De EZ motor is krom, dus daar heb ik niks meer aan.
Met die APC props is et testen de moeite niet waard, in de hand voelde ik ze niet eens trekken aan de vleugel. Dat zal niet meer opleveren dan een stuntelige landing. Stevigere 6x3 is misschien wel een optie, maar ondanks een koffer vol heb ik die weer net niet liggen.
En nee pieter, als ze statisch al zingen gaat het in de lucht alleen maar SLECHTER.
Waarom? Meer toeren.. Knal. Hoe weet ik dat? Mijn microbee heeft zo ook al een GWS propeller opgevreten.
+2000Kv vinden GWS propjes gewoon niet fijn denk ik.
Ik verwijt het lomp gedrag gewoon aan de nemo zelf, die is gebouwd als een koelkast. Hij is bijna 3 keer zo dik als de easy, in bijna elk opzicht. Die platte neus is waarschijnlijk ook zo aerodynamisch als een boerderijdeur.
Maar dan nog horen die motoren niet zo belachelijk te zuipen.
Verder hangen er gewoon 4 servos aan, evenveel als de easy,
dus daar gaan die amps ook niet heen.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de motors uit een "nieuwe batch" komen,
en weer net iets anders zijn dan de voorganger die ik al getest had..
Ik laat de nemo maar even rusten denk ik, van die frustraties wordt hier niemand vrolijk.
De quad, tsja.. het leek me vrij makkelijk, vooral de multiwii variant. Blijkbaar niet.
Dan heb ik nog 1 ding over, en dat is op de rug van een kist waar ik al 6 jaar mee vlieg.
Vliegt als een droom, is niet te stallen, beukt makkelijk 12 minuten WOT ongelimiteerd vertikaal,
rustig vliegend gaat dat ruim over de 15 minuten heen volgens mij.
Mijn favoriete beestje, wordt ook niet meer gemaakt, en eigenlijk offer ik hem niet graag op,
maar ondanks de bakken ellende blijft FPV eigenlijk nog steeds lonken..
Van mijn aller eerste (heb er 2 gehad) heb ik de vleugel nog over, als ik die op de rug plat afsnijd en met een plaatje glasfiber beplak, heb ik zoiso een fijn platform voor FPV.
Misschien is een betrouwbare kist even wat fijner dan foeteren met de nemo.
Als ik daarmee een keer gevlogen heb, is mijn zin naar meer misschien ook weer terug..