T-REX 500 keuze batterijen

Hoi,

Ik vlieg sinds augustus 2008 met een T-500 (standaard met 13T tandwiel), ik heb toen tegelijk een FP EVO 6S 2500 25C en een SLS 6S 2500 25C (Stefansliposhop) gekocht. Het SLS pack had vanaf het begin een hogere headspeed (100/90/100 curve) en meer vermogen dan de FP. Nu zo'n 60 cycles verder vliegt de SLS nog steeds als nieuw maar met het FP pakket is bijna niet meer fatsoenlijk te 3Den zover dat ie inzakt bij gelijke vlucht t.o.v. de SLS.

Beide pakketten hebben evenveel cycles en zijn altijd tot 80% leeggevlogen. Ofwel de "oude" EVO25 zou ik dus niet nemen.

Let dus op dat het in het begin misschien wel goede prestaties lijken maar al naar gelang het aantal cylces toeneemt het vermogen dat de accu levert duidelijk afneemt. Dit kan dus ook zo zijn met Zippy's. Deze ben ik nu ook aan het testen op een 12S elektro.

Dus de aanschafprijs zegt niet alles de uiteindelijke levensduur bepaald natuurlijk de echte prijs!

Neem in ieder geval 6S. Hoe hoger de spanning hoe lager de stroom zal zijn die de accu moet leveren bij gelijkwaardig vermogen. En de gootte van de stroom bepaald mede de levensduur van je LiPo.

Greetz,

Michiel.

Na weer wat accu's te hebben getest heb ik een nieuwe conclusie.
Voor een 500 size moet je echt het 2700mah 30C pakket hebben van ThunderPower! damm wat een power komt daaruit, ook wordt de accu geheel niet heet met een 100% curve

Dus de aanschafprijs zegt niet alles de uiteindelijke levensduur bepaald natuurlijk de echte prijs!

Maar deels akkoord. Hangt ook af van je vliegstijl. Ik heb m'n eerste jaar met 5S gevlogen, 2 x Flightpower (30C), 1 x Outrage (25C)en 1 x Zippy (20C). Voor mijn - beperkte - kwaliteiten was er geen prestatieverschil tussen de 3 lipo's, en naar levensduur kan ik zeggen dat de FP's 85 vluchten meegemaakt hebben zonder problemen, de Outrage 100, en de Zippy heb ik weggedaan voor hij aan z'n eind zat, rond de 65 vluchten. Qua prijs-kwaliteit wint de Zippy, als ik het in cijfers moest uitdrukken met meer dna het dubbel van de punten.

Nu ben ik op 6S overgeschakeld, heel leuk, vliegt een stuk beter, maar dat heb ik het eerste jaar niet gemist. 3 x Zippy 20C 3300 mAh, daar komen binnenkort nog 2 x Flightmax 2650 30C bij. Eerlijk gezegd...een FP EonLite 20 C 3250 mAh kost 130 € excl verzending. Een Zippy zoals ik gebruik 66,5 €, exclusief verzending. Dat is net iets meer dan het dubbel voor de FP's, en zolang ik niet over de vliegkwaliteiten beschik waarbij ik de betere prestaties kan 'voelen' blijven de Zippy's de beste keuze voor mij. No way dat een FP dubbel zo lang meegaat, dat maakt niemand mij wijs. Beter presteren, daar twijfel ik niet aan, maar eer je dat merkt heb je een behoorlijk traject afgelegd....

Eerste testvluchten waren zeker loven, met 11,5 grande pitch en de gascurve op 100-90-100.
Had meer power dan ik verwacht had dus ik ben tevreden :-)

trainingskruis

Hoi,

ben als beginner bezig met uitsluitend hoveren met trainerskruis.
Ik gebruik de Zippy's 6s1p 3300mAh. (battery tray 1 cm laten zakken.)
Na 10 minuten hoveren heb ik nog 15% restcapaciteit over.

Succes met de keuze!

Wat voor kruis gebruikt U exact een complete kit? (zoja welke). Of heeft U er zelf 1 gemaakt?

Back