Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 6 jan 2011.

  1. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Nou sven 9 maanden sinds het openen van dit topic en 21 maanden na je eerste reactie op het grote fpv draadje is dan toch eindelijk het grote moment daar. Nu snel vorderen en lager vliegen.
     
  2. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Het lijkt alsof Sven nooit iets anders gedaan heeft dan FPV vliegen. Wat een mooie landing! En hij volgt al een beetje modelvliegtuigjes...mwhaaa...Super filmpje!
     
  3. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, Belgiƫ
    Het MBF zal nooit meer hetzelfde zijn .... :)
     
  4. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    <offtopic>
    @Pieter:Haha, herkenbaar. Heb sinds kort ook een familiebak na altijd 'leuke' auto's te hebben gereden. Behoorlijk wennen. :( :rolleyes:
    Begint nu toch te kriebelen om ook zoiets als funcar er bij te nemen... :)
    Ben alleen wat huiverig voor de kosten.
    </offtopic>

    Misschien als je daar een meeting plannen op een zaterdag dat ik wel langs zou kunnen komen. Mijn ouders wonen in Zeeland, dus familiebezoek even tactisch plannen dan. ;)
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Klaas: ja, had er altijd een mini bij, nu een mx5 :D heerlijk

    en de meeting wordt ook in het weekend gehouden. Za/Zo, dus dat komt goed :D
     
  6. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Geweldig Sven, gefeliciteerd. Leuk filmpje, mooie montage en die muziek in he begin, prachtig. Net een attractie in de efteling.
     
  7. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Ik zou alleen nog even dat irritante puntje in het midden van je beeld weghalen. Tenzij je dit fijn vindt.
     
  8. Aaalie

    Aaalie Guest

    Super! Leuke film, kostelijk commentaar.
     
  9. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Graag gedaan Sven!

    Ik heb genoten van je filmpje! Ik ben ontzettend blij voor je dat het eindelijk zo ver was. Een hartstikke mooie vlucht en de Nemo doet het prima! Mooie landing, goed georienteerd, super!

    Zuinig zijn op je spullen, en vooral niet vergeten om te genieten van de vluchten.

    Laat de filmpjes maar komen!
     
  10. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Was vandaag bij een feestje in het goffert park, zag helaas geen okto in de lucht.... ;) .
     
  11. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, Belgiƫ
    Sven zijn middelname is zuinig :)
     
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    hahahah zuinig is hij wel hoor remy :D

    Ook namens mij: bedankt voor alle tijd en moeite die je in sven zijn fpv avontuur wilde stoppen!!! :D

    Dat puntje gebruikten we om een beetje te "richten", maar dat is niet nodig heb ik bij de laatste vluchten gemerkt, dus dat zou er idd uit kunnen.

    even ter info namens sven:
    Het is nu de komende week even rustig, want sven zijn vader is even een weekje "uit de running". Dus verwacht van de week geen nieuwe filmpjes ;) hahahah
    MISSCHIEN van het weekend, maar denk het ook niet, denk pas volgende week weer.
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat leek thuis prettig voor landingen enzo, maar tijdens het vliegen is dat inderdaad zwaar ruk. :lol:

    En inderdaad, FPV vliegen valt goed te doen. Het leek er heel even op dat de nemo een lastige zou zijn omdat hij "normaal" gevlogen eigenlijk helemaal niet zo prettig vliegt als mijn andere kisten. Ook het oplaten vergt even wennen omdat de hoge motoren het toestel omlaag trekken als je de romp laag vast houd (zie poging 1 in het filmpje). Ook in de lucht vond ik het zonder bril maar een log en bokkig toestel. Maar die eigenschappen deden hem alleen maar goed tijdens het FPV vliegen.

    Wat er nog op mijn tedoen lijstje staat:
    - Expo omlaag, de nemo vliegt zo langzaam dat iets meer uitslag in het midden wel mag.
    - OSD kalibreren, de volt meter is nu onbruikbaar. Hoe dat moet staat op de remzibi site.
    - De OSD wat uitkleden. De 2e voltmeter, mAh meter, en crosshair zijn allen overbodig.
    - Een andere recorder zoeken, de huidige is rotzooi. (suggesties?)
    - Op een of andere manier mijn filtertjes verstevigen, want op deze manier sneuvelen ze geheid.

    En inderdaad, komende week wordt het een beetje spannend in de familie, dinsdagmorgen moet mijn vader voor 11 uur onder het mes. Als alles goed verloopt kan ik komende zondag misschien nog eventjes gaan vliegen. Maar uiteraard gaat mijn "ouwe" per definitie voor. ;)
     
  14. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Goed spul = FPV japan recorder, rest is naar mijn ervaring troep, en heb 6 verschillende recorders gehad, achteraf beter in 1 keer goed spul kunnen kopen...

    Verbaast me trouwens dat het achteraf toch minder dan een jaar heeft geduurd Sven :p
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Welke recorder is dat, Baggus? De mediaplayer van ebay?
    Die ik nu heb heeft een "D1" functie voor volle PAL resolutie, maar daarmee is wel meteen mijn FPS vernacheld, 30fps haalt hij dan lang niet meer. Er zit een class 8 SD kaartje in die ook in mijn gopro zit, dus die kan et wel aan. Nu draai ik noodgedwongen op QVGA, en dat is een magere 320x280, niet echt om over naar huis te schrijven.
     
  16. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Gefeliciteerd Sven.

    Ik zie trouwens dat het nieuws ook uitgelekt is in de media........

    [​IMG]

    Groet,
    Theo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Helemaal top Sven
    Ik geloof mijn ogen bijna niet.
    Zet ff een patchantenne op je ontvanger.
    Dat scheeld zo enorm veel.

    gr

    Roel
     
  18. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Let me google that for you
     
  19. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat komt zodra ik dit spul in mijn minikoffertje heb gefrommeld. ;) De filtertjes hangen nu nog wat akelig aan de ontvangers, straks met een verloopje zitten die filters intern in de kofferdeksel, en komt er geen stress meer op te staan van antennes en coaxdraden.

    Uiteindelijk wordt de setup een op maat gemaakte omni (of klaverblad als dat beter is) en een 8dBi patch antenne.

    Op de recorder heb ik vreemd genoeg meer rommel in beeld dan wat ik zelf heb gezien tijdens het vliegen. Op de recorder slaat het beeld zelfs een paar seconden vast als de diversity van antenne wisselt, in de bril heb ik er niets van gemerkt.
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ow dat is letterlijk een winkel? Wist ik veel. ;)
    Ik dacht dat algemeen Japan bedoeld werd, en dus duizenden mogelijke recorders.

    Hmm, is wel een ontzettend mooi apparaatje, maar met 200 dollar redelijk aan de prijs.
    Wel leuk dat hij een onboard microfoon heeft om audio op te nemen.
    Kan je hem ook extern voeden? Of is het NOG een accu waar je rekening mee moet houden?
    De bedienings knoppen zitten wel op een rot plek voor inbouw trouwens..
     

Deel Deze Pagina