Swift II bouwverslagje

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
Inmiddels servo's en tape binnen gekregen dus ik kon weer aan de slag.
Hieer paar foto'tjes van het resultaat:
Boven.JPG

Onder.JPG

Heb wel de boel ingestel met een andere ontvanger uit een andere model, maar ik moet de ontvanger voor de Swift nog wel binnen krijgen.
Als het lekker weer is (denk t niet, als ik zo naar de weersverwachtingen kijk), dan pak ik wel een andere ontvangertje om daar mee te vliegen.

uuh.. servo's aan de onderkant :?
ga je dan op je servo's landen ? sorry 'k snap et niet echt

Wel mooi vliegtuigje, ik heb ook een wing besteld maar wel geen Swift ik heb een Wolf K-10 besteld

Hey mr-02, De servo's horen aan de onderkant, volgens de handleiding.

ah okeej :D

Ik heb hier een frans modelbouw tijdschrift en er staat daar een verslagje in over een swift
maar dan 4D (de prop is collective pitch). Ik zoek filmpjes ma vind er geen van :-(

doeii

Zoals ik zei heb ik een modelbouwtijdschrijft waar er een artikel staat over de swift 2 met 4D (= dat de bladhoek kan worden ingesteld)
het is zijn totaal 3 pagina's

voor de geinterseerden ik heb het ingescant: klik hier voor te downloaden

het is wel frans en ik snap er geen kloot van :(

Cool, maar werkt dat wel?? Ik zie een wing niet zo snel achteruit vliegen. Volgens mij vliegt dat voor geen meter.

in dat boekje staat er geen filmpje é :lol: :lol:

'k weet niet of het echt werkt maar het ziet er cool uit

Ik heb hier nog een Swift 1 liggen; de handleiding geeft aan dat je de vleugels aan elkaar kan zetten met CA
is dit slim, of kan ik beter epoxy gebruiken?

Maakt volgens mij niet echt zo veel uit. Ik heb hem trouwens met UHU Por gelijmt.

Ik heb een PCW en die vleugelhelften heb ik aan elkaar gelijmt met het lijmpistool.
Die lijm blijft een beetje flexibel.
Ik denk dat epxoy te hard wordt en breekt, met CA zou het wel moeten lukken denk ik zo.

Succes.

Ik heb 'm inmiddels gelijmd met CA; vliegen doet ie super met zo'n klein, goudkleurig outrunnertje en de originele 8x4 prop van Graupner

Vandaag lekker weer, weinig wind dus tijd om te vliegen!!

Net dus even gevlogen. Het vloog wel oke, de start ging ook wel goed. Ik miste alleen wel een beetje snelheid. Miste zelfs heel veel snelheid. Had nog geen eens genoeg voor een fatsoenlijke looping.
Miss een andere prop?? Ik vlieg nu met eeen gws 7x3.5 prop.
Misschien is een gws 6x5 prop beter??
Iemand iedeen?

Verder was de vlucht wel geslaagt, moet nog wel de CG beter zetten. Heb trouwens ook mn servo gestript tijdens de landing :evil: Echt handig die servo's onderop.
Er waren trouwens wel zwaar irritante kinderen daar. (''Hey jongen! Stort eens neer!!'' :evil: )

Duccan

Er moesten toch kleine EPP stripjes naast de servo´s? waar die op moet ''landen''.

Hmmzz...slim. Ga ik maar eens doen. Staat overegens niet in de handleiding.
Of heb ik er overheen gelezen :? Ga het maar eens nakijken

Bleek dat ik hier nog een servo heb liggen. Heb hem net ingebouwd en alles werk weer perfect :D

Heb nu een stukje van een sate stokje naast de servo armpje zitten. Nu kan hij de grond niet meer raken.

Iemand trouwens nog iedeen over de prop? Zou hij met een 6x5 prop beter en sneller vliegen..??

Ik denk dat met je prop niet zo heel veel mis is; ik vlieg 'm met de originele 8x4 en dat gaat prima
Je moet alleen niet verwachten dat 't onwijs snel vleugeltje is (Mk I heb ik 't dan over)

Check je lipo even; misschien is 't wel een beetje te koud voor dat ding
Fietsbel trekt met jouw prop ca. 10 amp, misschien wel minder; als je lipo dat met gemak kan leveren, zal ie steeds kouder worden met deze temperaturen

Hm...misschien heb je wel gelijk. Ik heb mijn lipo in de model gelaten tijdens het fietsen. Was behoorlijk koud buiten. Zal hem wel voortaan in mn zak houden :wink:

Mijn lipo kan trouwens 26A aan. Heb een Himodel 1300 mAh 20C continu lipo.

Zal het morgen wel testen als er niet te veel wind staat.
De swift I is trouwens nagenoeg hetzelfde als de Swift II. Bij de Swift II zit alleen een leuk opdrukje op en hij word zonder motor geleverd.

Duccan zei:
Hm...misschien heb je wel gelijk. Ik heb mijn lipo in de model gelaten tijdens het fietsen. Was behoorlijk koud buiten. Zal hem wel voortaan in mn zak houden :wink:

Mijn lipo kan trouwens 26A aan. Heb een Himodel 1300 mAh 20C continu lipo.

Dat bedoel ik :lol:
Mijn Minimag vliegt ook veel korter met dit weer; de 2200 mah 16C lipo koelt langzaam af van kamer- naar buitentemperatuur
Swift is bij mij met z'n 1000 mah 12C perfect met dit weer :D

Jupz, je hebt gelijk. Vadaag lekker weer dus gevlogen met de swift. En inderdaad, veel meer power! :D . En als het wat warmer buiten word nog meer :D

Back