supergee II

hoi allemaal,
pas heb ik een ofa gebouwd en ik ben nu ook naast hellingzweven, helivliegen en zowat acro ook weg van DLG's ;)
met de ofa lukt het prima, echt een geweldig dingetje (ook op de hellingen) maar toch wil ik net iets meer :)
ik zit te denken aan ofwel een arf model te kopen ofwel een supergee II te bouwen, alleen snap ik niet goed hoe de vleugels geconstrueert worden, als ik het goed begrijp komt hier geen hout aan te pas :s
ik vind nergens op internet een soort van handleiding over hoe dit gedaan wordt ed zou ik die graag eens willen zien zodat ik mij daar ook kan in gaan verdiepen.. :)
nu is de vraag, is het in mijn geval wel verstandig om aan zoiets te beginnen, en ben ik mss niet goedkoper af als ik 200 euro geef aan een of andere dlg? :s
ook als er iemand ervaringen heeft met de supergee II of een ander model aanraadt om de een of andere reden hoor ik dat graag. ik zou er graag een van 1,5 m hebben die je hoog kan gooien :p
hopelijk weten jullie mij wat te vertellen

grtz

Dennis,

Mede forumlid Sietse heeft een Supergee gemaakt. Dat is inderdaad niet zo eenvoudig. Je moet het zg. 'Vacuumbaggen' toepassen, en da's niet echt eenvoudig. Kijk hiervoor eens naar het draadje 'De bouw van een Supra' van Berrie in het zweef-forum.

Maar... Misschien ksn Sietse wel een vleugel en staartdelen voor je maken. Ik heb voor mijn Mini een vleugel en staartdelen bij hem gekocht. Prima prijs voor een prima setje vleugels!

Ook bij Alex Hoekstra kun je waarschijnlijk vleugels en andere onderdelen kopen. En je kunt natuurlijk ook een Blaster of een LongShot kunnen kopen. Kijk voor andere modellen eens op Start onder modellen.

Succes, Leon

blaster is ook erg leuk. standaard is het hoogteroer niet zo denderend maar deze is zo te vervangen

LongshotII is prima model voor niet te veel geld (<200 euro) en is lekker stevig. Ik meen dat ze hem bij Bichler of Lindinger hebben. Voor veel goedkoper zal je geen fatsoenlijke composiet dlg krijgen.

nog even een vraagje ;)
als schoolproject gaan we waarschijnlijk een manta bouwen, ziet er wel iets tof uit.. :)
nu is mijn vraag waar haal ik een goede tailboom :?
heeft er iemand suggesties? liefst een online winkel die wil opsturen..
of anders een winkel in belgië :)
de manta is een fullsize dlg, 1,5 meter en rond de 280g moet hij komen..
grtz Dennis

misschien een stuk van een carbonnen vishengel?? weet niet zeker of het licht en stevig genoeg is

Back