swift met edf

ik ben een swift aan het bouwen met een edf er op.
de vleugel heb ik bekleed met balsa en daarna afgewerkt met glasmat en epoxy.
mooi kleurtje er op gespoten en nu is hij bijna klaar.
als edf heb ik een 65 mm fan met een 400 watt 3700 kv motor op 3 cellen.
deze setup moet ongeveer 900 gram static thrust geven met max 33 amp.
ik heb het nog niet nagemeten dus bind me er niet op vast he.
totaal gewicht van de swift is nu 940 gramm incl de lipo.
vrij hoog vind ik zelf maar dit moest omdat ik extra lood in de neus moest leggen ivm het balans punt.
heeft er iemand ervaringen met het bouwen van een edf op een flying wing en kan iemand me vertellen hoe de stand moet zijn van de edf unit ten opzichte van de vleugel.
moet de uitlaat meer omhoog wijzen of moet ie juist weer neutraal staan ten opzichte van de vleugel.
als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom.
m.v.g eric

ik zal vandaag proberen om een paar foto's te maken en erbij te zetten want dan zien we ook waar het over gaat he.
 
foto's

het lukt me niet om de foto's er bij te zetten.
maar als je in mijn foto album kijkt dan kan je ze bekijken.
grts eric
 
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. ;) Waarom heb je hem bekleed met balsa en glas eigenlijk?

Heb je er al mee kunnen vliegen inmiddels? 8-)
 
ik heb al meerdere swifts gehad en als je echt snel met een swift wil gaan dan geeft het matareaal beperkingen.
dus bekleed en een hele dikke motor (voor een swift dan).
ik heb nog geen tijd gehad om hem te proberen.
maar dat komt nog wel en dan zal ik wel een verslag uitbrengen.
grts eric
 
Ben benieuwd naar je ervaring hiermee...ziet er TOF uit !

Maak een filmpie als het even kan ^^

Suc6 !
 
Volgens mij zal de uitlaat va nde edf omhoog moeten wijzen zo.
Plotterwelt heeft zoiets een keer geprobeert met een mini jet van multiplex.
Die deed een koprol en klapte op de grond door de verkeerde thrust line.
Misschien is dit minder als je hem met een catapult wegschiet.
 
2 zaken bepalen de stand van de EDF:
1. Invalshoek vleugel tijdens het vliegen (met de EDF straal horizontaal, hoek nodig voor de vleugel.
2. Hoogte t.o.v. vleugel. Als je hoger zit wil het met de neus naar beneden duwen.

Achterkant van de edf ietsje omhoog zou ik zeggen.

Verder denk ik dat het wel erg zwaar wordt voor een swift.
Waarschijnlijk katapult start nodig.

Heb je voor de regelaar een gat gehakt in de vleugel? Dan ben je daar toch weer een heel groot deel van je sterkte en stijfheid kwijt, vooral als dat op het dikste punt is. en zo dicht bij het midden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top