supervee 27 brushless rtr of p1 ARPRO 700EP

• Topicstarter Topicstarter ramon w.
  • Startdatum Startdatum
R

ramon w.

Guest
hallo allemaal,

ik zit al een tijdje te twijfelen of ik nu de supervee 27 brushless moet kopen of de p1 ARPRO 700EPmoet kopen.

kunnen jullie mij raad geven welke ik het beste kan kopen?

alvast bedankt,
ramon w.

Hoi Ramon,

Welke boot beter is, ik heb geen idee. Zelf heb ik gekozen voor de Arpro omdat ik weet dat bijvoorbeeld Jan, Pompebled, met deze boten wedstrijden vaart. Weliswaar zijn deze aantepast, maar dankzij die aanpassingen heeft Jan dus erg veel ervaring met deze boot. Door die ervaring hoop ik meer te leren omtrent het hele modelboot gebeuren.

De boot heb ik vanochtend besteld, dus je kunt wel voorstellen dat ik bijzonder benieuwd ben...

Groeten,

Alfred

Hoi Ramon,
De supervee vind ik een mooie rtr boot hoor , maar ik zou (persoonlijk)absoluut kiezen voor de Arpro.
Mooie boot en je kunt mooi zelf je set up bepalen.

@ alfred,

mooi man dat je de Arpro besteld hebt!
Ik hoop dat je er veel plezier van gaat beleven.

gr. Arnold

hallo allemaal,
ik zit al een tijdje te twijfelen of ik nu de Supervee 27 brushless moet kopen of de p1 ARPRO 700EP moet kopen.
kunnen jullie mij raad geven welke ik het beste kan kopen?
alvast bedankt,
ramon w.

Hallo Ramon,

Beide boten worden in China in elkaar gezet, dat betekent, dat de onderdelen aan elkaar geschroefd zijn, de boten zijn niet(!) 'RTR', het vaarklaar maken moet je zelf (laten) doen.

Controleren op lekkage en dit verhelpen.
Indien noodzakelijk (SV27) de as hoek (stinger) instellen.
Alle houtwerk in de vernis of epoxy zetten, het is niet waterbestendig.
Alle verlijmingen controleren en waar nodig versterken met glasweefsel en epoxy.
Trimtabs verwijderen (ARPRO) of neutraal instellen (SV27).

Testvaren en afstellen tot de boot goed loopt.

Op de Amerikaanse fora lopen enorm lange topics over de SV27, waarbij elke kinderziekte en modificatie aan bod komt, lees die maar eens door, dan weet je wat er allemaal kan gebeuren.

De SV27 is gemaakt voor de Amerikaanse markt en wordt helaas geleverd met een z.g.n radiobox, waar je servo, regelaar en ontvanger plaats in vinden.
Dit ding is een enorme sta-in-de-weg, als je een vloedkamer wilt installeren of je Lipo's zo laag mogelijk in de romp wilt plaatsen, staat ook in die topics.
Bovendien zijn ze vaak zo lek als een mandje; de Amerikanen vertrouwen er vaak blindelings op, tapen de boot niet af en dan vinden ze het raar als de boot op de eerste vaart zinkt of zoveel water maakt, dat de electronica verzuipt...

Beide boten komen zonder zenderset, lipo's, lader en voeding hiervoor, de ARPRO heeft ook nog een servo nodig.
Sommige shops bieden de boten compleet aan, maar dan zijn de zender, lader, lipo e.d. vaak van dubieuze kwaliteit, kijk dus uit.

Groeten, Jan.

En alles wat met schroeven vast zit even een extra slag geven.
meestal zit het schroefwerk aardig los.

gegroet.

Ik weet toevallig dat hij voor de ARPRO 700EP heeft gekozen. verstandigen keuzen. Hij was niet in voorraad dat duurde ongeveer een week. En hij heeft hem een week geleden besteld. Dus hij zal in de loop van de week of in het begin van de volgeden weer binnen zij.

Verstandige keuze..
We kunnen zo langzamerhand zelf wel een klasse gaan opstarten met Jan als nestor...

Groeten,

Alfred

goede keuze!
dit is de supervee na 10 minuten varen op 12 cellen, dus al behoorlijk ingekakt:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wel grappig, dit was precies waarom Jan mij de Arpro had aanbevolen. Kun je zien dat het toch altijd goed is om een ervaringsdeskundige zijn advies te volgen...
Bedankt Jan!!

Back