Sylphide E12 bouwdraad

Doosjes opgemaakt blijkt dat er bij een van de BLS255HV gewoon zo'n supergrote disc zit ipv. een grote disc :confused::confused:
Gewoon netjes in een gesealed zakje. Nou ja, moet niet gekker worden :p

Komen er geen bling,Bling servo schijfjes/horns op?? dan maakt het toch niet uit


Ziet er powerfull uit die HV servo's

S6

Jeroen
 
De 255 heeft 12kg op 7,4 volt :cool: en onbelast 0,08 voor 60 graden
Het is natuurlijk een ccpm setup dus alle 3 servo's doen gezamelijk het werk.
@Jeroen: Neen geen bling bling schijfjes, gewoon dikke Futaba schijven die goed zijn uit te lijnen( gebruik bij voor een perfecte mechanische setup met zo weinig mogelijk subtrim)
@Jelleee: Ik hoop het ook niet :), maar ze zeggen wel eens als je niet crashed ga je niet vooruit. Ik heb persoonlijk weinig crashes op mijn naam :D
 
De 255 heeft 12kg op 7,4 volt :cool: en onbelast 0,08 voor 60 graden
Het is natuurlijk een ccpm setup dus alle 3 servo's doen gezamelijk het werk.
@Jeroen: Neen geen bling bling schijfjes, gewoon dikke Futaba schijven die goed zijn uit te lijnen( gebruik bij voor een perfecte mechanische setup met zo weinig mogelijk subtrim)
@Jelleee: Ik hoop het ook niet :), maar ze zeggen wel eens als je niet crashed ga je niet vooruit. Ik heb persoonlijk weinig crashes op mijn naam :D

Goeie keuze om geen Bling,Bling servo schijven te monteren ik heb er nl ook wel erg slechte ervaringen mee door de tandwiel van de servo's te strippen doordat er van die massieve alu schijfjes op zaten.nu ook gewoon weer back toe basic er moet toch ergens een zwak punt in het geheel zitten.

Succes met je mooie heli en verdere bouw ervan;)

Jeroen
 
De swash servo's zijn geinstalleerd en uitgelijnd

Is even stil geweest maar hier zijn we dan weer.

Aangezien ik helies op 2 plaatsen heb miste ik ik die handige heli hulpjes(zoals bollink tang/indraaier/reamer/dremel/waterpasjes) dus die moest ik eerst nog even kopen :) :rolleyes:
Zelf doe ik veel moeite een heli mechanisch "perfect" in te regelen en daar heb ik al die hulpjes wel voor nodig :) :cool:

Nu weer terug naar het bouwen. Servo's waren tijdelijk geplaatst om de stuurstangen uit te lijnen. Hier heeft JR zich echt wat goeds laten invallen. Te weten "Aligning Pins".

Het is altijd(vind ik dan toch) een crime om push-pull setups uit te lijnen (hoek 90 graden, voorkomen dat het gaat wringen etc). Maak het mezelf ook niet makkelijker door Futaba te gebruiken aangezien JR nu zelfs de servo schijven heeft bijgevoegd die pcies pas zijn maar goed.
De "Aligning pins steek je door de stuurarmen en door de frames in speciaal hiervoor gemaakte gaten die dan dus PRECIES de hoek van 90 graden creëren. De stuurarmen gaan nergens meer naar toe! Even het zendertje in de servo 0 graden stand zetten en dan kan je met je disks aan de gang. Afijn een plaatje zegt opnieuw meer dan 1000 woorden :)
full


Ach dat ik met het monteren van de stuurstangen/gaatjes boren/disks afwerken en uitlijnen van de swash (maar 1 stang naar de swash moest worden bijgesteld :cool: :teacher:) "slechts" 8 uur bezig ben geweest mag de pret niet drukken.
Maar het resultaat is er dan ook naar.
Zal ook eens een videootje maken.... tjeetje wat zijn die servo's snel.

full


Op naar de staart aansturing(ja ik wacht nog steeds op mijn gyro :mad: :bad-words:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig, kan interessant zijn voor de 2 stangetjes naar de swash.
Vario heeft(of had) dit soort stangetjes(met aan beide einden tegengesteld draaiend draaieind) ook.
Deze producten zijn gemaakt voor specifieke heli's. Allicht dat er een tussenzit dit in de buurt komt van de lengte die ik zou kunnen gebruiken.

Grtz,

Marc
 
Pitch setup

Jawel, alles zit erop, er is niets meer te schroeven :)
Tijdelijk een CGY750 als staartgyro ingezet aangezien de GY701 gyro nog even op zich laat wachten :onweer:
DUS...

Setup :D:thumbsup:
Brace yourself :tank:


Mijn instel setup
full


Nu alleen nog even de mechanische pitch ingeregeld en wat blijkt.
Helemaal volgens het boekje en beide bladen exact gelijk :cool:
Pitch midstick
full

Pitch max.
full


Morgen ga ik de electronica een mooi plaatsje geven en alle draden netjes wegwerken en nog even verzinnen hoe ik de ontvanger antennes ga monteren. Verder de passieve(is dat de correcte naam?) balans inregelen
Ook post ik nog een foto met de neus erop(romp komt volgende week).
Tja en dan is het wachten op de digitale schakelaar en de goudconnectoren om de accusets te maken(4 sets van 2 * 6S). Zal een lekker soldeeravondje worden :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neus zit erop :)

Zo, neusje gedaan maar rest nog even onder de neus verstopt :)

full
full
full


Wachten op de goudcontacten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te merken laten de goudcontacten op zich wachten ,........ nouja het is toch te koud om naar buiten te gaan.....

Ik vind deze kap overigens een stuk mooier dan die van de brandstofversie!

Groet
Steven.
 
Ik vind de kap persoonlijk niet zo mooi maar de techniek eronder is echt fantastisch.
Wat een machtig toestel! Heb nog niet veel gehoord over die Sylphide tot voor deze bouwthread maar heb em alleszinds met veel plezier gevolgd :)
 
In Spanje

Tja, goudcontacten zijn er en setje accu's en motoraansluitingen zijn gesoldeerd maar ik zit op dit moment in Spanje :)
Ben pas eind van de maand Feb weer terug en tot dan toe moet ik het doen met een Hirobo Sceadu EX 50 :) :) :) Ook al zo'n mooie :cool:

Zodra ik terug ben maak ik het af en ik verwacht in de 1e helft van Maart de maiden.

Groeten.

Marc

p.s.
Kap is wel een stuk gestroomlijnder en zal bij wind in de "kont" minder lucht happen. De oorspronkelijke sylphide had echt een breeeeede body, breedgeschouderd zal ik maar zeggen :)
 
Geduld is een schoone zaak,......

Maar hoe staat het met je Sylpide e12? Ik ben ondertussen ook wel nieuwsgierig naar de bevindingen.....


M.h.v.g.

Steven
 
Back
Top