Svenson Polo

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door dries_neyrinck, 24 jan 2020.

  1. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Als ik op reis ga met de kinderen (we gaan elk jaar wel ergens kamperen of huren een bungalow) neem ik meestal iets te bouwen mee voor de latere uurtjes als ze slapen. Gewoon wat houtjes aan elkaar plakken. Heerlijk zen.

    Meestal een klein bouwseltje, iets eenvoudig, en dan kan het wel een paar jaar duren eer het vliegt.

    Een aantal jaar geleden vond ik in een map een verknipt plan van de Svenson Polo, dat ook op Outerzone te vinden is: https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=7039

    Omdat het kon, klein was, geen hol kost aan materiaal etc... Why not?

    Rond Pasen 2018 sneed ik de ribben en begon aan het rompje, in de zomer 2018 vleugeltjes ineen gekleefd, in 2019 vleugels afgewerkt, romp afgewerkt, staartvlakken....

    Toch maar even afgewerkt thuis dan, voornamelijk het coveren moest nog gedaan worden. En de RC inbouw...

    Jammer genoeg geen foto's van tijdens de bouw zelf... gewoonweg vergeten te nemen...

    Soit,
    begin september zag het er na een avondje coveren zo uit

    upload_2020-1-24_0-0-15.png

    De originele Polo heeft een neuswiel maar ik koos voor een staartwieltje. Omdat het kon.

    Ik had nog een bescheiden electromotortje liggen, zuinig 3 cel setupje, 8x6 prop. Niet overpoweren, zeer zeker niet.

    Twee 12 gr servo's, een 30A ESC... Klein gerief allemaal.

    Tussen Kerst en nieuw hem afgewerkt.
    Het meeste tijd ging uiteindelijk nog kruipen in de "racing stripes". En het "Polo" logootje van op het plan even overgenomen in de vynilplotter voor op het kielvlak. Detailtje ;-)

    upload_2020-1-24_0-3-51.png

    Motortje inbouwen, de twee servo's inbouwen.... Klaar!
    Even wachten op wat geschikt weer...

    Afgelopen zondag toch eventjes de gelegenheid gehad. Fris zonnetje, beetje crosswind briesje...

    upload_2020-1-24_0-12-44.png

    Daar stond hij dan op het plein. Wieltjes te klein, gras te nat en te lang om vanaf de piste op te stijgen.
    Gooien dan maar, houdt werkelijk niets in.

    Setup kan op 3S of op 4S. 3S is in feite zelfs nog iets fijner.
    Videootje hieronder is van de maidenvlucht (op 4S, zelf gefilmd, gas op 50%, filmen met de linkerhand, knuppelen met de rechterhand (mode 2). Vliegt vanzelf :)

    Weer een vintage bouwseltje erbij :-D

    En zo zag het er ongeveer uit:

     
    blaauwen, Bruno van Hoek en Arnold 85 vinden dit leuk.
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Eenvoud siert Dries , super . Volgend weekend ruilbeurs Wavre ! Daar kan je ook nog vintage bouwdozen vinden , als je nog plaats hebt tenminste ? :banana:
     
  3. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Ziet er properkes uit Dries :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina