T-Rex 500 draait naar Links bij looping

Ik vlieg sinds vorige week weer met een T-rex 500, maar nu stoor ik mij eraan dat de heli bij een looping zijn neus naar links draait?

Ik vlieg dual stick dus het kan zijn dat ik bij het "UP" trekken ietsie rudder bij mix, maar al doe ik mijn uiterste best om geen richting mee te sturen ... toch kom ik iedere keer met de neus 15 graden naar links uit?

De gyro (Spartan 760) lijkt er toch echt recht op te zitten, waar kan ik het eventueel nog meer zoeken als in mijn duimen? :D

Grtz,
Emile :cool:

Een heli wilt altijd wel een kant uit tijdens een looping, flip etc. Vrij normaal. Gewoon beetje tegensturen. Weet je zeker dat rudder hem scheef trekt of aileron?

Bij een flip staat de staart strak?

Ik irriteer me er zo aan omdat ie keer op keer 15 graden naar links uit komt. De gyro zou de staart toch altijd in hetzelfde vlak moeten houden (heading hold)?

Met een flip lijkt het effekt ietsie minder.

Hmmm ... zou het inderdaad aan aileron kunnen liggen?
Ik heb wel wat problemen gehad met vol pitch up/down en heb 1 servoweg daarvoor 5% moeten terug schroeven ... :rolleyes:

Toch nog maar eens met de instelhoek meter nameten.

Bedankt voor de tip,
Emile

Hey Emile,

Misschien is het interaktie in je swashmix.
zeker als je 1 servoweg aan hebt gepast zal waarschijnlijk je swash wegtrekken bij pitch hoog of laag.
gewoon de swash (paddles) even goed bekijken als je hem over het hele pitchbereik omhoog en omlaag beweegt.
Als hier wat inzit dan kan je proberen het eruit te mixen met je endpoints van ailleron en elevator.

bij een links draaiende heli doet ie het net de andere kant uit
ik heb voorheen altijd rechts draaiende heli's gevlogen en in een grote loeping
stuur je de afwijking er automatische zelf uit
toen ik met een links draaiende ben gaan vliegen werden de loeping helemaal een flop
hij kwam er bijna 45graden uit
omdat ik hem onbewust tegenstuur in de loeping maar dan juist de verkeerde kant uit
kon er niet aan wennen,heb deze maar omgebouwt na rechts draaient
grote loepingen gingen vanaf de eerste vlucht perfect
ik denk dat je dat beetje er uit moet sturen en dat het zeker niet aan de giro ligt
ik vloog met een futaba 611

gr hub

Ow ... dat is de eerste keer dat ik mij iemand hierop wijst, zit wel logica in ...

Ik heb bij mijn Raptor wel eens gedacht dat ie naar links trok en toen heb ik de veersterkte van mijn sticks maar verhoogd omdat ik dacht dat het aan mijn vliegmode lag. Maar waarom heeft mijn Trex 600 ESP met (V-Bar) er juist totaal geen last van? :confused:

Ik ga vanmiddag eens wat beter opletten of ik bij de Trex600 ECHT niks corrigeer (automatisme). :D

Grtz,
Emile

Met V Bar hoort de heli recht door een loop te gaan, zelfs met veel wind. Doet hij dat niet, of dan doe je het zelf, of de v bar is niet goed afgesteld.

Daarom gaat hij met paddles dus wel een beetje scheef.

De V-bar kan hem wel recht houden, maar een Spartan niet ...

Dan zit het wegdraaien van de heli dus niet in de staartgyro functie, maar in de rolgyro functie als ik het goed begrijp? Dan zou je dus ook een beetje rechts rol in de looping kunnen meesturen om er recht uit te komen? :confused:

Ik had de Trex 500 aanvankelijk ook op V-bar, maar er was niet strak op de plaats mee te hooveren ... hij vloog verder wel een stukkie strakker dan met de Spartan. Aangezien ik niet de enige ben die de V-bar op de Trex 500 ESP niet goed werkend krijg, heb ik hem er maar een tijdje afgegooid. Ik heb zo'n vermoeden dat de standaard speling van de DS510 servo's voor de ellende zorgen, ik heb namelijk al alle soorten rubbers geprobeerd. :(

Grtz,
Emile :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Daar moet ik je gelijk ingeven, een vliegtuig trekt immers ook naar links weg. Ik moet alleen even wennen aan die 15 graden offset na 1 looping zonder correctie ... ik ben gewoon verwend door de Trex 600 met V-Stabi. :D

Grtz,
Emile :cool:

:mrgreen:
Wel reuze handig dat Vstabi, wordt mijn verjaardagskado dan :)
Ook toegestaan op de 3DMasters, dus zal het wel iets met vliegen te maken hebben ;),
en scheelt ook nog eens gewicht en brandstof.

Met v stabi ga je juist alleen maar vliegen en meer vliegen :P

ESP's hebben vaak wat probleempjes met het push pull systeem, geometrie is niet optimaal voor stabi.

Back