T-rex 450 Pro Super combo:Doen?

Hoi allemaal,

ik overweeg op dit moment een T-rex 450 Pro S/C aan te schaffen en vroeg mij af wat jullie
ervaringen met dit toestel en combo zijn?

De meegeleverde motor en servo's lijken mij goed genoeg om een tijdje mee te vliegen,maar de ESC en gyro heb ik zelf zo m'n twijfels over.

De S/C lijkt een een superdeal te zijn maar wordt liever niet door een adder in het gras gebeten.

Ik sta open voor suggesties dus hou je vooral niet in!

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Schroef

ik zelf heb ook pas de trex 450 pro super combo aangeschaft en ben er zeer tevreden mee alleen de giro is mischien niet je van het voor als je echt rond gaat vliegen en stunten en dergelijke maar voor een beginner die vooral hovert doet hij zijn werk goed genoeg verder nog geen vreemde dingen tegen gekomen.
ik weet niet wat je ervaring is maar als je net begint kun je mischien beter overwegen om voor de sport te gaan.
de pro heeft namelijk een as aangedreven staart waarbij als je de grond iets aantikt met de staartrotor je tandwielen kunt gaan vervangen, waar de sport een snaar heeft die dat enigzins opvangt.

Laatst bewerkt:
De ESC is niks mis mee.Zeker voor een 450 is deze meer dan voldoende.Ik heb ze allemaal gehad de combo's en ben er zeer te spreken over.

Soms is het handig om je niveau er even bij te zetten dan kunnen mensen je ook beter adviseren.

groeten

Peter

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik ben niet een komplete leek.

Heb vorige zomer niet te tellen uren op de sim (Phoenix) zonder enige expo een Trex 600 gevlogen.
Verder veel multicopters gevlogen.
Een quad en hexa van mikrokopter en verder nog een (vooral in het begin) zeer instabiel quad van Minsoo Kim gevlogen.
Heb hiermee FF en nose-in vliegen mee kunnen oefenen.

Vlieg vliegtuigen (van langzame zwevers tot 200 km/h Funjets) sinds oktober 2006.

Wat ik zoek is een toestel dat met niet meteen een flink aantal bankbiljetten gaat kosten maar wel goed genoeg is om er ervaring met collective pitch mee op te doen.

Enige waar ik nu nog een beetje aan twijfel is de GP780 die in de doos zit.Heb vaak op zowel RCG en HF gelezen dat men deze al snel verruilt voor een GY520?

Of zijn dat gasten die al snel de 3D kant opgaan en zo de grenzen van deze gyro tegen komen?

Ik ben trouwens alles behalve van plan om te 3D-en.

Van iemand spartan overnemen en er op knallen, die 780 verkopen.Zo heb ik het met alle combo's gedaan.Werkt perfect!!

Dat er betere zijn, moge duidelijk zijn
Maar ik vlieg op mijn 3 heli's een 3g (oftewel een 780) en op 1 een gp 750
Ze zijn wat kritisch qua trillingen, maar ik ben er nog steeds tevreden mee
Nu vlieg ik geen harde 3d, ik vlieg gewoon enthousiast mn loopings etc
Voor een echte die hard 3d man zal de 780 niet voldoen

Doet jouw 780 raar, zit er heel vaak iets niet helemaal lekker in de staart, of er zit in totaal wat teveel speling in

Voor nu gewoon uitproberen, niks mis met dat ding

Echt helemaal niks mis mee, prima 3d mee te vliegen, mits juist ingesteld. Esc ook prima, governor functie is niet echt je van het. Maar imho ook niet nodig.

Kortom echt een combo waar alle niveaus wel mee uit de voeten kunnen, en echt niet alleen voor wat hoverwerk. Al kan het natuurlijk beter! En duurder...

Succes met je keuze!

Mocht je toch voor de 780 gaan wens ik je veel succes.Het zal je waarschijnlijk een hoop ergenissen bezorgen.Maar goed daar zijn talloze discussie's over te vinden.
Het is lastige gyro! Zeker als je nog geen ervaren heli piloot bent.

succes met je aanschaf.

Hmmm, hoe moet die jongen nou kiezen? Haha, heb zelf 2 450's gehad met die gyro, en een 500, vliegmaat van me een 700n, nog NOOIT wat mee gehad, makkelijk instellen en strakke staart met perfecte hold. Ook als je flink aan de sticks trekt.

