T-rex 100 vliegen

• Topicstarter Topicstarter eddijk
  • Startdatum Startdatum
E

eddijk

Guest
Hallo

Ik ben een beginner en heb de T-rex 100 aan geschaft zodat ik binnen wat zou kunnen oefenen maar het lukt me niet om te hoveren zodra ik op stijg vliegt hij steeds naar links.
Is er mischien iemand die wat tips voor me heeft hoe goed tekunnen vliegen met dit type heli

Gr Ed

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ed, dat hij naar links wil is standaard bij elke helikopter, je kan dit compenseren door (rechter stick) naar rechts te sturen. Paar keer oefenen om te zien hoever je moet tegensturen en hoe lang en dan moet het goed komen.

Hallo

Ik ben een beginner en heb de T-rex 100 aan geschaft zodat ik binnen wat zou kunnen oefenen maar het lukt me niet om te hoveren zodra ik op stijg vliegt hij steeds naar links.
Is er mischien iemand die wat tips voor me heeft hoe goed tekunnen vliegen met dit type heli

Gr Ed

Bij de t-rex 100 zou je eerder verwachten dat hij naar rechts gaat als je opstijgt (er zit een systeem in dat hij naar rechts bijstuurt (roll) tot dat de heli van de grond is), dit dus om dus juist het naar links gaan te voorkomen. Veel mensen zeggen dan dat ze last hebben dat hij naar rechts gaat maar dan moet je gewoon snel van de grond komen met je heli (wat niet zo evident is als beginner).

Of bedoel je misschien dat je t-rex naar links draait (om de as dus (tail)) ?

Heb zelf een t-rex100 ;)

Inderdaad even af-trimmen als de heli in hoover hangt.
Zorg wel voor een windstille omgeving.
Dus niet aan te raden met een licht briesje buiten waarbij deze Micro heli volgens mij ook nog gevlogen kan worden.
Het naar links trekken kan de Topicstarter ook bedoelen alszijnde het naar links trekken tijdens het opstijgen van de heli.(bekend fenomeen)
DAT haal ik helaas niet uit zijn verhaal.
Hoe dan ook blijft het af-trimmen een must.
Vr Gr E

Oke bedankt heren voor de tips ik ga er mee aan de gang.

Gr Ed

DAT haal ik helaas niet uit zijn verhaal.
Hoe dan ook blijft het af-trimmen een must.
Vr Gr E
+1 over het trimmen,

maar om nu duidelijk te verschaffen,
vliegt de Heli nu constant naar links of inderdaad alleen met opstijgen ?

hij vliegt constand naar links krijg het niet voor elkaar om hier mee te hooveren ik heb er echt spijt van dat ik deze heb gekocht.
En waar het nou aan ligt geen idee.

Vraag Indoorvlieger anders even. Echt een kenner op dit gebied en heeft hij volgens mij velen geholpen.

Houd de moed hoog en ik hhop dat je deze TRex snel kunt vliegen zoals het behoort.

Hoi hoi.
Ik ga er even van uit dat je nog een beginnend vlieger bent.
Niet te snel opgeven!!
Het lijkt mij eerst van belang dat je exact zeker weet wat er nou voor zorgt dat de heli niet naar jou wens vliegt.
Dat kan zijn dat er vanaf meet af aan iets niet helemaal goed was aan de heli.
Of dat de heli vanaf meet af aan wel goed was, maar dat het aan jouw vliegkunsten ligt.
Om dat helemaal zeker te weten zou het erg helpen als jij iemand in je buurt kan vinden die deze heli eens voor jou vliegt.
En dan iemand die al vliegervaring heeft.
Ik heb namelijk ooit eens met een Blade MSR gevlogen van een kennis.
Ik ga ervan uit dat deze Trex100 net zo goed kan vliegen.
Maar hoe je het ook wendt of keert, het helivliegen zal niet vanzelf gaan.
Probeer dus eerst de oorzaak van dit vlieggedrag van je heli te vinden.
Doorzetten en niet opgeven.
Je moest eens weten hoe leuk deze hobby kan zijn.
Door de zure appel zijn we allemaal gegaan.
Vr Gr E

