supervee 27

• Topicstarter Topicstarter JenS
  • Startdatum Startdatum
J

JenS

Guest
Hallo allemaal,

mijn superverr krijgt een nieuwe setup.
vaard nu standaard met 12 cellen (alles koel, cellen wel warm)
ik heb liggen:
YGE Navy 120A
Feigao 540L 11 (~2300KV)
Feigao 540XL 13 (~1300KV)
12cellen gp4300
16cellen vapex4300

welke setup zouden jullie kiezen (voor beide accupakketen anders is 1 werkloos en overbodig...)

mvg.

Jordi

Hallo Jordi,

Ik zou voor de Feigao 540L 11 (~2300KV) op 12 cellen gaan, dan blijft het gewicht van de boot binnen de perken en zit je tegen de 29.000 toeren belast aan, dus kun je ook nog een fatsoenlijk formaat prop draaien.
Wél klein beginnen (<40mm) en langzaam grotere props proberen, waarbij je de temperatuur van alle componenten goed in de gaten moet houden, vooral de NiMH, want die kunnen niet zo veel hebben in een brushless set-up.
Waarschijnlijk zullen ze het in de standaard opstelling wel een poosje uithouden, maar als je zwaardere motoren gaat gebruiken, krijgen de NiMH het zwaar, daar de 540L 11 gemiddeld iets van 35-40A zal vragen en dat is voor NiMH echt op het randje.

De Feigao 540XL 13 (~1300KV) is eigenlijk voor een grotere boot (Mono III) en twintig cellen bedoeld, op 16 Cellen wordt dat een hele tamme bedoening...

Als je beide pakketten wilt gebruiken, zou ik vier cellen van de zestien afhalen, dan heb je twee van 12 cellen.

Groeten, Jan.

Back