'T crashes topic

Vriend van me reed ooit met mijn hopped up as een malle slash tegen een paaltje onder een bank met echt MAX 2 kmh, was flink koud maar toch, scratch een turnbuckle, 2 bearing carriers (voor en achter) en een verbogen kingpin die de C hub mee nam...

Echt stupide! (nouja goed excuus voor alu op de hoeken en titanium turnbuckles!)

t'is een foto en filmpjes topic... ;)
 
whatever dat is zo totally stupid dat hij ook in text mag... Slash die in stukken breekt van een klein tikje:) als ik een filmpje had gehad had ik hem er op gezet;)
 
Geen grote schade ..
IMAG0044.jpg


Resultaat van een ongelukkige landing

IMAG0043.jpg
 
hoeft toch niet voor tijdelijk te zijn.... IMO die stang gewoon recht buigen totdat ie het een keer weer begeeft (zo heb ik het gedaan met cvd's die verbogen waren). Zonde als je iets nieuws gaat kopen wat niet perse hoeft..
 
Het kan wel, alleen zoals ik al zei blijft het bij de volgende crash/slechte landing een zwakke(re) plek en buigt hij weer.
En bij de volgende weer etc.
Op een gegeven moment word hij steeds zwakker en gaat hij dus makkelijker krom.

Plus dat je hem niet helemaal recht krijgt en het ene voorwiel een andere set up krijgt dan de andere.


Zo denk ik het tenminste.
Ik kan het fout hebben hoor!


Rud
 
ronnie en zijn hpi trophy 3.5

ook daar lag nog een betonblok in het gras.

bodemplaat verbogen en een schokdemper doormidden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zaterdag ook een chassis gebogen van iemand anders zijn MBX6 eco :oops:.

Was wat zot aant doen en te ver op een jump (eigenlijk 1/10de circuit) en op een betonnen curb stone geland. Was dan nog nadat ik op de ramp over de afspanning van het circuit gesprongen ben, wou met de wielen van de grond draaien en zo doorrijden :). Jammer genoeg geen foto's van, chassis is een kleine halve centimeter verbogen.
De eigenaar kan er gelukkig nog wat mee lachen :D.
 
ik meende dat de meeste mensen tegenwoordig wel een telefoon met camera hebben ;)
wat dat betreft ben ik blij dat ik een kunststof chassis heb. die verbuigt niet
 
Nee sorry, we hadden allemaal een iPhone :cool:.

Hebben na het rijden de auto eigenlijk niet nagekeken. Pas achteraf toen de eigenaar al bij zijn thuis was :). Maar de smak op het beton was keihard, dus moet daar wel gebeurd zijn...

Ach, nieuw chassis erop en terug knallen :D.
 
Weer een crash, deze keer onbedoeld :p.

Was met de truggy aan het trainen @Helmond en bij het laatste tankje een schroef geraakt waarmee ze de buizen vastzetten.
Resultaat is een gebroken lower front arm (typisch het stuk dat stuk gaat bij mugen). Hiermee was de dag ook ineens beëindiigd, maar toch leuk en veel gereden.

Nu had de truggy er al 3 truggycups opzitten en 5 trainingsdagen en dit is pas het eerste onderdeel dat ik stuk rijd. Gisteren op 10 minuten gefixed en we zijn het dus alweer vergeten :).


7486350610_cf568e85b3_z.jpg
 
Weer een crash, deze keer onbedoeld :p.

Was met de truggy aan het trainen @Helmond en bij het laatste tankje een schroef geraakt waarmee ze de buizen vastzetten.
Resultaat is een gebroken lower front arm (typisch het stuk dat stuk gaat bij mugen).

Bij die "spijkers" overleeft de Hong Nor SCRT10, de Durango DESC410R en de Associated RC8.2e het ook niet hoor ;)
 
Klopt, als je tegen 60 km/h zo een spijker om de verkeerde plaats raakt is het met elke auto over en uit :).

Gelukkig breekt gewoon de arm af en is er geen verdere schade :). Ben echt wel te spreken over de stevigheid van de Mugen wagens hoor, vind ze echt top. Rij er nu 1.5 jaar mee en is eigenlijk nog maar de 2de arm en 1 keer heb ik een plastichingpin holder en een alu hingpinholder gebroken. valt mee :).

Parcours in Helmond is wel nefast voor de banden aan de linkerkant, deze beginnen toch serieus te slijten door de snelle rechtse bochten :D. Het feit dat de OS Speed zoveel power heeft zal er ook niet veel goeds aandoen.
Volgende keerde banden maar is andersom leggen.
 
Back
Top