T-rex 500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door rotorfreak, 2 jan 2008.

  1. rotorfreak

    rotorfreak

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    23
    Locatie:
    In het midden van het land
    Hallo mensen,

    Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe t-rex 500 is. Wat ik vooral wil weten of deze heli goed te vliegen is op twee accu's van 11,1 v 2170/2500 mAh. Ik heb al een beetje zitten zoeken maar ik zie dat degene die er al mee vliegen meestal en 6s pack nemen. Als er hier al iemand is die wat meer over de t-rex 500 kan vertellen heel graag.

    Mvg Wilco
     
  2. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi,

    Kijk vooral even op de buitenlandse forums : helifreak.com en rc-heli.de .
    Hier wordt er al veel mee gevlogen en getest en gecrashed .
    Het crashen is vaak te danken aan de combi van de Align regelaar en de Spektrum ontvangers , die er bij een dalende piek van de BEC spanning er gewoon mee stopt .

    Henk
     
  3. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Hey rotorfreak,

    ik denk dat je het wat mis voor hebt hoor, de meesten vliegen deze heli met 2 x 3S combi in serie dus 6S. De meeste 6S1P pakketten komen nu nog maar net op de markt !

    Grtz,
    Dirk
     
  4. Heligio

    Heligio

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    130
    Locatie:
    België
    De T-rex 500 vliegt perfect op twee 3s packs van 2500 Mah, doch verkiest Jason Krause (ontwerper van de heli) één 5s Pack van 3300 Mah.
    Met de twee 3s 2500 Mah packs heb je een vliegtijd van maximum 5 minuten terwijl je met de 5s 3300 Mah 7 minuten vliegtijd hebt.
    Meer info, foto's en een filmpje vind je ook op de site van Jason Krause: www.jkheli.com

    Groeten Gio.
     
  5. mc-heli

    mc-heli

    Lid geworden:
    12 dec 2004
    Berichten:
    110
    Locatie:
    amsterdam
    Ben ook aan het kijken naar een 500 heli maar waar kan ik het beste(voordeligste) een trex 500 kopen dan kan ik een beetje prijsjes vergelijken en kijken welke ik ga nemen

    gr marc
     
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Je kan de T-rex 500 inderdaad vliegen met twee identieke even oude 3s1 packs van bijv. 2170 of 2200 Mah.
    Daar is hij eigenlijk voor ontwikkeld door Align, als opvolger van de T-rex 450...
    Je moet ze wel met een harnas op een 6s balancer laden zodat alle cellen gebalanceerd zijn, het is ook aan te raden deze setjes bij elkaar te houden.

    Maar zoals gewoonlijk bij veel nieuwe heli's heeft hij voor 3D vluchten of langere vluchttijden uiteindelijk meer power nodig, vandaar dat er nu dus met 5s packs gevlogen word.
    Dit geld eigenlijk voor alle 500 klasse heli's volgens mij...

    Het voordeligst kan je de t-rex 500 op Ebay vinden denk ik, maar de setjes zijn vaak voorzien van minder goede electronica, garantie en ondersteuning zijn uiteraard ook niet super.. en je moet rekening houden met invoerkosten (al vaak besproken op dit forum).

    Ze zullen binnenkort ook wel in NL uit komen denk ik.
    Ik vind het persoonlijk jammer van die vliegtijden, het uitgangspunt was dat hij uitstekend te vliegen zou zijn met 2x3S1, nu blijkt dat je voor redelijke vliegtijden alsnog grotere packs aan moet schaffen.
    Er zijn dan M.i. ook nog andere heli's in de 500 klasse die het minstens even goed doen (zeker als je niet Jason Krauss heet) maar minder kosten, bijv.Hurricane 550, SJM500, 3dx500.
    Zijn ook al uitvoerig besproken op dit forum.

    Ik ga voor iets groters (6S1 4-5000 Mah)
    Weet je zeker dat het duurder is :D , maar ook dat het echt stabiel vliegt en ik er mee kan groeien.

    Eric
     
  7. aviador

    aviador Guest

    Aanvulling:
    de hdx500/3dx500 vliegt perfect op 4s en zon 4000mah. 5s is echt geen vereiste voor veel vermogen voor 3D.

    De hurricane is trouwens geen 500 size, maar .30, stukkie groter dus. Daar is die 6s 2200mah dmv 2 450size lipo's dus aardig klein voor wat voor korte vliegtijden zorgt.

    Ik had zelf een maand geleden de keuze, wachten op de t-rex500 of een HDX500Se kopen. Ben toch voor de HDX gegaan omdat die bewezen goed in elkaar zit. Bij elke align heli moest eerst de helft geupgrade worden voordat het goed vloog. Oftewel de nieuwe t-rex 500 zal nog best wat mankementen hebben (al heb ik er nog niks over gelezen).
     
