T rex 500 bouw

Het wachten wordt beloond! Nog even en je kunt gaan bouwen dus?

Over de dempers, ik vlieg met de grijze ( iets hardere dan de zwarte dacht ik ) maar heb ook de gele liggen van heli direct. Ze vliegen best aardig, met wat pitch pumpen merk je wel dat het niet ontzettend strak gaat maar geen ramp. Over een week of 4 ga ik ook de gele erop zetten als ik de boel eens grondig na kijk.

Trouwens waar heb je die FP gescoord?:P Heb zelf nu een lipo van align 6s2600 25c en 2 megapowers van 2500. De align blijft duidelijk beter presteren tot en met het einde van de vlucht. Heb de timer nu op 6:30 staan en dan gaat er zon 1800 weer terug in. De TT maakt toch wel een aardig verschil, eerst vloog ik 6:00 met ong 1900 terug laden. Let wel 6:30 is wat 8n vliegen, stall turns etc maar geen 3d werk. ( vlieg wel grotendeels in idle 1 ).

En over de staart die houdt de 2100 wel strak hoor ;) Ben wel benieuwd hoeveel verschil de sleeve set uitmaakt.

Ik heb een Lipo 6s2600mAh voor mijn trex500, nu heb k een intelli bipower lader.
Als ik mn lipo wil laden, kies ik het programma LIPO CHARGE, C=2600mAh, 22,2 V nu weet ik alleen niet wat ik bij A moet invullen?

Als ik daar het laagste invoer of het hoogste en ik druk te entertoest 2sec in geeft hij NO BATTERY.

IK gebruik als balancer een Robbe pQ adapter.

De lader heb ik nieuw en de lipo ook (de lipo heeft ongeveer nog 1000 mAh aan energie inzich)

Wie weet raad?

C moet 1 zijn en A moet 2600 of waarschijnlijker 2.6 zijn. Dit houdt in dat je een 6s 22.2V (de V)2600mAh (de A) lipo laadt met 1C (de C). C staat voor coulomb en is van invloed op de laadsnelheid maar bij gewone lipo's mag deze niet meer dan 1C bedragen!

C moet 1 zijn en A moet 2600 of waarschijnlijker 2.6 zijn. Dit houdt in dat je een 6s 22.2V (de V)2600mAh (de A) lipo laadt met 1C (de C). C staat voor coulomb en is van invloed op de laadsnelheid maar bij gewone lipo's mag deze niet meer dan 1C bedragen!

Helaas dan krijg ik ook de error:
NO BATTERY

Ik heb hem nu zo staan
(1) 2.6A
(2) 2600 mAh
(3) 22.2 V

Een 6 cells lipo moet geladen worden op 22.2V
de accu is 2600 mAh.(2)
2600 mAh = 2.6 A (1) (of zit ik nu fout?)

1 lipo cel is 3,7 Volt
6x 3,7 V = 22,2 V (3).

Waarom geeft hij steeds NO BATTERY aan?

Ik denk dat je dit beter kan vragen in het subforum over batterijen en laders en dergelijke, zodat iemand die dezelfde lader heeft dan jij je kan verderhelpen. Past niet echt in dit topic.

laad de lader wel over je balanceer plug?
Anders moet je de plus en min nog aansluiten

Moet ik de accu naast aan te sluiten via het witte stekkertje op de balancer, ook aansluiten met zijn "bananenstekkers" op de acculader?

Dus dan zit hij vast met een zwarte pool en rode pool en dat witte stekkertje op de balancer?

yup, zo zit het iig bij mijn lader ook. Balanceer stekker in de zijkant en met 2 plugjes aan de bovenkant op de plus en min. Anders ziet hij hem niet.

yup, zo zit het iig bij mijn lader ook. Balanceer stekker in de zijkant en met 2 plugjes aan de bovenkant op de plus en min. Anders ziet hij hem niet.

Nu heeft de hond deze stekker kapot gebeten die tussen de accu en de lader moet :(.

Wat voor stekker is dit? aan de ene kant 1 mannetjes (1zwart 1rood) en aan de andere kant 2 vrouwtjes. Ik weet de benaming niet.
Ze moet van de Lipo accu naar de lader (lijken wel banaanplugjes ofzo)

Als ik dit weet bestel ik ze even via conrad.

Back