SZD 51-1 - Junior | Vragen & Afbouw

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Japie.G, 24 apr 2011.

  1. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hij staat er stoffig bij. Vandaar dat ik deze kist ga toevertrouwen aan een nieuwe eigenaar :)


    Wanneer houdt het op?? Kuch..
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Dank je, deze kist krijgt de eerste prioriteit na mijn Salto. (na de Salto paintjob, de vleugels komen na de SZD 51-1 - Junior) Zo houd het nooit op idd, leuker word het zeker.

    Zo, het nieuws is nu ook de wereld uit. Ik ga deze kist onderhanden nemen. Toeval of niet, mijn Kleine Grunau Baby kreeg ik ook rond deze tijd, net zoals deze ZSD 51-1- Junior. Vanaf het begin dat deze kist op dit forum stond al meteen een gevoel van ''dat is m''.

    Nu heb ik m...:D

    Neusje blijft zitten, wel komt er een sleepkoppeling in. Ik ga deze zwever voorzien van een witte kleur, met rode accenten aan de tippen, aan de staart en word voorzien van een rode druppelvorm bodem. (al-la Salto) Ik weet nog niet wat ik met het wieltje ga doen, eerste gedacht is weg ermee, of beweegbaar mits niet te duur. Intrekbare systemen zijn nou niet bepaald ''binnen budget'' zullen we maar zeggen.

    ik ga in iedergeval mijn best doen... Japie.G, bedankt!
     
  3. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Heel veel succes ermee!

    En eh.. De echte junior heeft ook een vast wiel ;-) Maar die keuzes zijn nu volledig aan jou! Ik ga alles met veel interesse volgen!
     
  4. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.094
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Douglas, je zou hem in het kleurenschema van de PH-920 van de ZCNOP kunnen maken. Dan kunnen we een mooi plaatje schieten als je het resyant van je introductiecursus komt opvliegen.

    Maar de keuze is natuurlijk helemaal aan jou!

    Max
     
  5. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik heb een foto gezien van de PH 920. Ik wil de letters wel laten plotten, echter vind ik het rode neusje niet echt mooi... Het zal wel en mix gaan worden... Die 2 starts komen wij wel inhalen. ;) Na wat Google naar het wiel heb ik een mooie oplossing gevonden. Die zal wel blijven zitten.

    Heb wel heel veel zin om aan deze kist te beginnen!
     
  6. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Holy moly, zie ik op marktplaats een bouwdoos van deze kist staan. Ik hoop van ganzer harte dat ik die kit kan kopen, en dat ik niet te laat ben! Heb de verkoper een mail gestuurd. Deze kist blijft in mijn hart zitten. Met een bouwdoos heb ik de kans om helemaal opnieuw te kunnen beginnen, en in het bezit te komen van een tekening! Man.. duimen duimen duimen... Hier gaat mijn hart echt sneller van slaan. Grappig dat je dat kan hebben met een kist..
     
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Dan ben jij beter in zoeken dan ik, want na een tijdje zoeken heb ik 'm nog niet gevonden. Ik was al op de hoogte dat je na al die tijd nog iets heb met deze kist. De waardering is des te groter dat je alsnog afstand van deze kist heb kunnen doen. Er word hier thuis wel degelijk aan gewerkt, er gaat wel meer tijd in zitten dan ik aanvankelijk dacht. Mooi moet ie weer gaan worden, en dat kost gewoon tijd. De kist is dat dubbel en dwars waard.

    Uniek is het wel dat je juist deze kist hebt weten te vinden waar je zoveel mee hebt. Ik hoop voor je dat je de kist kan ''bemachtigen''...
     
  8. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Goed dat je het resultaat van je zoektocht hier even post Japie.

    Kan ik gelijk een bod doen...;)

    geintje...:D

    Ik hoop voor je dat je hem te pakken krijgt!!
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    [​IMG]

    :)


    En dat voor een paar tientjes.. Ik ben weer blij! Ach eerst nog de asw19 en de flamingo..
     
  10. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Gefeliciteerd met deze prachtige kist!

    Maak er wat moois van!

    grt, Louis
     
  11. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte

    Dankje! Ja echt gaaf hoor! En helemaal compleet in gesloten verpakking. Als je dan zo'n doosje open trekt..

    [​IMG]

    Dan gaat mijn vintage hart sneller kloppen hoor! Waar zie je dat nu nog.. Geweldig! Ik zal binnenkort alle documentatie digitaal beschikbaar maken voor het nageslacht haha. Ik kon zo bar weinig vinden over dit model, en nu heb ik alles! Gaaf!

    Het blijkt een model te zijn van de firma 'Anker Modell'

    [​IMG]

    Kijk nou! Een heel fotoboekje er bij!!

    [​IMG]

    En tekeningen, decals enz enz enz

    [​IMG]

    Kortom, heerlijk vintage!
     
  12. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    jij hebt er gewoon een neusje voor, mooi man!
     
  13. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Tja, staat wel tegenover dat er wat anders uit gaat.. Naja binnenkort grote verhuizing dus dan alles maar eens uitzoeken en een mooie vloot samenstellen. Maar deze gaat niet meer weg! :)
     
  14. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.400
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wat een gave kist!
     
  15. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ik blijf hem ook supergaaf vinden! Ik ga dit project dan ook maar als eerste na mijn biglift doen. Binnenkort even langs aero club salland om te kijken of de ph933 en ph934 daar nog vliegen. Heb ik zelf op gevlogen, dus kijken of we er een mooi schaalproject van kunnen maken!
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Nou, zit ik hier op m'n werk kan ik de foto's niet zien... Vind het hartstikke leuk voor je dat je als nog de Junior in jouw hangar hebt weten te trekken... Kan ik mijn goede voornemen wel de in de koelskast zetten... Mijn bedoeling was om mijn Junior klaar te maken, goed vliegend te maken en weer terug geven aan jou...

    Nu jij een ''andere'' Junior hebt kan ik mijn Junior houden en genieten van de kist... maw, die gaat er niet meer uit hoor.. ;-)

    Veel pelzier met de bouw...
     
  17. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    hmm, op de een of andere manier doen de foto's het ff niet inderdaad! Zal wel een de imagehost liggen.

    Anyway! Jou goede voornemen wordt zeer op prijs gesteld. Maar geniet vooral zelf van deze unieke kist! Ik heb nu de kans om de kist geheel naar eigen wens te bouwen! Als je ooit echt voornemens bent hem weg te doen, dan blijf ik nog altijd graag geïnteresseerd in terugname. En anders hoop ik dat de kist bij de VGG blijft vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  18. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Hey Jaap,

    Kijk es wat ik van een clublid overgenomen heb...

    [​IMG]

    [​IMG]

    :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Dit ga je niet menen... Gefeliciteerd!!!

    Bizar, ik weet niet hoe lang op zoek naar info, duiken er in eens twee complete bouwdozen op! Wat een heerlijke bouwdoos he!
     
  20. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Thanks, jawel, meen ik wel!

    Complete bouwdoos met vergeelde stickers en al...;)
     

Deel Deze Pagina