Dit is een kort bouwverslagje van m'n Supergee II probeersel.
Vleugeldelen laten snijden door een CNC machine, dank daarvoor!
stukken naast elkaar
2 2mm koolstof liggers per vleugeldeel
Launchpeg, 4 mm hol koolstof. De bovenste ligger gaat erdoorheen, waarna de ligger is gesplitst, en er garen/glas tussen is gestopt. Zat ook zonder lijm muurvast.
rolroer servo's en antenne verzonken in het schuim
Glasmatje eroverheen.. eerste keer dat ik met glas werk, moet nog even oefenen...
Epoxy vleugel zadel, wordt later vervangen door dunner/lichter exemplaar
Staartdelen
Roofmate neus in vorm geschuurd
Dezelfde neus, deze wordt met glasmat bedekt, waarna het schuim er via de 'lost foam methode' wordt uit gehaald.
De neus na een paar lagen glasmat.. De eerste laag ging er niet goed op
en toen ik ongeveer doorhad hoe je dit het best kon doen, bleven de hobbels van de eerste laag door de volgende lagen heen komen...
Beetje thinner erin, en dan krijg je dit.. de thinner en huishoudfolie is een blauwe plakkerige 'pap' geworden.
BEC schakeling, hierdoor kan ik een 2s1p 250mAh E-Tec pakketje als ontv. accu gebruiken
Klaar voor de maiden flight. Gewicht een kleine 270 gram......... (dat kan lichter!)
foto voor de start
worp
Jeej, het vliegt!
Model is, zeker in combinatie met rem, zeer goed te vangen.
hier was de fotograaf te laat..
hier niet 8)
Het gooien gaat nog niet helemaal zoals ik wil, gooi ik te horizontaal?
En dit is weer te vertikaal zeker?
Ruimte zat hier, de record vlucht staat nu op 1 min rond
Op het kamp is het model beschadigd geraakt, de neus/romp bevestiging blijkt een zwak punt, en het schuim in de vleugel is ondanks het glasmat iets uitgescheurd. Binnenkort maar eens repareren.

Vleugeldelen laten snijden door een CNC machine, dank daarvoor!

stukken naast elkaar

2 2mm koolstof liggers per vleugeldeel

Launchpeg, 4 mm hol koolstof. De bovenste ligger gaat erdoorheen, waarna de ligger is gesplitst, en er garen/glas tussen is gestopt. Zat ook zonder lijm muurvast.

rolroer servo's en antenne verzonken in het schuim

Glasmatje eroverheen.. eerste keer dat ik met glas werk, moet nog even oefenen...

Epoxy vleugel zadel, wordt later vervangen door dunner/lichter exemplaar

Staartdelen

Roofmate neus in vorm geschuurd

Dezelfde neus, deze wordt met glasmat bedekt, waarna het schuim er via de 'lost foam methode' wordt uit gehaald.

De neus na een paar lagen glasmat.. De eerste laag ging er niet goed op

Beetje thinner erin, en dan krijg je dit.. de thinner en huishoudfolie is een blauwe plakkerige 'pap' geworden.

BEC schakeling, hierdoor kan ik een 2s1p 250mAh E-Tec pakketje als ontv. accu gebruiken

Klaar voor de maiden flight. Gewicht een kleine 270 gram......... (dat kan lichter!)

foto voor de start

worp

Jeej, het vliegt!

Model is, zeker in combinatie met rem, zeer goed te vangen.

hier was de fotograaf te laat..

hier niet 8)
Het gooien gaat nog niet helemaal zoals ik wil, gooi ik te horizontaal?

En dit is weer te vertikaal zeker?

Ruimte zat hier, de record vlucht staat nu op 1 min rond

Op het kamp is het model beschadigd geraakt, de neus/romp bevestiging blijkt een zwak punt, en het schuim in de vleugel is ondanks het glasmat iets uitgescheurd. Binnenkort maar eens repareren.