T-REX 500 keuze batterijen

7 min. met 2200 mA daar sta ik versteld van, welke kopsnelheid draai je dan?
Dan kom je op zo'n 2368 toeren op de kop. Maar dat is dus met 12T. Met 13T kom je, volgens diverse headspeed calculators, op: 2565.
Zowel met de 2x3S 2200mah Zippy's als met de 6s 2500mah Outrage is de heli ietsje staartlastig. Ik trim dat nu gewoon weg. Tegen de tijd dat ik inverted ga vliegen zal er wel een Zippy 3300mah bijkomen..

kraaijer zei:
Ik wil ook wel eens weten hoe ik 7 min kan vliegen met een 2200 lipo...
doe ik denk ik toch iets fout.
Een pinion van 12T, rustig achtjes vliegen met zo af en toe een stall turn. Het 'foute' zit bij jou waarschijnlijk in de manier van vliegen; minder = meer ;)
Vincenzo zei:
kunt ge daar eens een fotoke van maken van het verlagen van de tray of mij dat wel aanstaat?
Zie de foto's van Z900:
t-rex-500-bestellen-gedachten-3

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben er al een beetje uit wat ik ga doen maar dat van de vliegsteil aanpassen om langer te kunne vliegen das geen optie :-) daarvoor heb ik hem niet gekocht

dan kun je er ook 2x ecpower lipo's in gooien 2450mah 30c 3s en serieel schakelen..voor 19 euro p.stuk incl. verzending ;-)

dan heb ik toch de voorkeur voor die 2750mah's 35C maar die leveren ze momenteel niet meer.

ik vlieg best heavy en haal hier makkelijk 4minuten mee (3,84 per cel over)
momenteel heb ik er zo'n 12 cycles mee gehad op deze performance en de cellen zijn nog steeds stabiel..

voor de langere termijn zijn outrage, fp's en dat soort natuurlijk erg goed (mits je ze ook goed behandeld natuurlijk hehe).. maar het blijven verbruiks spullen.

ik zou zeggen.. . keus genoeg!

Hallo

Ik ben nog maar beginnend vlieger, en ik hou niet van 3d dus daar doe ik niet aan. Ik heb een 500 ESP (perfecte heli overigens). Maar ik vlieg met een pack van Align 2600mah 6S, en daar red ik met gemak 8 minuten mee. Dit is ook wat Aling zelf ook voorschrijft voor de 500. En die is lauw op het moment dat mijn timer de 8 min heeft aangegeven.

Succes.

Succes

keuze accucellen

hoi

Ben zelf bezig met A123 cellen voor een trex450se V2 is dit misschien een optie je hebt maar een pakket nodig want met beetje goede lader zit het pakket in notime vol .
Wil je meer weten dan moet je even op Google "TREX500 A123" dan zijn er genoeg voorbeelden te vinden.

Sucses met je speurtocht naar de juiste cellen.

Groetejs John

ik ben er nog niet helemaal uit. maar als ik zo lees dan is er met een 3300 mA pack makkelijk 6 minjes te vliegen als ge het bij het vliegen houd... want ik had schrik dat het naar de 3a4 minjes ging terugvallen en dat is dus niet het geval?

Ik gebruik nu de nieuwe EON Lite van Flightpower, deze is 3250mah en daarmee vlieg ik met 13T met wat 3D ruim 6 minuten

kunt ge ne link geven waar ik er iets over kan vinden want heb al wat gezocht maar op flightpower.be vind ik er niets van

Vincenzo, ik vlieg nu bijna een jaar met de 500, ben begonnen met 5S lipo's (3300 mAh) waar ik in het begin tot 9 minuten mee vloog (hoveren) (14T pinion). Daarna naar 15T en op het einde vloog ik 6 minuten, dan ging het alarmpje af en zette ik 'm aan de grond, laten we zeggen 6'20 sec max. Kortere tijden hebben veel te maken met vliegstijl die evolueert natuurlijk...

Nu ben ik begonnen op 6S (13 maart). Ik heb nu een 25 lipo's gevlogen met 6S 3300 en begin ze nu pas te belasten (zachtjesaan begonnen). Ik ga nu mijn timer op 6'20 zetten; dat wil zeggen 6'20 vliegen, bij het alarm naar normal mode en landen, dus effectief een 6'30-6'40. Sportsflying : FFF, loopings, rolls, piro's, inverted, ...

A123 heeft Z900 hier op 't forum een tijdje gebruikt maar hij is er vanaf gestapt.

Zag dat je van Alken bent, als je eens samen wil vliegen laat maar iets weten !

6s1p 3300 mAh

Hoi,

ben als beginner bezig met uitsluitend hoveren met trainerskruis.
Ik gebruik de Zippy's 6s1p 3300mAh. (battery tray 1 cm laten zakken.)
Na 10 minuten hoveren heb ik nog 15% restcapaciteit over.

Succes met de keuze!

Ik vlieg met dezelfde lipo's, heb nu een tiental ladingen per lipo en ik vlieg ongeveer 6'30 per lipo, sportvliegen, met flips, loops, rolls, inverted, ...

Dan laad ik minder dan 2500 mAh bij, dus ik blijf veilig rond de 75% ontlading. Meer hoeft niet voor mij.

Ik heb met twee verschillende type accu's 3D gevlogen. Het is heel simpel.

Met een 6S 2500mAh vlieg je (precies) 5min. (FlightPower in mijn geval))
Met een 6S 3000mAh vlieg je (precies) 6min. (OUTRAGE in mijn geval)

Ik weet even zo 123 niet meer met hoeveel T pinion ik vlieg, maar het is in ieder geval 3D met flat throttle curve.

En hoe het ook went of keert, ik heb dozens of setups gezien. Een 2500mAh balanseert alleen lekker al de accu ver naar voren hangt. Een 3000mAh (die overigens amper te krijgen is, alleen van OUTRAGE XP zover ik heb gezien) balanseert HELEMAAL TOP!

De OUTRAGE XP 3000mAh 6S1P komt tot precies het bovenste randje van de battery mounting plate. De heli is dan HELEMAAL in balans en komt ABSOLUUT niet tegen de canopy. De power van de OUTRAGE XP is ook heel veel meer dan de FligthPower die ik had. Eén nadeel, die OUTRAGE is erg duur. Dat is wel jammer, maargoed.

Hoi,

ben als beginner bezig met uitsluitend hoveren met trainerskruis.
Ik gebruik de Zippy's 6s1p 3300mAh. (battery tray 1 cm laten zakken.)
Na 10 minuten hoveren heb ik nog 15% restcapaciteit over.

Succes met de keuze!

dan ontlaad je dus wel teveel, hou minimaal 20 a 25% over zeg eens 7 a 8 min hoveren

Back