Je moest eens weten hoe vaak ik ben gecrashed en dat ik een probleem had met mijn Pro en deze niet goed afgesteld kreeg en totaal niet naarmijn zin vloog. Stug vol blijven houden en je vind het probleem.
Ik had toendetijd de hele Pro uitelkaar liggen, lag het aan de tailmotor.:D

Als de heli constant naar links uitwijkt neem ik aan dat je de heli de lucht in krijgt.
Mag ik aannemen dat je ook al bezig bent geweest met het uittrimmen. Wellicht een keer gecrashed en door de crash iets vast zit of anders zit? Hoe liggen de servo uitslagen?
Heb je de heli al eens een keer uitelkaar gehaald? Wellicht weer anders of één elementje verkeerd om geplaatst?
Kunnen zoveel factoren zijn die dit probleem kunnen veroorzaken.

Inderdaad even vragen aan iemand die deze heli kent.

Succes

Hallo mensen,

Ik heb vandaag ook een TREX 100 gekocht en ik moet zeggen dat het doseren wel aardig gaat zodat ik de helicopter aardig op zijn plaats kan laten staan.
Maar als ik dan bijna opstijg valt hij als het ware om.
Dat moet je dus corrigeren met de hooftrotor begrijp ik uit de adviezen?

Dat is best pittig dus ik ga nog maar even oefenen.:D

Het is wel jammer dat de flightsimulator niet werkt op windows 7 want dan kon ik daar ook nog op terecht maar misschien koop ik er wel een simulator bij.

Het is wel jammer dat de flightsimulator niet werkt op windows 7 want dan kon ik daar ook nog op terecht maar misschien koop ik er wel een simulator bij.
Hoi man welkom !
Welke vlieg sim gebruik je maat ?

Hoi man welkom !
Welke vlieg sim gebruik je maat ?

Hoi ExtremeBB,
Ik was aan het oefenen, het lukte bijna.:D

Maar die flightsimulator is van FMS en zit bij het helicopterje.
Eerst bleef het scherm zwart en op dit forum zag ik dat je dan een d3drm,ddl bestand moest downloaden en dat lukte maar nu blijft het beeld flikkeren en dat zou te maken hebben met het oude programma.
Het zou niet werken op Vista en Windows 7 en ik heb windows 7.

Hoi ExtremeBB,
Ik was aan het oefenen, het lukte bijna.:D

Maar die flightsimulator is van FMS en zit bij het helicopterje.
Eerst bleef het scherm zwart en op dit forum zag ik dat je dan een d3drm,ddl bestand moest downloaden en dat lukte maar nu blijft het beeld flikkeren en dat zou te maken hebben met het oude programma.
Het zou niet werken op Vista en Windows 7 en ik heb windows 7.
Mooi mooi , oefening baart kunst en dat is iets wat bij Heli's zeker van pas komt :yes:

Haal het ouden FMS programma er af en FF de nieuwste versie downloaden,
als het goed is komt het dan goed , wel nog FF die Dll oevoegen..

FMS Homepage link naar de FMS site...
`Be sure to delete any previus installation before installing a new version.`

EDIT ik draai om ook op Win7 64bit....

Mooi mooi , oefening baart kunst en dat is iets wat bij Heli's zeker van pas komt :yes:

Haal het ouden FMS programma er af en FF de nieuwste versie downloaden,
als het goed is komt het dan goed , wel nog FF die Dll oevoegen..

FMS Homepage link naar de FMS site...
`Be sure to delete any previus installation before installing a new version.`

EDIT ik draai om ook op Win7 64bit....

Super ExtremeBB,

Ik ga het gelijk proberen.
Bedankt.:D

Hij doet het.

Ik moet eigenlijk gaan slapen maar ik ga toch nog even proberen te vliegen.
Nogmaals bedankt ExtremeBB.

Hallo,

Gewoon een rotorblade van de blade msr erop en het probleem is voor een groot deel opgelost

Grt peer

ik heb ook een trex 100
en dat is wel normaal
als je hem vast houd dan moet je rustig pitch geven en dan zie je dat de swash niet helemaal recht staat pals als je genoeg gas ehbt komt ie recht te staan dus ik zou bij opstijgen heel snel pichen

Back