Jef, ribben zijn volledig volgens 'dat' plan van Svenson. Zijn vast 3 of 4 verschillende geweest. De hele vroege was meen ik een taildragger, de latere van mij uit zowat 1973? Zoiets? Was reeds 3-potig.
Uiteraard heb ik nog de tekeningen daarvan. Ook een voorgaande versie met meer uitleg op de tekening.
Van deze hele vroege heb ooit deze plaatjes getroffen op eBay.
Beroerde plaatjes, maar genoeg om 'iets' in te vullen in de 'historie'...
Landingsgestel locatie...
Hier even twee snelle shots van de opstelling.... en hoe op de tekening. Ik heb deze nooit gescanned. Wel die zonder het zigzagverband... mogelijk is die scan ook op The Outerzone gekomen, net als die van m'n Puma, waarbij ik alle spantjes uitgetekend heb... vanuit scans
Als het 'moet' wil ik van de week nog wel een scan voor je trekken van de staart. Die past wel op m'n flatbed. Maar eigenlijk is het wel erbij te fantaseren. Niet zo complex.
Die bouw eigenlijk in zwang voor alle latere 'Svenzonnetjes'...
Dus... Channy, Fly-Boy, Pinto etc...
@dries... SunDancer
Gr Bas
Uiteraard heb ik nog de tekeningen daarvan. Ook een voorgaande versie met meer uitleg op de tekening.
Van deze hele vroege heb ooit deze plaatjes getroffen op eBay.
Beroerde plaatjes, maar genoeg om 'iets' in te vullen in de 'historie'...
Landingsgestel locatie...
Hier even twee snelle shots van de opstelling.... en hoe op de tekening. Ik heb deze nooit gescanned. Wel die zonder het zigzagverband... mogelijk is die scan ook op The Outerzone gekomen, net als die van m'n Puma, waarbij ik alle spantjes uitgetekend heb... vanuit scans

Als het 'moet' wil ik van de week nog wel een scan voor je trekken van de staart. Die past wel op m'n flatbed. Maar eigenlijk is het wel erbij te fantaseren. Niet zo complex.
Die bouw eigenlijk in zwang voor alle latere 'Svenzonnetjes'...
Dus... Channy, Fly-Boy, Pinto etc...
@dries... SunDancer

Gr Bas