update
Nou even een update van de stand van zaken.
Inmiddels zit de
heli in de fuselage, maar ik heb nog wel het een en ander af te maken en te verbeteren !
Ik heb wel een lijst van bevindingen die ik met mijn onervarenheid ben tegen gekomen. Dit is mijn eerste schaalheli projectje dus wellicht komt het door mij
-
De retracts zijn echt ZWAK, ik ben benieuwd hoe het met een landing gaat maar zijwaartse beweging is echt niet bevordelijk voor de levensduur.
Ik heb inmiddels ook het ijzerdraadje gebroken van de voorste retract, dus daar moet ik nog iets op verzinnen..... OOk moet er soms wat weg geslepen worden aan de retract zelf omdat die niet helemaal recht beweegt.
Ook die zilverkleurige busjes die de beweging mogelijk moeten maken werken niet goed, deze klemmen namelijk op de servo of ze draaien los.....
-
Het uitmeten van de plaats van de heli is erg lastig !
Je kan namelijk de achterste retract systeem tegen je frame aan krijgen als je tever naar achteren schuift, je lipo kan niet meer goed geplaatst worden (die ligt nu half op de voorste retract servo) en de montage van het staarthuis is bijna niet te doen, je komt namelijk niet meer bij de schroefjes.
Ik zag een build op helifreak, maar de staart die daar gebruikt wordt is een SE volgens mij, en ik heb een 450S.
Ik wilde de heli kunnen demonteren, dus ik heb een bevestigings systeem gemaakt, maar al zou je dat niet doen, dan kan je nooit de achterkant vast epoxy-en. Daar kom je namelijk niet bij.
Het zou handig zijn als er markers waren geplaatst om zo te zien hoever je de heli naar achter moet schuiven. En ook de hoogte/schuinte van de heli is lastig, dat merk je pas bij de assemblage van de staart. Die komt dan tegen de romp aan wat dus niet goed is.
- De voorste ruit moet ge-epoxied worden, echter
is de ruit niet nauwkeurig.
Bij het gebruiken van een klein plakbandje om de ruit goed te positioneren komt de verf er vrij makkelijk af... zonde dus
-
De houtjes die de montage van de retracts moeten verstevigen springen er vrijwel direct af, ook als je rustig probeert voor te boren.
-
De handleiding had er net zo goed niet bij kunnen zitten, daar heb je echt werkelijk waar niets aan.
-
De schroefjes die bijgeleverd zitten zijn niet genoeg of niet nodig
-
balans van de heli is te ver naar achteren, wat je dus zal moeten compenseren met ander gewicht voorin
Verder heb ik er een LiGlow licht setje op zitten wat het allemaal een stuk mooier eruit laat zien, Met name het aanbrengen van de led in de staart was een hels karwei.
Ik moet dus nu nog ;
- voorste retract systeem repareren
- achterste retracts verstevigen (met epoxy of iets dergelijks)
- staartvinnen lijmen
- antenne wegwerken (weet iemand een goede manier daarvoor ?)
- staart uitrichten en bij dremelen om zo een vrije ruimte voor beweging te krijgen
- Herstellen van beschadigde stukjes romp (na boren en plakken)
- inbouwen van de conrad servo delay om zo de retracts langzaam uit te laten bewegen en het landings licht te bedienen (dat is nu die felle witte strobe)
Ik heb op youtube een filmpje gezet maar dat is nog aan het uploaden
gr
Sebas