T-rex 500 ESP

Weet iemand tot hoeveel ik mag gaan in capaciteit van lipo?
Hoeveel Mah en hoeveel C ?
6 cellen weet ik.
In de handleiding staat 25c tussen 2200 en 2600.
Mag 3000 25C voor langere vlucht ook

Ik hoor het graag van de experts

Alvast bedankt

Alain

Eerste grote Heli gekocht en der zitten 2x6cellen 2500 Mah 25C bij en wou gewoon vragen of ik ze ook iets zwaarder mag bijbestellen

ik zou voor max 3000Mah gaan. en dan iig meer als 25C.

Ik vlieg zelf met de trex 500 en dan met turnigy 2650 Mah 40c. en daar is de heli perfect mee in balans. en kun je als beginner op lage toeren dik 5.30min mee vliegen.

of je kunt als beginner 6s 3000 25c kopen.

Die zijn iets goedkoper, en zeker als je beginner bent valt hier prima mee te vliegen.

Tegen de tijd dat jij beter bent en je een keer waagt aan een looping ben je tegen het einde van het komend seizoen en kun je een hogere C nemen.

remon

Fbl systeem vraagt ook meer stroom niet?

Dag Alain, een FBL systeem trekt hogere pieken en neemt iets van de vliegtijd weg maar omdat je je flybar en de bijhorende drag daarvan kwijt bent gaat je vliegtijd met sowiso 30sec omhoog.
In sommige gevallen gaat de vliegtijd zelfs tot een minuut en meer omhoog dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken ;)

Heb je die Nano tech's nu besteld ?

Behalve weerstand van flybar ben je ook het gewicht kwijt :)

Waardoor/waarom trekt FBL hogere pieken?

ik dacht dat het iets te maken had met de directe swash aandrijving en het continu corrigeren enz.
ik dacht dat ik het ergens in een V-bar handleiding had gelezen dat de stromen tot 20A(pieken) konden gaan met een V-bar onder extreme omstandigheden en dat je daarom in dat geval zéker een goede BEC moest gebruiken.

of je kunt als beginner 6s 3000 25c kopen.

Die zijn iets goedkoper, en zeker als je beginner bent valt hier prima mee te vliegen.

Tegen de tijd dat jij beter bent en je een keer waagt aan een looping ben je tegen het einde van het komend seizoen en kun je een hogere C nemen.

remon

+1. Maar ga dan meteen voor een hogere C waarde, scheelt een paar euro en je hoeft niet steeds weer niewe lipo's te kopen.

Jaeneke, dat geld voor je servostromen, niet voor de aandrijving. Die krijgt het wel makkelijker (mits even rustig afgesteld).

Je wint 25% dachtik op de aandrijving, bij eenzelfde vlucht

Maar bij heftige manouvres kan er tot 25' pitch op 1blad komen te staan, wat de motor niet leuk vind
Misschien dat daar de piek vandaan komt?

Maar tijdens normale vlucht heb je dat niet, dus ook geen pieken

Je wint niks. je verliest wat weerstand;)

25 pitch op 1 blad is leuk, heeft geen zin, want bij meer dan 19/20 graden begint je blad te stallen. oftwel, hij doet niks meer.

Back