Zie
The Script Asylum ...
Hoe veel ruimte heb je dan nog over tussen prop-tips en terra firma? Grondspeling? Kleinere drie-blads monteren?
Ron, thanx! Ik was al bekend met die site maar zie dat bij combi flightpack en receiverpack het los te halen rode draadje van ESC naar receiver niet is aangegeven.
Wat de propruimte betreft; daar had ik al
eerder naar gekeken. Er is max. 11" beschikbaar en vanmiddag heb ik een 10x6 APC-E gekocht om eens te experimenteren.
Een nieuw motorschotje is inmiddels klaar en moet 2,5 cm voor het huidige motorschot geplaatst worden. Ik monteer dit nieuwe schot met M4 draadeinden en borgmoeren op de moeren van de oude motordrager in het oude schot zodat ik altijd weer terug kan naar de OS FS40S. De carburateur-stuurstang en servo blijven dus mooi zitten (duurzaam modelbouwen

).
De neuswielsteun komt mooi tussen het oude en nieuwe schot in en kan vrij bewegen.
Ik heb netjes rekening gehouden met de side- en downthrust zodat het hart van de prop netjes in de hartlijn van het toestel komt.
De flightpack kan mooi op de plaats van de tank en ik ga daarna maar eens kijken waar ik het beste de ESC kan plaatsen. Samen met de receiverpack kan ik dan zien hoe de balans uitpakt.
Omdat ik 35MHz vlieg heb ik de ontvanger helemaal achter de servo's achterin de cabine (vlak onder de vleugel) zitten. De antenne kan daar direct naar buiten. De servo bekabeling gaat aan bakboord langs de ramen en de receivervoedingskabel (Scrabbelt U?) komt langs de stuurboordraampjes. Daar ga ik dus ook de kabel van de ESC (met ferrietring) langsleggen.
Als ik vanavond doorwerk of morgen een beetje bijtijds opsta kan e.e.a. vlot gedaan zijn.....
Nu nog wat betere omstandigheden buiten (droog en < 3Bft) voor de eerste tests (na de kwaliteitscontrole op de club).