Svitzer London 1:50

@Koos,

Je bedoeld zeker dit:
Foto-PYCYVATP-D.jpg

Gr,
Bart

dat ben ik niet met u eens meneer van Gent

Namelijk de defentie/betekenins van roerkoning is:
roerkoning: De verticale zware ijzeren as die de door de binnenboordse stuurinrichting aangegeven draaiende beweging overbrengt op het buitenboord gelegen roerblad.

ofte wel vrij vertaald de as waar het roer mee gedraaid word.
waar het om gaat is de vaste gedeeltes in vorm van het roer die op de romp zitten en dus niet draaien

Dat heet dus hennegatskoker

roerkoning

En bij oudere schepen zit er ook nog een kwardrand op
Dat is een halve ronde vorm waar over de stuurketting valt
mvg
Frederik:D
Bij stoomboten

Vandaag weer wat verder gegaan met de romp.
Ik heb inmiddels de schroeftunnels geplaatst en uit gericht. toch stiekum een hoop werk, eigenlijk meer dan ik had gedacht maar het resultaat mag er toch zijn al zeg ik het zelf.

Verder heb ik wat foto's gemaakt van een stukje van de dekopbouw en de schoorstenen en de mast, het staat allemaal nog los op elkaar maar is toch wel een mooi gezicht, je krijgt iets meer idee van wat het allemaal worden moet.
Ik heb de schoorsteenkappen weer opnieuw gemaakt want het was toch niet helemaal naar mijn zin en verder zijn nu de logo's erop gemaakt en de ventilatiekleppen achterop

en dan nu........ de foto's

s7001508.jpg

s7001509.jpg

s7001510.jpg

s7001511.jpg

s7001512.jpg

s7001513.jpg

Dat ziet er super uit allemaal! Ook je straalbuizen zijn goed gelukt op je alternatieve manier.
Ga zo door, ik blijf het volgen!

ik ben een beginner modelbouwer wie kan mij zeggen wat ik nodig heb aan spullen om hier aan te beginen de svitzer londen lijk mij wel leuk maar is dat niet te hoog gegrepen voor de eerste keer grooeten japie

Hallo Japie,

Ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt met hout bouw etc en of je uberhaupt al iets hebt gebouwd? heb je totaal geen ervaring dan is de svitzer london een beetje te hoog gegrepen ben ik bang.
Wat misschien een optie is, is een bouwpakket

groeten
Koos

Hallo Koos,
complimenten met dit mooie model.
Zelf heb ik dit ding ook nog liggen, in een wilde bui gekocht op mijn zestiende.:confused:
De rest laat zich raden:rolleyes::rolleyes:.
Maar als ik je vorderingen zie ben ik blij dat hij nog op de kast staat.
Wellicht dat ik er nog eens aan ga beginnen als ik eerst maar eens wat van mijn vele andere schepen afgebouwd heb.
Veel succes en ik zal je blijven volgen.
Groeten Norwin

Hallo Allemaal,

Het is alweer een poosje geleden maar hier is dan eindelijk weer een kleine update,
ik heb alle dek verlichting gemaakt op de opbouw, er hebben heel wat uurtjes in gezeten maar ik vind zelf dat het resultaat mag er zijn. :cool:
Verder heb ik nu de schoorstenen en de mast op de bovenbouw vastgemaakt.
nu moet ik alleen nog wat gaan bedenken om te maken om alle spagettie aan draaden netjes bij elkaar de maken zodat het overzichtelijk is en ik alles wel apart kan schakelen.

ook ben ik intussen verder gegaan aan de romp heb deze zo strak mogelijk gemaakt, en ga deze nu binnenkort in de epoxy met glasweefsel zetten. word voor het eerst, dus als er iemand nog tips/do/don't s heeft hoor ik het graag.

en dan nu de foto's......:p
de foto's van de romp heb ik nog niet gemaakt dus dat is nog even wachten, verder zullen jullie zien dat ik niet zo goed ben in het fotograferen ben in het donker, dus de kwaliteit is niet echt super. maar wilde jullie toch even laten meegenieten van de lichtjes. Het sleep licht en de ankerlichten werken ook alleen nu even niet aangesloten

dscn2259m.jpg

dscn2258i.jpg

dscn2257b.jpg

Ik heb gisteren de romp gelamineerd met epoxy en glasweefselmatten
moet zeggen ben zelf wel tevreden over het resultaat, was toch de eerste keer.
en dan nu de al eerder beloofde foto's

dscn2266k.jpg

dscn2264b.jpg

dscn2263g.jpg

dscn2267e.jpg

Dat is goed gelukt , :) proficiat van de eerste keer, zie geen luchtbelllen.

Moest je er toch ontdekken ? met een spuitje opvullen met epoxy en na harding glad schuren.

Je heb nog best een dikke mat gebruikt hoe compenseerd dat met je berghout ? Jeweet wel die verdikkingen aan de zijkant ..

ik heb een mat van 88g/m² gebruikt, en heb ook gewoon een mat gemaakt over het berg hout. dus de het verschil blijft gelijk.

groeten
Koos

Je antwoord

Koos82,
Denk nog eens even goed na, je berghout is relatief dikker en hoger geworden, het maakt dus wel wat uit. Of het erg is weet ik niet, maar het kan te lomp worden, zeker als je het gaat plamuren, let dus goed op
grt
Hawser

Hallo Allemaal,

Hier weer een kleine update, ben inmiddels begonnen met het strak maken van de romp en in de primer zetten. dit is best nog een aardig karwei als je hem mooi strak wilt hebben ben ik achter gekomen.
ik denk dat ik hem nog 1 á 2 keer bij moet plamuren en dan weer schuren om hem mooi glad en strak te krijgen maar het begin is er in elk geval.

ook heb ik de roeren afgemaakt. op foto's van de echte london zag ik allemaal bouten van de bevestiging van de roeren staan maar die stonden niet op tekening dus heb dit maar naar eigen inzicht gemaakt. vind het zelf best aardig gelukt.

wat foto's

s7001623.jpg

s7001622.jpg

een beetje plamuren en schuren

s7001624.jpg

Het resultaat na het in de primer zetten, nog niet helemaal strak en glad dus er is nog wat werk aan de winkel

s7001625.jpg

een foto van de roeren.

groeten
koos

Koos,

Het geheel ziet er al goed uit, helaas altijd veel schuur werk aan zo'n grote romp.
Maar zou het niet beter zijn de roeren van een ander materiaal te maken?
Kunststof bijvoorbeeld, mijn roeren zijn ook van kunststof, voordeel is dat het niet gaat vervormen,
mocht er water tussen het materiaal komen.

Gr,
Bart

@ bart
Daar heb ik inderdaad wel aan zitten denken om er 1 te maken en dan een gietmal, maar heb toen toch besloten ze van hout te maken en dan in te smeren met epoxy, ik denk dat ik dan ook wel genoeg waterdicht ben om vervorming te voorkomen

groeten
Koos

En hier dan weer een kleine update,

Heb inmiddels de onderkant Rood gespoten ben zelf wel tevreden over het resultaat, er zitten nog wel een paar kleine dingetjes in maar dat neem ik maar voor lief.
Verder heb ik ook verschansing aan het achterdek in de epoxy gezet. en de pijpjes voor de ankers in de boeg gemaakt. rest mij nu nog de patrijspoorten te maken en het de verschansing strak en dan kan het zwart ook gespoten worden.

s7001629.jpg

s7001628.jpg

s7001633.jpg

Dit was hem weer voor nu
groeten
Koos

s7001631.jpg

Back