Mijn Syma S107 slingert erg wanneer hij in de lucht hangt. Een van de connect buckles was verdwenen. Hier zit ondertussen een nieuwe op. Klopt het dat de bovenste blades alleen vast zitten aan de balance bar via deze connect buckles? Zo ja, wat zou dan het probleem kunnen zijn dat hij zo slingert?
Hallo GZalm Als eerst wil ik je zeggen dat je in het verkeerde forum zit met je vraag. Je zit nu in het forum cp heli en deze vraag hoort in het draadje FP/coaxiaal. Maar op je vraag terug tekomen ik zou ook de andere link vervangen. Omdat ik denk dat de nieuwe link wat minder soepel gaat dan de oude link aan de andere kant. En het klopt dat de bovenste links alleen vast zitten aan de flybar. En check even je flybar of hij nog wel recht is, en de links als ze wel allemaal goed op de bals zitten André
Hij heeft denk ik al een nieuwe gekocht want Gerrit zalm heeft net een loonsverhoging van een ton per jaar gekregen. Of zijn pc is ook nog stuk.
Ik heb een vraag: Ik heb een S107 heli, waar ik een poosje niet mee gevlogen heb. Nu wil het weer proberen, maar hij gaat de lucht niet in. Alles draait,maar hij komt niet omhoog:-( Iemand een tip?
het is een fixed pitch heli, oftewel hij heeft toeren nodig om de lucht in te komen. dus OF de bladen zijn een beetje van hun kromming kwijt (lijkt me sterk) OF de accu is slecht. minder volt of inzakken onder belasting (is ook minder volt wanneer het nodig is) = minder toeren = niet omhoog komen.