T-rex 450 Pro Super combo:Doen?

Bedankt voor jullie overweldigend response jongens!!!

Ik heb de knoop doorgehakt en ga voor voor de volgende set up:

3x HS5065MG's op de Swash
1x Futaba 9257 op de staart i.c.m. een FY 520

Motor en ESC gewoon nog van Align gebruiken.(waarschijnlijk na een tijdje een kontronik of YGE ESC)

Heb goed rond zitten kijken en zag dat er heel wat mensen problemen hadden met de GP780 en servo's (410 en 420).Lijkt een hit & miss verhaal te zijn.
De ene praat vol lof over de gyro en servo's terwijl de andere er helemaal mee klaar is.

Als ik op het veld sta wil ik vliegen en niet bezig zijn met vage problemen die de dag kunnen verpesten.(been there done that)

Dan maar duurder spul kopen en hopelijk veel vliegen.

Nogmaals bedankt voor jullie bijdrage jongens!

Ik denk dat je een goede keuze gemaakt heb.Het is ook lastig, er zijn zo veel verschillende verhalen.

Als ik een ''probleem'' heb zoek ik zo veel mogelijk op, laat het dan even bezinken en maak dan een beslissing.Dit pakt voor mij meestal goed uit.

Zoals ik al zei is de 780 misschien geen sechte gyro maar wel een lastige.En de zeer
ervarenen zullen misschien meer kans hebben de combinatie goed te krijgen dan een beginner.

Succes met de bouw van je heli!

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Als je een complete nieuwe setup erin gaat smijten, waarom niet gelijk een technisch betere 450 size dan? zoals een MSH Mini protos? stukken minder onderdelen, mooiere en vooral stillere aandrijving..

Als je een complete nieuwe setup erin gaat smijten, waarom niet gelijk een technisch betere 450 size dan? zoals een MSH Mini protos? stukken minder onderdelen, mooiere en vooral stillere aandrijving..

Jep helemaal mee eens, ik heb hem ook gehad en je hoort hem niet eens... die torqtube rammelt vergeleken met de mini protos....

Maargoed, gp780, gewoon instellen zoals het boekje zegt, en dan gaat het wel goed... ik heb hem op de 700 en 550 gehad, de 250 en de mini protos... allemaal dezelfde gyro, steeds opnieuw ingesteld en op alle helis snaarstrak... je moet alleen je gain iets lager instellen als normaal... tenminste dat viel mij op...

Maar succes met de bouw....

Echt beter is de mini protos niet, wel stiller. Zit bij een crash stuk meer sleutel werk aan dan bij een pro450. Met de setup is echt niks mis, maar ja je gaat nu voor mooi spul. Maar je zal altijd tegen beperkingen aanlopen...

Veel plezier met bouwen iig, en met vliegen!

Goeie setup, de 9257 doet het bij mij al 3 jaar goed op de 450

Ik mis alleen je bec een beetje
De bec van de meeste regelaars in die klasse zit op 2 ampere
Nu gebeurt het sommigen dat de bec in de regelaar niet afdoende blijkt te zijn, met allerlei vage klachten

Ik heb altijd een losse bec gehad, en heb het op mijn 450 eens getest, dus bec ertussenuit en die van de regelaar in het werk gesteld.
Gehooverd, en flink met de sticks zitten roeren
Gevolg: regelaar bloedheet terwijl hij normaal na zoiets gewoon koel blijft

Bij velen schijnt het goed te gaan, maar hou het in je achterhoofd..

@ Student:

ik ga inderdaad voor een aparte bec.

Dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik vergeten ben het erbij te vermelden.

Wordt een 3A bec.Aangezien ik toch niet toe ben aan "roeren" met de sticks (3D) lijkt me 3A voorlopig genoeg.

Zender is een Futaba T8FG.

Voor de mensen die de standaard set up van align goed genoeg vinden,ik heb in het verleden vaker kant en klaar setjes gekocht en mijn ervaring is dat die setjes meestal samen gesteld zijn om de drempel voor een beginner te verlagen.Men hoeft zelf niets uit te zoeken en kan meteen met het bouwen beginnen.
Maar je kan natuurlijk niet verwachten dat Align top of the pop spul in de doos doet.

Ik weet uit ervaring dat goedkoop meestal duurkoop is en je uiteindelijk toch voor die duurdere optie gaat die je in eerste instantie probeerde te vermijden.

Wat de Protos betreft,dat vind ik ook een heel mooi toestel.Vooral de aandrijving is een stukje kunst.Maar de Protos is niet heilig en heeft ook zo z'n makken.

Ik wilde een toestel dat makkelijk te krijgen is,de onderdelen ervan bij wijze van spreken voor het oprapen liggen en waar veel anderen ook mee vliegen.

Als ik echt apart wilde doen was ik wel voor een JR Vibe 500E gegaan :-)

Ik denk dat je mening niet helemaal op zijn plaats is.Align is echt geen duurkoop en doet echt niet onder voor de meeste merken.Hogere kwaliteit is er zeker wel maar dat ga jij niet merken met de ervaring die je hebt.
Vergeet niet dat Align veel gevlogen wordt wereldwijd ook door top piloten.En omdat het zoveel gevlogen wordt zul je ook meer dingen horen of lezen.Ook de duurdere merken hebben hun mukken wel gehad...

De electronica zul je echt niet zomaar plat krijgen, crashes even weggelaten

Servo's zijn gewoon goed, regelaar ook (governor van de regelaar is dan weer minder, maar heb je niet nodig)
Gyro is een discussie, maar ik vind m goed

De heli zelf heeft wat puntjes van aandacht over de tijd heen, maar die zijn erg bekend
Gemiddeld genomen kun je ermee van beginner tot gevorderd aardig mee uit de voeten

Zelfde voor mini titan, de protos etc

Idd, dat beeld wat je nu schetst past meer bij de complete sets van esky/walkera etc, en ook daar hebben een hoop mensen lol mee.

De electronica die align bij deze kits doet is gewoon goed, zeker als je naar prijs kwaliteit verhouding kijkt. Slechte verhalen en voorbeelden heb je altijd, ook bij de beste en duurste spullen.

Maar wat je er nu op gaat zetten is ook prima spul. Heb je al wat in huis, ben je al aant bouwen???

Laatst bewerkt:
Back