten vliegen.
Ga je continu verticaaltjes vliegen volgas e.d. dan wordt het natuurlijk korter ;)
Met rondvliegen zal 10 minuten wel lukken...

Vooral bij 3D vliegen de kist altijd zo licht mogelijk houden, lagere vleugelbelasting=langzamer vliegen

Een 1500/20C is 36 euri en voor die prijs kan je bijna twee van deze pakketjes kopen....

Das mooi, met een paar keertjes hoveren en verder lekker rollen en rudder ongein rond de 10 minuten uit komen vind ik wel te pruimen. Ik moet namenlijk niet al na 5 minuten weer leeg zijn, dan kom je dr pas net in met vliegen vind ik. :P

Aeronuts heeft ook et een en ander.
http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=32_57&products_id=136
Is dat een goede accu?

Tuut-tuut, dát is snel! Superzoom met drijvers vanmiddag al in goede staat binnen, prima tent die modellbau-hp! Nu koolstofstaafjes zien te bemachtigen ter vervanging van de alu staafjes, a la methode Freakazoid.

Vraagje tav de rolroeren, die zijn net niet helemaal losgesneden en resterend stukje materiaal lijkt als scharnier te fungeren. Echter voor zover ik nu zie géén tape of iets anders ter versteviging??? Dat klopt??? En dat houdt???

@Roland: neem aan dat antwoord van Pjotrrr duidelijk is, zo niet geef even seintje dan probeer ik wel iets van een screendump te maken en mailen als je wilt.

PS, @ Pjotrrr: 2,5 V per cel als cut-off grens? Durfde tot nu toe niet lager te gaan dan 2,7 V. Kan 2,5V met iedere 3S-pack, dus ook die waar niet zo'n extra kabeltje voor het per cel afstemmen aan zit? En voor welke onderspanningsgrens geldt de capaciteit van een LiPo eigenlijk. Mijn 11,1 V 1000mAh pack geeft maar iets van 850 mAh bij ontladen tot 8,7V, dus zou die dan meer in de richting van de 1000 komen als ik tot 7,5 ontlaad?

Als je uit een 1000 mah lipo 1000 mah eruit haalt, kan je je lipo weggooien :wink:

Back