Ik ben inmiddels wat verder gekomen. Alle delen zijn klaar, alleen het landingsgestel moet er nog op, dat is nu van gebogen staaldraad van bijna 3mm dik en oogt niet zo goed bij de rest. Dat ga ik vervangen door aluminium.
Er wordt aanbevolen om de meeste delen te lijmen met secondenlijm. Aangezien de structuur van het EPP erg grof is, lukt dat op veel plaatsen niet. Zo heb ik voor de groene stroken toch een aantal dotten 5-minuten-epoxy gebruikt.
Het lijmen van de wingspar was verschrikkelijk, aanbevolen lijm is polymeer, nou zelden z'n troep meegemaakt. De lijm komt bijna niet uit de tube zo dik was het ! En het schoonmaken van de handen lukt alleen met aceton, anders smeer je het uit net als kauwgum ...
Verder past alles netjes. De roerhevels zijn van 0.8mm epoxy , sterk en licht, prima oplossing. De motorhouder is van triplex en door de vorm erg sterk, zie foto's. De motorbevestiging is slim gemaakt. Je schroeft eerst een stukje triplex op de motor en vervolgens steek je het door de houder en draait het dan een kwartslag, waardoor de motor achter de voorste houten plaat komt te zitten. zo wordt de kracht verdeeld over 2 vlakken. ( als de motor aan de voorkant van de voorste houten plaat zou zitten , zou alle kracht op de bevestigingsschroeven komen te staan en dat is minder sterk)
De andere aanpassingen :
* alu staafjes (voor in de romp en het stabilo) vervangen door koolstof; lichter en na buigen keert het terug in oorspronkelijke staat terug
* de alu buis voor het verbinden van de rompdelen vervangen door glasfiber, scheelt de helft in gewicht
De electronica is inmiddels ook bijna compleet.
motor : Hextronik 35-55/900
regelaar : Himodel balancer 60A (incl. individuele lipo afslag) + program card
prop + 40mm spinner : APC-E 13x6.5
5 servo's : Vigor VS-3 2.2kg
ontvanger : -
accu's : 3S1P 2170mAh flightpower evo new formula (25C continue=54A ! en 40C bursts = 86A !!)
Hier de foto's.
wordt vervolgd ...