BMP280 werkend!
BMP280 heb ik nu ook werkend (volgens mij ben ik een van de eersten wereldwijd).
Ik heb nu alle sensoren onder gelijke omstandigheden kunnen testen. Hiervoor een opstelling gemaakt waarop max 4 sensoren tegelijk aangesloten worden. 5de kon er niet bij vanwege adres conflicten.
Verschillen zijn significant. Mijn eerste indrukken zijn:

Het ziet er ranzig uit zo maar who cares, het werkt!
Groeten, Sinan
BMP280 heb ik nu ook werkend (volgens mij ben ik een van de eersten wereldwijd).
Ik heb nu alle sensoren onder gelijke omstandigheden kunnen testen. Hiervoor een opstelling gemaakt waarop max 4 sensoren tegelijk aangesloten worden. 5de kon er niet bij vanwege adres conflicten.
Verschillen zijn significant. Mijn eerste indrukken zijn:
- LPS331AP is de slechtste van allemaal. Veels te veel ruis. Helaas heb ik deze -tegen beter weten in- in mijn vario gebruikt.
- BMP180 is iets beter dan de LPS25H maar de verschillen zijn verwaarloosbaar. Op papier zou LPS25 beter moeten zijn maar ze maken het alweer niet waar.
- De nieuwe BMP280 en de oudgediende MS5611 zijn overduidelijk de besten. Ik had destijds de MS5611 niet gebruikt omdat het o.a. te groot was. BMP280 is juist de kleinste van allemaal.

Het ziet er ranzig uit zo maar who cares, het werkt!
Groeten, Sinan