Maargoed 2 voordelen hij zit bij de kit, en de spartans verwisselen voor een habbekrats van eigenaar.

Succes met je keuze!

750 of 780, beide goed. Zoals met alle align Gyros zijn ze gevoelig voor trillingen.. bouw je de heli gewoon goed ga je er geen last van hebben.
Ik vlieg zelf een 250 met de stock 750 gyro en heb zelfs op dat kleine beestje geen last van tailblowouts.

is echt onzin dat het slechte gyro's zijn.

Ik vloog mijn 450 pro ook gewoon met de combo electronica, met een ds 750. Ben dan wel geen 3D vlieger maar de staart bleef snaarstrak achter de heli hangen. Niks mis mee....

Heb niks met niet goed bouwen te maken. Mijn sport was goed gebouwd tot elke detail en is overgenomen door een kenner om als vakantie speeltje te dienen. Hij heeft me later nog een enthausiaste pb gestuurd over de technische staat van de heli.Niemand zegt ook dat de gyro slecht is. De 780 is gewoon vervelend.

Maar goed ff googlen en na tien minuten heb je de juiste beslissing gemaakt

Laatst bewerkt door een moderator:
@Bullet3030
De ene heli is wat lastiger als de andere
En zowieso zijn geen 2 heli's hetzelfde, al zijn ze in dezelfde maand van de band gerold en door dezelfde persoon gemaakt..

Jij hebt blijkbaar net een pechgevalletje gehad, waarbij alle toleranties net verkeerd op elkaar inspeelden..
De gp780 is op dat punt gewoon kritisch, hij doet het in 1 keer of je bent een tijd aan het rommelen voor het goed werkt

Auto's, vrachtwagens en machines precies hetzelfde..
Voor mn werk rij ik nog wel eens in de machines
2 vrachtwagens binnen dezelfde week geleverd, beiden rijden en reageren net ff anders
2 mobiele kranen, tegelijk geleverd, beiden reageren gewoon anders
zelfde als luxe bedrijfswagens, er rijden er meer als 10 rond, allemaal reageren en doen ze weer iets anders
en zo heb ik nog wel wat voorbeelden

en dat kan bestempeld worden als profi spul
wij vliegen met "hobbyspul", dus de toleranties liggen weer wat anders

Daar heb je helemaal gelijk in.Echter kijk ik naar de persoon waar het om gaat.Ik maak uit zijn verhaal op dat het een beginner is die zijn eerste heli gaat bouwen en vliegen.
Dan weet ik hoe groot de kans is dat hij het lastig gaat krijgen met de gyro.

Het kan zijn dat ik een maandagochtend gyro had zoals ze dat soms noemen,
maar het was vervelend en leverde een hoop ergenissen op wat zonde is.Als ik dan mijn ervaring ga vergelijken met die van zo veel andere mensen... dan praat je echt wel wereldwijd hoor dan komt dat behoorlijk overeen.

groeten

Peter

Slechte geluiden omtrend de servos komen mij wel bekend voor, en zo zie je maar, de een heeft dus problemen met de gyro en de andere is er super tevreden mee....

En ja als je t onderschrift leest van de Topicstarter...

Vergeet niet dat amerikanen nog wel eens andere problemen als ons nederlanders hebben

Zij zitten erg hoog boven de zeespiegel dus luchtdruk is heel anders
Luchtvochtigheid en temp is daar heel anders, gyro's hebben daar wel eens invloed van

Nitrotechnisch gezien, zij schijnen daar met veel dikkere brandstof te vliegen
Dus hebben zij ook wel eens andere problemen als ons

De Align servo's heb ik nog nooit wat slechts over gelezen.Zelf heb ik in al mijn heli's en de heli's die ik gehad heb de Align's. Zeer tervreden over.Maar ik vlieg geen 3D...

Dat weet ik en daar maakte ik me ook wel een beetje zorgen om.
Toch zit hij in een heel andere behuizing en is hij softwarematig tot elk puntje in te stellen via de usb.Misschien werkt hij op grotere heli's beter.Ik kan na 2 vluchten waarvan een hover nog niet echt zeggen hoe hij zicht houdt.Ik heb een kleine wag gezien en hij loopt een beetje maar ik ben nog vollop aan het uitproberen.

Back