superbrain 959

• Topicstarter Topicstarter AMAR
  • Startdatum Startdatum
A

AMAR

Guest
Ik heb een pinguin chassis voor mijn hpi micro gekocht en kreeg daar een superbrain 959 lader bij. weet iemand hoe deze werkt of waar ik instructieboekjes voor deze lader kan kopen? alvast bedankt.

mvrg amar

Roelof zei:

Thanks Roelof,

Deze had ik idd ook gevonden met google. Het schijnt een 120 volts lader te zijn en ombouwen naar een 220 vot gaat 50 a 60 euro kosten. :cry: Zal hem op ebay moeten plaatsen. Was al van plan om een ultramat 12 aanteschaffen. i.v.m de lipo,s voor mijn pinguin chassis. 8)

Maar alsnog bedankt.

Ombouwen kan je ook zelf, is een kwestie van een andere transformator intern.

Maar dat ding kan toch ook op 12v werken ?
Een 12v/3A voedinkje kost geen drol

Maar dat ding kan toch ook op 12v werken ?
Een 12v/3A voedinkje kost geen drol[/quote]

Heb je enig idee waar ik een 12v/3a voeding kan kopen?

Dit soort voedingen worden veel gebruikt in de wereld van de bakkies en scanners, loop eens een electronicawinkel, of gewoon een modelbouwwinkel binnen.
www.conrad.nl is bv. zo'n electronica groothandel.

Ik zag dat die lader tot 5A kan laden, misschien wel een idee om daar rekening mee te houden. Aan de andere kant als je hem gebruikt voor je micropacks op max 2A heb je aan een 3A voeding meer dan voldoende.

Laatste optie is het ombouwen van een oude PC voeding, er loopt hier een topic over.

Zou lekker een voeding in een modelbouw winkel nemen en eentje die tot 5amp gaat of er overheen, voor het geval je nog eens accupacks sneller wil laden dan 3amp, heb je later geen spijt dat je geen zwaardere voeding gekocht en kan je weer een nieuwe halen.

Back