Supermarine Sea Otter (was: Fokker S11)

• Topicstarter Topicstarter grunt
  • Startdatum Startdatum
Hoi Leon,
ben je al wat verder gekomen met je zoektocht naar de Sea Otter?

Je hebt me zoals ik al eerder geschreven heb over de brug geholpen om weer eens een waterkist te gaan bouwen en vliegen!

Ik heb verleden weekend de tekeningen besteld en heb ze inmiddels ontvangen!
Ik ga het kistje wel opschalen naar iets meer dan 2mtr spanwijdte omdat er een 35cc stermotortje in komt te zitten als aandrijving!

Veel succes met je onderzoek naar alle juiste gegevens om er een heuze schaalkist van te maken want er moeten gezien de tekening wel wat veranderingen worden toegepast om hem echt schaal te krijgen!
Ik ga dus ook op onderzoek uit om hem schaal te krijgen en kunnen elkaar een beetje helpen als het moet.
De tekeningen zijn een goede basis als semi schaalkist!

Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,

Tja, ik heb nog niet de tijd gehad de moedelbouwruimte in te richten, dus echte voortgang is er nog niet.

Ik heb zo ongeveer elke foto die ik met Google kan vinden verzameld. Toch zijn er nog heel wat bind spots. Jammer dat er geen één meer bewaard is gebleven... No ja, ik kom een heel eind denk ik, en bewijs maar het tegendeel als je denkt dat er ergens een schroefje teveel zit :p

Hoever ben jij? Als je wil stuur ik je de tekeningen digitaal (PDF, heb ze 1:1 in kunnen scannen op het werk).

Gr,

Leon

Hoi Leon,
ben je al wat verder gekomen met je zoektocht naar de Sea Otter?

Je hebt me zoals ik al eerder geschreven heb over de brug geholpen om weer eens een waterkist te gaan bouwen en vliegen!

Ik heb verleden weekend de tekeningen besteld en heb ze inmiddels ontvangen!
Ik ga het kistje wel opschalen naar iets meer dan 2mtr spanwijdte omdat er een 35cc stermotortje in komt te zitten als aandrijving!

Veel succes met je onderzoek naar alle juiste gegevens om er een heuze schaalkist van te maken want er moeten gezien de tekening wel wat veranderingen worden toegepast om hem echt schaal te krijgen!
Ik ga dus ook op onderzoek uit om hem schaal te krijgen en kunnen elkaar een beetje helpen als het moet.
De tekeningen zijn een goede basis als semi schaalkist!

Mvgr Hans

Hoi Leon,
in ieder geval hartelijk dank voor je aanbod voor de tekeningen maar die heb ik afgelopen zaterdag uit Engeland ontvangen!
Wel moet ik de tekeningen opschalen naar een kist met een spanwijdte van 2,34mtr!

Verder ben ik ook bezig om de nodige foto's te verzamelen en daar een keuze uit te maken welk kleurenschema het gaat worden.

De rest van de foto's die ik verzamel gebruik ik voor de details!
Zo heeft de Sea otter ook flaps op de bovenste vleugel en op de onderste vleugel denk je dat daar ook flaps zitten maar dat is niet waar!
Deze immitatie flaps worden naar boven gedraait als de vleugels naar achteren geklapt worden(klein detailtje).

De rolroeren kloppen niet kwa afmeting zoals ze op de tekening staan getekend in vergelijk met originele tekeningen!

Ook is het opletten geblazen als je de onderdelen overtekent voor de motor gondel dat deze kwa omvang(diameter) iets groter zijn dan het zijaanzicht!

Dus voordat je van deze tekening gaat bouwen eerst alles even nameten en vergelijken!

Ik hou je op de hoogte als ik weer wat meer te weten kom.

Mvgr Hans

Hallo Hans,

Dank voor deze tips, en ik hou me aanbevolen (als ik zelf wat ontdek zal ik het hier ook melden).

Gr,

Leon

[mod]Overbodige quote van de post direct hier boven verwijderd[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back