Swash Throttle Mix DX7

Hallo, ik ben zoekend naar een 2.4GHz heli zender. Mijn keus is de Spektrum DX7 of de Futaba 7C. Redelijk vergelijkbare zenders naar mijn id. Alleen heeft de Futaba een Swash Throttle Mix, ik kan dit in de handleiding van de Spektum niet vinden. Wel heeft de Spektrum extra mix functies.

Weet iemand toevallig of dit mogelijk is met de Spektrum??

Heino

De DX7 heeft ook een Swash Throttle mixing functie ja.

Maarem, een FF9 2e hands kopen en een Assan setje inzetten? Als je opties wilt en goedkope doch goede ontvangers wilt?

de dx7 en ff9 doen niet veel voor elkaar onder, en heb je dan een honkong module ipv het bewezen dsm2 van spectrum.........

De FF9 zit in een andere klasse dan de DX7, beetje verouderd.
De DX7 is behoorlijk sneller, veel lagere latencie, dedicated 2,4 Ghz en servomatching.
Prima heli zender.
als je een vergelijkbare zender van Futaba wil kopen wat ik zeker niet afraad, koop dan minimaal de 7C 2,4 Ghz maar liever de FF10 2,4Ghz (geweldige zender!)

Alle bovenstaande zenders hebben trouwens swash throttle mix (helikopterprogramma met swashmenu).
Je moet eigenlijk kijken welke swashplate typen ze allemaal ondersteunen en je moet een zender nemen met minimaal 7 kanalen (hebben ze ook allemaal).
De meest voorkomende swash indeling is 120º
De FF10 heeft het meest uitgebreide software pakket met afstel en mix mogelijkheden (aanrader).

Grt,
Eric

Back