Vandaag mijn fake even open gegooid, lippotje er uitgeknipt en uitgemeten, liet mijn wijzer op de meter net een millimeter bewegen, maw morsdood.
Al wat aan het surfen geweest en volgende kanshebbers om aan te kopen:
1°:
HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY 240mAh 30C Single Cell lijkt me een mooie capaciteit met nog behoorlijk laag gewicht. Misschien moet ik er dan gewoon ook deze
HobbyKing R/C Hobby Store : Mini Plug Extention for Micro Battery 10cm (5pcs/bag) bijkopen, kan ik het geheel nog mooi inbouwen ook en moet ik niet rechtstreeks solderen op de batterij, wat ik , misschien onterecht, een vervelend/gevaarlijk idee vind.
In de commentaar lees ik wel dat hij groot is: 6cm lang wordt misschien wel moeilijk
2°
HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY 138mAh 20C Single Cell kleinere broer, zowel in capaciteit (138 lijkt me echt wel wat weinig) als in afmetingen
3°
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 160mah 1S 25~40C Lipo Pack (Fits Align Trex 100) klein, licht, heel goedkoop (en de anderen kostten nu ook niet echt veel), maar probleemje met het connecteren. Welk connectortje moet je daarbij kopen? Of toch gewoon draadjes weer erop solderen?
Graag tips, suggesties, andere mogelijke aankoop plaatsen(met vergelijkbare prijzen)
PS: ik weet dat deze ook wordt aangeraden:
EUR4.91 - Li-Polymer Battery 3.7V 240mAh For Micro RC Helicopters : Buy Align, ESky, Walkera, Skyartec RC Toys at RC-Fever.com maar dat wordt al bijna 10 euro om het tot in België te krijgen, tov max 6 dollar bij bovenliggende opties.
PPS: in extremis nog even opgezocht bij mini helicopters, dichter bij huis:
S107-019 3.7V Li-polymer battery 3.7V/150MAH | Syma S105/S107 | Mini Helicopters . nl groot voordeel is uiteraard dat het de standaard batterij is en blijkbaar actieprijs, komt op 6.20 op de stoep
En nog een alternatief bij toptoy express:
V-Max / Max-Z 6020 or 6020-1 RC Helicopter Battery - 210mAH, meer capaciteit, maar ander merk, maar een lipo is een lipo niet waar?