Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

Kijk eens, mooi om te zien, vele handen maken licht werk! :D
Ben benieuwd hoe hij vliegt, dus snel afmaken... ;)

Zo te zien zit de carbon lat niet aan het hoogteroer maar aan het stabilo? Of is dat weer een andere.
En zit het roerhoorntje van het richtingroer niet erg ver naar achter? Ik dacht altijd dat het uiteinde van het roerhoorntje in de middenstand idealiter haaks op het scharnierpunt moet staan? Of is dat niet echt belangrijk.

Hou de moed erin Sven, je bent er bijna! :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Carbon zit onderop et horizontale staartvlak, evenals een boxprofiel carbon staf in de vleugel gefreest.
Het rudder hoorntje zit inderdaad een eind naar achteren, maar zo waren de hoorngaatjes gestanst, dus zo zal et wel moeten. :P

... en als ze deze nemo ook doormidden vliegen, gaan er doden vallen.
mean.gif

Laatst bewerkt:
klaassie, ja, het hoogteroer is het scharnierende deel idd... dus stabilo idd

de heveltjes zitten nu op de originele plekken, door esky zo voorzien, mocht het niet lekker werken, dan kunnen we dat altijd nog veranderen.

en idd.... als ze die nemo ook uit de lucht vliegen, dan ........ :P

Overigens is de video zender van sven voorzien van een "getunede omni" die ik gemaakt heb. Op zijn grond station zit er ook 1 :)

Ontvanger is een assan met 2 draadjes, welke net als bij mij, achter op de staart komen (zo ver mogelijk van de video zender af).

Dan zitten we nog te twijfelen of de wieltjes er onder komen of niet... ;)

Laatst bewerkt:
hahahah het is nog niet zo ver he :P

maar er wordt hard aan gewerkt iig!!!! (en belangrijker nog: er zit vordering in :P LOL)

Hopen dat sven dan snel met zijn EIGEN kist kan fpv-en, ipv met frank zijn twinstar!!!

Maar goed, hij heeft vorig weekend met mij mee gekeken, en toen kriebelde het wel weer heel erg ;) hahaha

die paal kwam van links zeker, jij van rechts? :P hahahah

mooi dat je iig weer een funjet bijna af hebt :)

als sven wat afgewerkt heeft van het todo lijstje, zal hij dat hier wel melden trouwens :D

Mooi Sven!

Nu niet op z;n beloop laten laar nog even een avondje knallen:).

Trouwens, ik heb hier een veld gevonden van een boer. Wel wat saai vliegen, maargoed we mogen er ons gang gaan. Geen regels dus:mrgreen:

Mooi Sven!

Nu niet op z;n beloop laten laar nog even een avondje knallen:).

Trouwens, ik heb hier een veld gevonden van een boer. Wel wat saai vliegen, maargoed we mogen er ons gang gaan. Geen regels dus:mrgreen:

Geen paal midden op het veld Remi ???

Dan is het wachten alleen nog maar op Sven voor een datum :-)

Zodra die dan bekend is zal ik even overleggen met p.Paulisma of hij weer wat aan het weer kan doen ( net als vorige keren )

precies Remy, even door knallen, en HOPPA de lucht in!!!!

En dan lekker met zijn 2en achter elkaar aan :D

jammer dat nijmegen zo ver weg is :( anders konden we vaker samen vliegen :D

Nemo002.jpg

Langzaam maar zeker. ;)

De motormounts worden een goeie 15mm in et schuim verankerd met lange boutjes.

Er moet nog veel gebeuren, maar kon et niet laten:

Nemo005.jpg

Chique du friemel, of niet dan? 8)

Motormounts zitten erop, asjes ingekort, servos zitten er nu ook in.
Zometeen even hapje eten, dan komen de regelaars en de multiplex combo stekker aan de beurt.
Is de vleugel eenmaal af, dan rest enkel nog de cameramount en het plakken van de GPS ontvanger.
Morgen heb ik ook nog een hele dag om te kliederen, dus weekend maiden gaat wel lukken denk ik. ;)

Grrrrrrr dat is veel te kort dag voor een meeting te regelen :-) mini meet ?

Sven, goed werk !!!
Zoek je een plekje uit waar nietmand anders vliegt zodat je deze maiden gaat overleven ?

Alvast veel success !!!!

Back