Beste mede vliegers,
Ik vlieg nu een tijdje met mijn t-rex 450se v2 en ik heb 3 vraagjes ;
Ik heb namelijk een S9650 staart servo wat de t-rex een tikje tail heavy maakt en naar links trekt. Ik heb HS65 MG servo's op de swash.
1. Het lijkt wel dat sommige accu's lekkerder vliegen dan andere en dan niet zo zeer het vermogen als wel de balans in de heli. Herkennen jullie dit ?
2. Elke keer bij het plaatsen van mijn accu moet ik opnieuw de heli trimmen, heeft iemand daar een handigheidje voor ? Het kost me nu soms best wat vliegtijd om goed uit te trimmen.
2. Als ik mijn heli aan het trimmen ben nadat ik een nieuwe accu geplaatst heb, en hij hangt iets naar achter, dan trim ik dus iets naar voor.
Maar in plaats van alleen naar voor, gaat de heli dan ook iets naar rechts.
Dus trim ik iets naar links, en dan gaat de heli weer naar voor of achter.
Het lijkt wel dat als je 1 as wilt aanpassen, soms dus ook de andere assen een klein stukje meegaan.
Is dit het zogenaamde CCPM effect ? (De uitslagen meten op de paddles zoals finless bob laat zien met die waterpas)
Ook lijkt het af en toe dat als je de heli dan eindelijk uitgetrimd hebt, en je vliegt even, dat deze dan toch weer niet helemaal goed getrimt staat.
greetz
Sebas
Ik vlieg nu een tijdje met mijn t-rex 450se v2 en ik heb 3 vraagjes ;
Ik heb namelijk een S9650 staart servo wat de t-rex een tikje tail heavy maakt en naar links trekt. Ik heb HS65 MG servo's op de swash.
1. Het lijkt wel dat sommige accu's lekkerder vliegen dan andere en dan niet zo zeer het vermogen als wel de balans in de heli. Herkennen jullie dit ?
2. Elke keer bij het plaatsen van mijn accu moet ik opnieuw de heli trimmen, heeft iemand daar een handigheidje voor ? Het kost me nu soms best wat vliegtijd om goed uit te trimmen.
2. Als ik mijn heli aan het trimmen ben nadat ik een nieuwe accu geplaatst heb, en hij hangt iets naar achter, dan trim ik dus iets naar voor.
Maar in plaats van alleen naar voor, gaat de heli dan ook iets naar rechts.
Dus trim ik iets naar links, en dan gaat de heli weer naar voor of achter.
Het lijkt wel dat als je 1 as wilt aanpassen, soms dus ook de andere assen een klein stukje meegaan.
Is dit het zogenaamde CCPM effect ? (De uitslagen meten op de paddles zoals finless bob laat zien met die waterpas)
Ook lijkt het af en toe dat als je de heli dan eindelijk uitgetrimd hebt, en je vliegt even, dat deze dan toch weer niet helemaal goed getrimt staat.
greetz
Sebas