Sylphide E12 bouwdraad

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door poerqwa, 2 jan 2012.

  1. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Komen er geen bling,Bling servo schijfjes/horns op?? dan maakt het toch niet uit


    Ziet er powerfull uit die HV servo's

    S6

    Jeroen
     
  2. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    De 255 heeft 12kg op 7,4 volt :cool: en onbelast 0,08 voor 60 graden
    Het is natuurlijk een ccpm setup dus alle 3 servo's doen gezamelijk het werk.
    @Jeroen: Neen geen bling bling schijfjes, gewoon dikke Futaba schijven die goed zijn uit te lijnen( gebruik bij voor een perfecte mechanische setup met zo weinig mogelijk subtrim)
    @Jelleee: Ik hoop het ook niet :), maar ze zeggen wel eens als je niet crashed ga je niet vooruit. Ik heb persoonlijk weinig crashes op mijn naam :D
     
  3. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Goeie keuze om geen Bling,Bling servo schijven te monteren ik heb er nl ook wel erg slechte ervaringen mee door de tandwiel van de servo's te strippen doordat er van die massieve alu schijfjes op zaten.nu ook gewoon weer back toe basic er moet toch ergens een zwak punt in het geheel zitten.

    Succes met je mooie heli en verdere bouw ervan;)

    Jeroen
     
  4. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    De swash servo's zijn geinstalleerd en uitgelijnd

    Is even stil geweest maar hier zijn we dan weer.

    Aangezien ik helies op 2 plaatsen heb miste ik ik die handige heli hulpjes(zoals bollink tang/indraaier/reamer/dremel/waterpasjes) dus die moest ik eerst nog even kopen :) :rolleyes:
    Zelf doe ik veel moeite een heli mechanisch "perfect" in te regelen en daar heb ik al die hulpjes wel voor nodig :) :cool:

    Nu weer terug naar het bouwen. Servo's waren tijdelijk geplaatst om de stuurstangen uit te lijnen. Hier heeft JR zich echt wat goeds laten invallen. Te weten "Aligning Pins".

    Het is altijd(vind ik dan toch) een crime om push-pull setups uit te lijnen (hoek 90 graden, voorkomen dat het gaat wringen etc). Maak het mezelf ook niet makkelijker door Futaba te gebruiken aangezien JR nu zelfs de servo schijven heeft bijgevoegd die pcies pas zijn maar goed.
    De "Aligning pins steek je door de stuurarmen en door de frames in speciaal hiervoor gemaakte gaten die dan dus PRECIES de hoek van 90 graden creƫren. De stuurarmen gaan nergens meer naar toe! Even het zendertje in de servo 0 graden stand zetten en dan kan je met je disks aan de gang. Afijn een plaatje zegt opnieuw meer dan 1000 woorden :)
    [​IMG]

    Ach dat ik met het monteren van de stuurstangen/gaatjes boren/disks afwerken en uitlijnen van de swash (maar 1 stang naar de swash moest worden bijgesteld :cool: :teacher:) "slechts" 8 uur bezig ben geweest mag de pret niet drukken.
    Maar het resultaat is er dan ook naar.
    Zal ook eens een videootje maken.... tjeetje wat zijn die servo's snel.

    [​IMG]

    Op naar de staart aansturing(ja ik wacht nog steeds op mijn gyro :mad: :bad-words:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Erg mooie spullen en erg mooi verslag.
    Is turnbuckles niet wat voor JR? (kan je nog steeds doen, link1 link2)
    Bespaart een hoop tijd denk ik!

    Tim
     
  6. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    Grappig, kan interessant zijn voor de 2 stangetjes naar de swash.
    Vario heeft(of had) dit soort stangetjes(met aan beide einden tegengesteld draaiend draaieind) ook.
    Deze producten zijn gemaakt voor specifieke heli's. Allicht dat er een tussenzit dit in de buurt komt van de lengte die ik zou kunnen gebruiken.

    Grtz,

    Marc
     
  7. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    Pitch setup

    Jawel, alles zit erop, er is niets meer te schroeven :)
    Tijdelijk een CGY750 als staartgyro ingezet aangezien de GY701 gyro nog even op zich laat wachten :eek:nweer:
    DUS...

    Setup :D:thumbsup:
    Brace yourself :tank:


    Mijn instel setup [​IMG]

    Nu alleen nog even de mechanische pitch ingeregeld en wat blijkt.
    Helemaal volgens het boekje en beide bladen exact gelijk :cool:
    Pitch midstick [​IMG]
    Pitch max. [​IMG]

    Morgen ga ik de electronica een mooi plaatsje geven en alle draden netjes wegwerken en nog even verzinnen hoe ik de ontvanger antennes ga monteren. Verder de passieve(is dat de correcte naam?) balans inregelen
    Ook post ik nog een foto met de neus erop(romp komt volgende week).
    Tja en dan is het wachten op de digitale schakelaar en de goudconnectoren om de accusets te maken(4 sets van 2 * 6S). Zal een lekker soldeeravondje worden :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    Neus zit erop :)

    Zo, neusje gedaan maar rest nog even onder de neus verstopt :)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Wachten op de goudcontacten :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    WAUUW! :D Daar ga je veel plezier aan beleven....... ;)
     
  10. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    hengelo
    Zo te merken laten de goudcontacten op zich wachten ,........ nouja het is toch te koud om naar buiten te gaan.....

    Ik vind deze kap overigens een stuk mooier dan die van de brandstofversie!

    Groet
    Steven.
     
  11. tomos19

    tomos19 Guest

    WAUW prachtige heli :D!

    hopen maar dat de gyro snel komt ;)
     
  12. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik vind de kap persoonlijk niet zo mooi maar de techniek eronder is echt fantastisch.
    Wat een machtig toestel! Heb nog niet veel gehoord over die Sylphide tot voor deze bouwthread maar heb em alleszinds met veel plezier gevolgd :)
     
  13. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    In Spanje

    Tja, goudcontacten zijn er en setje accu's en motoraansluitingen zijn gesoldeerd maar ik zit op dit moment in Spanje :)
    Ben pas eind van de maand Feb weer terug en tot dan toe moet ik het doen met een Hirobo Sceadu EX 50 :) :) :) Ook al zo'n mooie :cool:

    Zodra ik terug ben maak ik het af en ik verwacht in de 1e helft van Maart de maiden.

    Groeten.

    Marc

    p.s.
    Kap is wel een stuk gestroomlijnder en zal bij wind in de "kont" minder lucht happen. De oorspronkelijke sylphide had echt een breeeeede body, breedgeschouderd zal ik maar zeggen :)
     
  14. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Het is nu april, ben toch erg benieuwd of die romp erom heen zit en hoe de maiden ging.
     
  15. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    hengelo
    Geduld is een schoone zaak,......

    Maar hoe staat het met je Sylpide e12? Ik ben ondertussen ook wel nieuwsgierig naar de bevindingen.....


    M.h.v.g.

    Steven
     

Deel Deze Pagina