Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Het is dat je zo weinig A verbruik wil sven, anders had je mogelijkheden zat! (zoals mijn setup :P)
Dan maar een wat zwaardere kist... je gaat toch rustig rond fladderen, en geen gekke dingen doen!!!

Die van jou is loodzwaar, dat wil ik proberen te voorkomen.
Het moet wel een vliegtuig blijven, geen motor met vinnen. ;)

ik zeg: land eens met die van mij.... maar ok, mijn mening :P
Het vleugel oppervlak is groot genoeg om het gewicht te dragen (kijk maar naar de BD, mijn scoot etc)

ik zeg: land eens met die van mij.... maar ok, mijn mening :P
Het vleugel oppervlak is groot genoeg om het gewicht te dragen (kijk maar naar de BD, mijn scoot etc)
En dan zeg ik, probeer het eens met een nemo die 150 gram lichter is. ;) Ik vond die van jou bij het omhoog brengen behoorlijk zwaar aanvoelen hoor pieter, het momentum dat eraan zit voel je wel degelijk.

En ja het titel verander ik nog wel eens in "Sven probeert ook eens". ;)

Dat zal best sven, maar zo kan het altijd beter :)

maar als die motortjes van je easy de enige zijn die zo weinig amps verbruiken met zoveel thrust, is het dan niet beter om maar wat meer amp verbruik te accepteren???

EDIT: laat maar... der is gewoon bijna NIETS in stock daar (hk)!!! 90% van de motoren tot 40 gram zijn in backorder...
pfffff

2 fietsbellen zuipen natuurlijk ook al te veel...

Laatst bewerkt:
Nee want meer amps is meer accu, meer accu is meer thrust nodig,
meer thrust nodig is grotere motors, etz. etz.
En dat is de valstrik waardoor je model te zwaar wordt. ;).

Dat was eerst zelfs 7 tot 20 dagen.
Dat was ineens veranderd toen ik in de discussie tab op ze mopperde.

Sven misschien de Emax motoren? Geen inrunners maar lopen best netjes:)

Ik gebruikte zelf de 1200kv'ers in een quad, en de 1500kv in een zwevertje.

EMAX CF2805 Brushless Motor - 9.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen

Bij deze motor zijn alle reviews te vinden bij hobbyking:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5353

Wat hoogtoeriger, maar dus geschikt voor een 5" propje zoals je al aangaf. 6"zal ook prima passen.

Je kunt ook de Emax motor nemen met 1500kv:
EMAX CF2812 Brushless Motor - 9.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II RC helikopters en onderdelen

Bij deze motor zijn alle reviews te vinden bij hobbyking:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5423

Deze van een groter propje voorzien. Lijkt me ook leuk, een Nemo die lekker rustig vliegt, een bal een kracht onderin heeft, en nauwlijks herrie maakt.

Ik denk dat je maar voor zoiets moet gaan. 10 euro voor een motortje is toch prima? Ik vind dat netjes.

Laatst bewerkt:
De prijs is prima, maar zijn wel behoorlijk inefficiënt zo lijkt het. ;)
"4.7x4.2 -15A - 336g", dan zit je al aan 30A zuip met amper 570 gram thrust.
Die AXN motortjes halen met een APC 4.75x4.50 prop per stuk met 7.2A al 340gr. (zelf gemeten).
Scheelt meer dan de helft voor hetzelfde resultaat ongeveer, toch?

edit

Met die 1500kv valt misschien nog wel wat aan te vangen.
"Motor FC28-12, propel TGS sport 6x5E, ECS SuperSimple 20A, Zippy flightmax1300 15c 3S. I measured: 15600 RPM a static trust of 420 g power 10 Amp"

Kortom met 6x5 krijg je 10A/420gr thrust. Als ik dat nou eens terug prop naar 5x5?
Dan zuipt het misschien minder, en zit ik misschien toch nog aan gewenste kracht van 350gr ongeveer?

