Hoi
Afgelopen zondag eindelijk voor de eerste keer met mijn SJM 400 gevlogen in de zaal.
Heb in de tuin alleen maar kunnen hoveren.
Het ging fantastisch. Het ging stukken beter dan ik had verwacht.
Voorzichtig proberen achtjes te vliegen wat redelijk goed lukte.
Voorzichtig wat pirotjes draaien.
Bij de vierde accu ging het mis. Overmoedig vliegen en de eerste stuurfout was daar.
Vol tegen de muur geparkeerd. Ik had beter moeten weten.
Stom, stom, stom.
Gelukkig valt de schade erg mee.
Uiteraard de bladen aan splinters, en de as krom.
Het grote lager van de swashplate is er uit getrokken, dus het binnenste gedeelte waar de stangetjes aan zitten naar de flybar toe.
Nu is de swashplate niet beschadigd, alleen het lager ligt eruit.
Nu kan ik deze makkelijk terug plaatsen , maar moet ik de swashplate niet vervangen voor de zekerheid??? Of zou ik het lager terug kunnen zetten met een beetje locktite??
Groet: Adrie
Afgelopen zondag eindelijk voor de eerste keer met mijn SJM 400 gevlogen in de zaal.
Heb in de tuin alleen maar kunnen hoveren.
Het ging fantastisch. Het ging stukken beter dan ik had verwacht.
Voorzichtig proberen achtjes te vliegen wat redelijk goed lukte.
Voorzichtig wat pirotjes draaien.
Bij de vierde accu ging het mis. Overmoedig vliegen en de eerste stuurfout was daar.
Vol tegen de muur geparkeerd. Ik had beter moeten weten.

Gelukkig valt de schade erg mee.
Uiteraard de bladen aan splinters, en de as krom.
Het grote lager van de swashplate is er uit getrokken, dus het binnenste gedeelte waar de stangetjes aan zitten naar de flybar toe.
Nu is de swashplate niet beschadigd, alleen het lager ligt eruit.
Nu kan ik deze makkelijk terug plaatsen , maar moet ik de swashplate niet vervangen voor de zekerheid??? Of zou ik het lager terug kunnen zetten met een beetje locktite??
Groet: Adrie