Suzuki Rgv-T

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door dedriejees, 27 apr 2011.

  1. dedriejees

    dedriejees Guest

    Mijn nieuwe projectje!!

    Een suzuki Rgv-T wedstrijdt motor 500cc V4 twee takt 1:12.

    Voor zover het frame, de achterbrug, het moterblok in elkaar gezet voor een dry fit. rest van de week miniscuul schilderwerk.

    De bouwdoos.



    [​IMG]

    De Dry fit!

    [​IMG]

    De rest volgt snel,

    Grtz Dré
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Hey die motor had ik al eens gebouwd. Gave bouwkit en heel gedetailleerd ook. Ik zou zeggen laat de foto's maar komen.
     
  3. dedriejees

    dedriejees Guest

    Leuk en nog tips??????? heb expres deze uitgekozen vanwege zijn detailering. Hierna bouw ik eenzelfde honda ook 2 takt. Die ligt ook al klaar.

    Vanavond meer foto's van de vorderingen.

    Grtz Dré
     
  4. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Oh die tips zal ik paar noemen? Bijv als de voorvork indraait kwamen de clip-ons bij mij tegen de tank en was een minpuntje. Verder niks nieuws behalve plakken van de decals blijft een lastige klus. Verder niets te klagen want alle onderdelen van deze kit passen perfect. Gave motor die Suzuki van jou.
     
  5. dedriejees

    dedriejees Guest

    Dank je voor de positieve feedback. Dat van die indraaining van de voorvork en de clip ons zal ik even nader bekijken. Wellicht een kleine aanslag maken?

    De decals van deze modellen blijft een isseu? 2d decals op een 3d ondergrond blijft lastig. Bij de nieuwere modellen zijn deze als het ware in gesneden.

    Bij deze is het volgens mij goed nat maken, en aan fohnen?

    Bedankt voor de tips.

    Grtz Dré
     
  6. dedriejees

    dedriejees Guest

    Vanavond grotendeels alle gebouwde onderdelen gelakt. Helaas is mijn fototoestel leeg dus morgen meer foto's

    Grtz Dré
     
  7. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Voor mijn Scania truck (zie modeltruckers) heb ik decal vloeistof gekocht alleen het stickeren is eenvoudiger geloof ik. Het perfect decals plakken werd niks bij mijn Suzuki dus mss kan iemand reageren met zijn/haar ervaringen?
     
  8. dedriejees

    dedriejees Guest

    Bedankt voor de tip zal je topic eens lezen. Vanavond de laatste foto's posten.

    Grtz Dré
     
  9. dedriejees

    dedriejees Guest

    nieuwe foto's

    Nou weer wat geknutseld en alles zo ver afgemaakt.

    Hier het resultaat van wat uurtjes zwoegen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Let niet op het wieltje dat moet ik nog lakken enkel was mijn wit op:)

    [​IMG]

    Echt een mooi blokje om te maken die V4. zeer veel details zoals koppelingshuis en waterpomp enz.

    [​IMG]

    Frame wat verouderd en geschaduwd. Alles gemonteerd en nagelakt, enkel de koppelingsbussen nog nalopen met wat zwart (kan de loep ook eens uit de kast)

    Ben benieuwd naar jullie reacties.

    Grtz Dré
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Ziet er heel mooi uit, maar heb een vraagje hoe doe jij de verkleuringsringen op de uitlaat??
    Ik ben bezig met een Yamaha YRZ-M1 en wou het daar op toe passen heb je voor mij tips?
     
  11. dedriejees

    dedriejees Guest

    verkleuringsringen?????

    Ik heb net de uitlaten gelijmd en ga zo proberen zo realitisch mogelijk te lakken. Ik hou jullie op de hoogte.

    Grtz Dré
     
  12. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Ok we zijn benieuwd en wachten het rustig af.
     
  13. dedriejees

    dedriejees Guest

    Ik ook? ben namelijk druk met werk en net 2 weken op vakantie geweest.

    Volgende week lekker weer verder prutsen. Sinds de laatste keer wel de stuurhelften gemonteerd en geverfd, man wat een priegelwerk. Met een loep de gashandle gelakt:)

    Hij staat nu al grotendeels in elkaar op de complete voorvork na. Dus het wordt al wat. Kan niet wachten tot hij op alle twee de wieltjes staat. Dan is zo'n racer op z'n mooist. Kaal zonder kuipen enkel techniek wat het oog ziet.

    Hou jullie op de hoogte.

    Grtz Dré
     
  14. dedriejees

    dedriejees Guest

    weer eens wat gedaan

    Eindelijk weer eens tijd gehad?

    Hierbij een fotoke, helaas is het blauwe van de uitlaat mislukt:-(

    Iemand een goede tip?

    [​IMG]

    Grtz Dre
     

Deel Deze Pagina