Weet iemand of dat voetje vast zit aan de motor?
Ik wilde eigenlijk gewoon een aluminium buisje in de vleugel dremelen en er een grub schroef doorheen jagen,
met zon voetje moet er iets van een beugeltje ofzo verzonnen worden denk ik.
Ik kan frezen met mijn graveer machine, misschien van graveerplaat een U-beugeltje, kan de regelaar er nog achter ook.

edit2

acemeg1274160817591.jpg

Die lijkt me wel duidelijk zo. Gewoon buisje erin dus. ;)

edit3
*ZUCHT* ... bij beide winkels geen voorraad van deze motor....... :cry: Ziek wordt ik ervan!

Laatst bewerkt:
Sven, maakt niet uit

Dit motortje is helemaal goedkoop:
1611KV Brushless Motor 38 gram (Buitenloper) - Per stuk

Ik gebruik de iets lichtere variant op mijn Diu en doet het eigenlijk toch best wel prima!

De 1611 kv'er heb ik op de Nemo gevlogen. Power zat op een 6x4, maar lang niet zoveel power als een 2200kv'er met 6x4(logish). Gebruik op die 1611 dus een 7x5 o.i.d. Je hebt dan een licht motortje, trekt niet teveel Amp's heeft lekker koppel onderin, en het motortje is lekker simpel.

Zijn vergelijkbaar met de Emax motoren, alleen een ander jasje/constructie.

ennn nog 2 op voorraad bij rchobbyparts ( een prima webwinkel btw!) Ik gun het die gene altijd het eerste. Mooie prijzen, snelle levering, snelle respons op mailtjes, en de prijzen zijn altijd lekker laag.

Laatst bewerkt:
Er staat bar weinig info bij, dus het is moeilijk in te schatten.
Wat zuipt die motor, en hoeveel thrust komt eruit?
7x5 lijkt me trouwens wel erg groot voor zon klein opdondertje,
ik denk dat ik daar bij het landen de boel mee ga slopen eigenlijk.
Mijn corsair kon er ook slecht tegen met zulke lange lappen.
Ik wou eigenlijk toch wel graag in de buurt van 5" blijven.

De vleugel van een Nemo is behoorlijk dik, dus met een 5" ben je flink tegen de voor lijst aan het blazen=inefficientie.
Ook is het frontale oppervlak van een Nemo enorm, en dus wil je juist wat grotere props met een laggtoerige motor die hem direct goed door de lucht heen trekt.

Dat motortje zuipt volgens de specs niet veel. Je kunt hem volgens mij prima gebruiken met een 12A regelaar. De motor zet tenslotte in de volle wind.

Ik denk dat je niet mis zit met dat motortje. Ik heb hem ook gehad, maar dan als enkele pusher.

(ps, een 5"prop had je zeker niet moeten gebruiken op de eerder voorgestelde emax 1600kv)

Snelheid is bij mij ook totaal niet van belang, danoontjepower, dat moettie hebben. ;)
Maar ik dacht het verlies in prop diameter een beetje terug te winnen met meer Kv.
Want mij lijkt het niet zo geweldig, zeker niet met een prop collet, om er zon joekel van een diameter op te zetten.

Hoeveel zuipt die diu motor die je linkte dan ongeveer? En ook enig idee van thrust?
Als dat twee keer 12A en 300 gram is, wacht ik liever op die AXN motor en plush regelaar.
Daar zou ik mijn 5x3 drieblads props op kunnen zetten, dan heb je wel weer een beetje koppel winst denk ik.

En idd, 5" is meer thuis in de 2000kv groep, daarom wil ik die AXN motor zo graag.
Die heeft zich met een 5" APC propje al beregoed gewezen op mijn toenmalige Easy.

ja maar die 5"..die staat maar te blazen tegen die dikke vleugel. En nogmaals, die Nemo vliegt als een baksteen daar wil je geen kleine props op hebben, geloof me nou.

Hoe groot moeten doe props dan wel niet zijn?
En gaat dat niet om de havenklap breken/krom slaan?
En die op pieter zijn nemo zijn ook maar 6" propjes toch?
Is een 5" 3 blads prop dan niet ongeveer hetzelfde?

Back