Supreme F1 Academy sneller maken.

of ruilen met mijn Wiesel

Of ruilen met mijn Wiesel met Jet van polyester
het is alleen casco met jet zonder motor
de steun voor de motor met as zit er ook in
moet nog in de kleur gespoten worden

Jessy

ik lees veel over een GRAUPNER Buitenboordmotor GTX 650 is zou dit ook een optie zijn om hem sneller te laten gaan.

Graupner GTX 650 elektro buitenboordmotor.
Met het RAS van SPEED 600 7.2 V. Deze eenheid is verder
ontwikkeling van buitenboordmotor gtx-600.
De macht wordt langs overgebracht van de motor aan de propeller
middelen van een flexibele schacht die in een Teflonkoker loopt,
veroorzakend een systeem dat en vrijwel hoogst efficiënt is
slijtage-vrij. De flexibele schacht kan ook worden gehandhaafd
gemakkelijk door onderhoud het openen. StandaardSPEED
600 formedium-gerangschikte RACE 7.2 de elektrische motor van V is adequaat
model boten, maar andere motoren van SPEED 500, 600 en
650 reeksen kunnen ook worden geïnstalleerde. De buitenboordmotor is
opgezet op de model boat´s dwarsbalk door middel van vier
de schroeven, en zijn geïnstalleerdeq hoogte kunnen door worden aangepast
ongeveer 7 mm. De duwhoek kan ongeveer worden aangepast door
+/- 5°. De huisvesting is van grootmoedige grootte, en kan gemakkelijk
pas een waterkoelingsrol aan (geef opdracht tot Nr. 3324).
de rol kan op elk ogenblik worden retroactief aangepast, en de reeks omvat
het water inletnipple dat voor waterkoeling wordt vereist.
(even vertaald)

kom er niet echt uit welke moter dat erin zit. maar de meesten spreken posetief hierover.

Dan moet je het stukje toch eens goed doorlezen haha, staat er meerdere keren in wat voor motor erin zit/kan:
- SPEED 600 7.2 V.
- StandaardSPEED 600 formedium-gerangschikte RACE 7.2 (met online vertaler vertaald vanuit duits zeker? :P )
- maar andere motoren van SPEED 500, 600 en 650 reeksen kunnen ook worden geïnstalleerd

Lijkt mij duidelijk welke motoren erop passen toch? Een speed 600 RACE 7,2V zal het leuk doen op 8 cellen, heb daar zelf ook mee gevaren in een monootje van 60cm

een gtx650 kan idd sneller zijn.
maar er moet wel rekeing gehouden worden met het gewicht.
ee andere regelaar is zeker nodig.
want de mechanische regellaar houd heel veel power tegen.
ik weet uit ervaring dan van 7 min varen 12 min ongeveer gemaakt word bij het overstappen van een mech-reg naar een esc.

een speed 600 kan sneller zijn maar of het totaal ook sneller word is afhankelijk van de boot.
als de boot geen goed bodem ontwerp heeft zat er nooit een snelheid uitkomen.

greetz jaimy

hallo,

ik denk dat ik hem me wel ga bestellen want gisteren is me weer de asje gebroken
gelukkig niet miden op de vijver.

hoe kom ik erachter of dat een goede bodem is gewoon proberen¿¿¿¿¿¿ of kun je dat erges aan zien ¿?¿?

ik was gisteren met virgil aan het varen maar als we vol gas gaven viel de boot stil. ook als we onze zender en ontvanger uitzaten hoe kan dit???

Laatst bewerkt:
hallo,

zoals je misschien al hebt gezien heb ik de boot te koop staan. ik ben vanplan om een cat v2 te bouwen.

ik zou hier graag advies in krijgen wat ik er allemaal im moet doen voor regelaar motor enz.

heej ik ben ook een cat aan het bouwen ;)
moet je maar kijken bouwverslag-catamaran
klein bouw verslagje ;) ik vind het redelijk makkelijk bouwen zeker een aanrader
ik doe er een 60Am regelaar in van robbe is deze en een 700 of een 800 in op waarschijnlijk 14 cellen;)

Laatst bewerkt door een moderator:
supreme nagebouwd

hallo,

ik heb een Supreme F1 Academy.

deze wil ik sneller gaan maken, dit heb ik gevonden over deze boot

7,2V Stock Motor watergekoeld.6 cellen 3600 Nimh Schroef 31 mm tweeblad speed Snelheid +/- 25 Km/h. Na hydropropulsion te hebben geïnstalleerd ipv. buitenboord (geen verbetering) terug omgebouwd naar originele toestand. Moeilijk om deze boot waterdicht te maken daar het volledig bovendek afneembaar is.

Zoeft wel mooi over het water maar mist PIT.

hier lees ik dat deze watergekoeld is maar dat is die van mij niet.??????????????????

ik heb er nog altijd de mechanise snelheidsregelaar in kan deze ook zwaarde motors aan.
ik heb een elkektronische snelheidsregelaar maar dat is geen succes(bleef me midden op de vijver stil liggen.

ik vind dat hij ook vrij diep licht want als hij in het water licht lichen de rompen achter onder het water, naarmate ik sneller ga (in plane) komen deze uit het water maar dan gaat me het water over de rompen lopen. wat kan ik hier aan doen?

Niels

hey,

dat hij diep ligt tot aan de rand is normaal,heb ik vernomen van verschillende mensen die dezelfde boot hebben. verder van je snelheid opvoeren. ik heb de supreme bijna identiek nagebouwd in hout 3mm triplex (enkel de bovenbouw heb ik ingericht naar mijn idee) en weegt 700 gram zwaarder. voor motor gebruik ik de graupner speed 500 en accus van 7.2v 3000 mah. gistern een proefvaart gemaakt en hij gaat schat ik,zon 35-40 km per uur. enkel is mijn 2 bladschroef iets groter dan deze die normaal in bouwpakket zit. maar dan moet je maken dat je motor goed gekoeld wordt,want de mijne kwam na 2-3 min op volle snelheid enorm heet.(motor is nog niet gekoeld,moet nog koeling steken). kga eens kijken voor foto's hierop te zetten.

groeten

nick

Back