Swash leveling Tool

Er zit inderdaad meestal nog wel een klein verschil in. Met de libelle kan je dat dubbelchecken. Het bladspoor kan je er niet mee afstellen, dat komt door de linkjes boven de swashplate.

2 namen voor hetzelfde voorwerp;-) Maar nu heb ik het wel redelijk uitgelegd verder?
Nou ik begrijp het principe van een waterpas aan een stokje wel maar ik vraag me af hoe het er op de swash uitziet (4 blaadjes in een hoek v 90°?). En of je die constant met je vinger op de swash moet houden?

Maar puur uit interesse hoor; ik heb een leveler...;)

Ik moet mn vinger er wel constant ophouden (daarom ook de slechte foto). Overigens is dat met de fury een stuk makkelijker maar die ligt nu in stukken te wachten op een BW Stratus conversie kit.

okay, maakt het iets lastiger. om tegelijkertijd je sub trim te bedienen maar als het werkt, prima.

Overigens het grote voordeel van deze leveler is dat je gelijk je travel kan checken en afstellen ;-)
DSC00898.JPG

Misschien ook handig om even te vermelden....
De link lengtes van servo naar swashplate moeten eigenlijk altijd identiek zijn.
De swash moet je inderdaad uitrichten met de subtrim functie.
Als je de lengtes van de links onder de swash t.o.v. elkaar veranderd, dan zit er al mechanisch verloop in je mix.
Als je trouwens teveel Subtrim gebruikt (meer dan +- 20 travel stappen) dan bestaat ook de mogelijkheid dat de electronische 120º mix niet perfect meer werkt.
Daarom is het zo belangrijk om hoorntjes te vinden die bijna precies 90º t.o.v. de hoofdas komen te staan.

Back