swampboot

hallo

heeft iemand een tekening van een swampboot voor mij
hoor of zie het graag
wil hier een 3.5 cc motor op zetten

gr mike

Ik heb er 2 gebouwt, maar dan met electro motoren.
De eerste met speed 400 een kleine boot dus om te kijken of het ontwerp klopte wat dus niet het geval was.(hij sloeg snel om)
Met deze ervaring heb ik hem uitvergroot en aan gepast, op deze 2e zit een pletenberg motor met 20cellen dat gaat als de brandweer en is zeer stabiel, en kan ook nog met 10cellen varen.
Voor een 3,5cc is hij iets te groot maar je kan hem natuurlijk wat kleiner maken, ik heb hem van 4mm populieren triplex gemaakt.
Ik heb geen tekening maar ik kan je wel wat maten geven, of een tekening maken als er meerderen er intresse in hebben om er een te bouwen.
normal_DSC01737.JPG

normal_DSC01736.JPG

normal_DSC01733.JPG

normal_DSC01738.JPG

Hij kan denk ik wel met 6,5cc maar met 10cc lukt het zeker!.
Ik ben veel en vaak lang van huis, daarom duurt het wel eens langer voordat ik antwoord.
Ik zal een tekening maken maar gun me wat tijd.
Waar woon je :?: ik kom wel eens in zeewolde en in amersfoort.
Doe je aan modelboten of modelvliegen.
Ik doe aan modelvliegen. 8)

De tekening is onderweg :lol:
Let wel op dat de motorbrug die ik getekend heb de hoogte heeft voor mijn E motor. De brug moet je aanpassen op de diameter van je prop + ongeveer 1cm.
Als je een kleinere motor wilt plaatsen, dan verklein je het model. Neem de diameter van je prop en doe daar tussen de 2 a 3cm aan beide kanten bij. voorbeeld: prop= 9cm +2,5+2,5=14cm brede romp.
Als je hem kleiner maakt dan moet je de romp wel iets hoger maken dan die op de tekening.
Heb je nog vragen :?: vraag de vraag dan, dan vraag ik me af of ik de vraag beantwoorden kan 8)

een tekening ??? beetje creatief zijn hoor , ik heb een kinderzwemplank gehaald van de zomer bij de blokker , met een haai erop , is een cm of 80 lang , een 5,5 cc erop en t gaat als de brandweer , ik zit op de sneeuw te wachten hoor , maar op water gaat super , wel een waterdichte box maken hij wil wel omslaan als t hard waait .

Back