SuperTigre .61 vraag

Was een ring. Motor heeft nooit goed gelopen en was niet af te stellen. Later bleek dat de ring kapot/versleten was. Na het plaatsen van de nieuwe ring was het iets beter, maar ik was er helemaal klaar mee. Heb hem weggedonderd in de kliko. was trouwens de laatste serie van super tigre uit Italië, daarna zijn de machines verkocht/verplaatst naar China om daar onder dezelfde naam super tigre motoren te maken. Irvine en os, daar zweer ik bij.

Irvine en os, daar zweer ik bij.

En die komen nu ook uit China.
Staat op de doos waarin mijn laatste OS is verpakt.

Was een ring. Motor heeft nooit goed gelopen en was niet af te stellen. Later bleek dat de ring kapot/versleten was. Na het plaatsen van de nieuwe ring was het iets beter, maar ik was er helemaal klaar mee. Heb hem weggedonderd in de kliko. was trouwens de laatste serie van super tigre uit Italië, daarna zijn de machines verkocht/verplaatst naar China om daar onder dezelfde naam super tigre motoren te maken. Irvine en os, daar zweer ik bij.

Dan moet je eens een Rossi proberen.... vergeleken daarmee, zijn Irvine en OS maar onhandig ontworpen apparaten, die er op zijn best mooier uitzien.....

Het grootste verschil, is dat je bij een OS, Irvine, of welke motor dan ook, maar moet uitzoeken op welke brandstof hij het beste loopt.
Rossi's zijn van meet af aan ontworpen om optimaal te functioneren op 0% Nitro.
De hogere prijs? Als je een béétje fanatiek vliegt en je gaat inderdaad over op 0% Nitro, dan verdient het ding zichzelf binnen een seizoen terug....

Het verhaal van die "slechte Super Tigre" is heel vreemd: zeker de italiaanse ST's waren beesten van motoren en top kwaliteit. Heb er met erg veel plezier mee gevlogen.

Groet, Bert

Zonde het probleem zat hem bij die motor in de demper
die had te wijnig tegendruk waardoor de motor arm bleef lopen

ook kan het geen kwaad de carberateur te vervangen voor een OS
wat ook goed met deeze motoren kan is ombouwen naar benziene

walbro er op onststeking er op
maar dan moet je wel de drijfstang in de gaten houden
het bickend is een glijlager en die worden wel is ruim

nou ik heb ook een ST35 cc motor gehad.. die wou niet boven kwart gas,

die is linea recta de ton ingeklopt.

Waar kan je in nederland nou rossimotoren kopen
Voorheen waren ze niet te krijgen hier
Bij ons op de club haalden we ze direct uit italie
Ik heb nog een 10cc 5 poorter met 1 uur er op helimotor staat in een shluter meganiet
gaat nooit weg zijn beesten
er was ook een 7 poorter toendertijd

Dan moet je eens een Rossi proberen.... vergeleken daarmee, zijn Irvine en OS maar onhandig ontworpen apparaten, die er op zijn best mooier uitzien.....

Het grootste verschil, is dat je bij een OS, Irvine, of welke motor dan ook, maar moet uitzoeken op welke brandstof hij het beste loopt.
Rossi's zijn van meet af aan ontworpen om optimaal te functioneren op 0% Nitro.
De hogere prijs? Als je een béétje fanatiek vliegt en je gaat inderdaad over op 0% Nitro, dan verdient het ding zichzelf binnen een seizoen terug....

Het verhaal van die "slechte Super Tigre" is heel vreemd: zeker de italiaanse ST's waren beesten van motoren en top kwaliteit. Heb er met erg veel plezier mee gevlogen.

Groet, Bert

Zonde het probleem zat hem bij die motor in de demper
die had te wijnig tegendruk waardoor de motor arm bleef lopen

ook kan het geen kwaad de carberateur te vervangen voor een OS
wat ook goed met deeze motoren kan is ombouwen naar benziene

walbro er op onststeking er op
maar dan moet je wel de drijfstang in de gaten houden
het bickend is een glijlager en die worden wel is ruim

kerel, die motor was niet in orde, en geloof me...die was niet in orde.

mocht je nog, twijfelen,, hij was niet in orde...

had je hem nieuw of twede hans
als je hem nieuw had had i gewoon terug gemoeten
supertigers zijn geen vermogen blokken
maar ze lopen over het algemeen wel goed
ik heb nog een st 2000 liggen
loopt prima

Back