Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

@remy, een heel gat er in om bij dat knoppie te komen is ook weer zo wat he... ;) LOL!

ben erg benieuwd ;) over een paar dagen verwacht remy hem blijkbaar terug te hebben bij sven, maiden gaat dan zsm gebeuren :P (misschien wel de week van 1 augustus ;) )

Sven,

Heb jij dat originele beugeltje nog? die om je cam vast zat.

Dat Utje.

Zoja, zou je die nog even kunnen sturen vandaag?

Tnx!

snel sven, in een bubbeltjes enveloppe, 2 postzegels erop, en naar de postbus brengen.... VOOR de lichting van vandaag :P dan heeft remy hem morgen ;)

hahahahahha

Die opmerking snap ik niet, Hugy. ;) Brievenbus is toch echt wat anders dan een postkantoor.

Hij is iig onderweg, inclusief nog een extra kabel. Doe eens gek. :p

Kijkt U even mee? ;)
RC Groups - View Single Post - Sander Style LC Filter
Dus als er iemand een schop onder zijn kont moet hebben,
is het meneer Sander in dit geval eens een keer! :yes: :lol:

Mag allebei, de ene (met beide draden gewikkeld) staat bekend als een common-mode spoel, de andere als een gewone spoel. Kortom, het is lood om oud ijzer. Met de common-mode heb je betere onderdrukking in situaties waar ook de GND vuil is, zoals vaak bij goedkope ESC's.

Als stelregel mag je aannemen dat als je alleen een camera en Vtx gaat gebruiken en geen OSD je beter af bent met de common-mode variant, als je een OSD gebruikt kan je beter af met de normale variant. In het laatste geval is GND namelijk een referentie voor het videosignaal en als er dan ergens een L (van de LC) tussen zit (bijvoorbeeld tussen camera/Vtx en OSD dan heeft dit nadelige gevolgen voor de video bandbreedte.

Het devies is wel om in beide gevallen zo veel mogelijk wikkelingen om die ferrietkern heen te wikkelen, zo wordt de spoel steeds hoger in waarde en dus ook de werking van het LC filter steeds laagfrequenter en daarmee de onderdrukking van de schakelpulsen van de ESC beter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ja dat een spoeltje en een condensator dat effect hebben snap ik, maar daar heb je geen ferrietkern voor nodig. Koop dan gewoon bij de electronicaboer het juiste spoeltje, kan het ook niet verkeerd gemonteerd worden en scheelt in gewicht/rommel.

Nee joh, da's niet leuk, iedere zichzelf respecterende modelbouwer heeft wel ergens een oude ESC liggen met een ferrietkern eraan, dan ben je met een kwartiertje wikkelen met wat servokabel klaar. Spoelen kopen kan natuurlijk ook, maar dan moet je weer zaken gaan specificeren, welke waarde, maximale stroom, dan heeft de lokale elektronicaboer net weer niet iets passends etc. etc.

Hoe dan ook, laat maar, ik ga zeker geen discussie aan met Sander hierover, en het is hier offtopic. Carry on people, nothing more to see there :)

Dus je komt naar de volgende FPV meet 'n greet? :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Zijn er al foto's van de vorderingen of is Remy druk bezig met het aanbrengen van war-paint en is Sven z'n Remo de sitting duck op de volgende FPV meet?

Zo ja, dan offer ik graag nog een Funjet op voor een mid-air video-klassieker :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Henri, Sander EN ik op dezelfde meeting. Jerry springer is er niks bij. :lol:

Maar even serieus, als er een OSD in et spel is, enkel de plus wikkelen, dat is duidelijk. Alleen ben ik wel benieuwd of het dan ook uitmaakt waar die spoel dan zit als je hem in common mode wikkelt. Want als die vlak bij de voedingsbron zit, dan heeft grond daar toch weinig tot geen baad bij?

In ieder geval heeft Remy gelijk, die spoel moet eraf en enkel op de plus. ;)

En pas op wat je roept Sander, nu ben IK inmiddels gewapend met een reuze J3 piper,
en ik weet toevallig dat die graag schuimpjes eten. :lol:

Laatst bewerkt:
Eerst nog 5 pagina's lang over een doosje praten voordat je hem opstuurt. :rolleyes:

WHahahaha, ik kom niet meer bij ! Scherp Hugo, heel scherp ;-) !
Dit is niet normaal meer gewoon. Ik kwam op MBF om fier te vertellen dat ik het altitude_hold probleem van mijn hexa eindelijk heb opgelost, zit ik in de plaats weer 3 paginas van dit topic bij te benen :-)

Man toch, Henri Zikken er ook nog bij... Geen enkele scenario schrijver kan het zo gek bedenken.

Zal Henri zich van verdere commentaar kunnen onthouden of komt het tot een treffen tussen Sander, Sven en Henri ?
Zal barmhartige samaritaan Remy de arme Nemo kunnen oplappen en behoeden voor verder onheil ?
En tot slot, in welke doos zal de Nemo terug bij Sven geraken ?

U leest het in de volgende pagina's !!!

Laatst bewerkt:
Om zo ver mogelijk van de ramplocatie verwijderd te zijn, zeker :P

En pas op wat je roept Sander, nu ben IK inmiddels gewapend met een reuze J3 piper,
en ik weet toevallig dat die graag schuimpjes eten. :lol:

Ik denk niet dat ik daar nu bijster van onder de indruk ben, die J3 Piper moet eerst de Funjet nog eens bij kunnen benen en dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, of wilde je d'r bovenop gaan landen? Dat kan ook, maar dat telt niet als een mid-air natuurlijk :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik ontken alles. Als er ook maar iets van wat ik post als grappig opgevat kan worden, berust dat op een misverstand!

Ik ontken alles. Als er ook maar iets van wat ik post als grappig opgevat kan worden, berust dat op een misverstand!

Ja ja, maak dat de kat wijs, stiekum wil je gewoon een rondje vliegen met de Remo van Sven alleen durf je 't eigenlijk niet te vragen ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back