  8. helicrasher

    helicrasher

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Gavere (Oost-Vlaanderen)
    hoi,

    Ik legde een 1000 gram batterij (10s 3700 evo) in mijn TRex600 en kreeg hier ongelofelijk veel commentaar over dat ie zwaar zou aanvoelen.
    Die 750 à 800 gram (6s 4900 of 5000 evo) in een TRex500 zal misschien ook zwaar aanvoelen.
    Tijd zal het uitwijzen doch het is maar 200 gram minder dan mijn TRex 600 10s batterijen en even zwaar als een standaard TRex 600 6s batterij configuratie voor de power van een 500 opstelling.

    mvg
    Mario
     
  9. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Sorry, maar ik heb een 1e generatie T-rex 600 met de oude versie regelaar en die vliegt perfect. De T-rex 600 was standaard NIKS mee mis!!
    Het is wel zo dat hij NU standaard geleverd word met dikkere CF frames, een 600XL motor en nog wat mods, maar deze zijn niet noodzakelijk om perfect te vliegen. Ook het veranderen van de bladhouders was niet noodzakelijk, maar voor de veiligheid werden deze GRATIS omgeruild voor dikkere.
    En ook de 450SE 1e generatie was NIKS mis mee (vlieg er nog steeds mee!! en niet rustig!!). Alleen in het verleden, de allereerste heli;s ooit van Align.. dat was niks. Maar de afgelopen 2 jaar hebben ze alleen goed spul op de markt gegooid!

    Zelf ben ik momenteel aan het kijken naar een 500, best een leuke heli lijkt me. Net iets meer mans dan de 450SE en toch niet zo groot als de 600.
    Hopelijk komen ze ooit nog uit met een 700 of nog groter, dan hebben we in dat segment tenminste ook gelijk een betaalbare heli!

    Cheers,

    Richard
     
  10. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik vind het in zijn klasse zeker een mooie heli, de techniek van Align heeft zich ook wel bewezen ondertussen.
    Maar vind de heli op zich best wel duur, en ik weet dat ik er waarschijnlijk dan toch nieuwe lipo's voor zou aanschaffen.
    Ik ga voor een slag groter (logo500 op 6S), vind dat een mooie combi om afwisselend met mijn MiniTitan te vliegen.

    Eric
     
  11. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Logo zou je dat nou wel doen (lol) (haha)....
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  13. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Nee kerel een beetje gein tussen al dat serieuse is nooit weg :infinity:, ben zelfs heel benieuwd naar je ervaringen (straks) met de Logo500, dus wat mij betreft mag je hem al kopen :D
    Zelf kan ik de SJM500 ook niet loslaten uit mijn gedachte...maar ik wil nog zoveel :nosmile:
    Eerst maar eens redelijk goed leren vliegen met mijn Mini Titan, voorlopig ben ik hiermee nog lang niet uitgespeeld:squarewink:

    Dus laat de Z O M E R maar komen :zon:

    En nu snel weer door met de TREX500
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  14. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb ook besloten voor de T-rex 500 te gaan, zodra mijn 450SE is verkocht.

    Ik heb overigens net contact gehad met Duralite en die bevestigden dan er binnen 2 weken Flightpower 5s1p 3300mah beschikbaar zullen zijn, speciaal geschikt voor de T-rex 500. Dit zijn dan ook de accu's die ik ga gebruiken.

    Cheers,

    Richard
     
  15. Helipilot

    Helipilot

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Tiel (Passewaaij)
    Jah ik heb nog niet echt goed gezocht (beetje lui achum) maar is de 500 nou ook te krijgen als barebone, dus zonder die motor en regelaar?

    Ik zou er namelijk graag een Pletti 20-10 en een 5 cell lipo induwen en dan kijken wat er gebeurd:p:p

    Maar tot nu toe kon ik hem alleen vinden als set...


    Marijn
     
  16. baileys

    baileys Guest

    Ik heb mezelf net een logo 500 kado gedaan!!

    moet zeggen dat ik het een mooie heli vindt.en natuurlijk de kwaliteit van mikado.

    voor de liefhebbers(zie draadje logo 10 of logo14)

    groetjes baileys
     
  17. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ik heb eergister een T-Rex 500 CF besteld. We zijn er allemaal helemaal weg van, ik kan niet wachten tot ik hem in huis heb.

    Een maat van me heeft onlangs ook een Logo 500 3D gekocht. Ik moet zeggen, dat is ook een hele mooie heli.
     
  18. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Zo... 4x 9257 servo's besteld, evenals 2x FlightPower 5s1p 3300 pakketjes.

    De heli haal ik in Nederland bij iemand uit mijn onderschrift zodra deze voorradig zijn.... hoelang zou het nog duren! :wink:

    Ik kan iniedergeval niet wachten, ben erg erg benieuwd hoe deze kleine heli vliegt.

    Mijn setup gaat worden:
    500CF + blades
    4x 9257, Logictech 2100
    FlightPower 5s1p 3300 accu's
    15t pinion

    Waarom geen 6s? Omdat ik denk dat het niet nodig is (zoveel bruut vermogen) en je met 5s langere vliegtijden kan halen, tenminste volgens de ontwerper Jason Krause is 5s 3300 het fijnste pakket... en ik denk dat hij het kan weten :D

    Cheers,

    Richard
     
  19. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hé Richard, het wordt wel een keer tijd dat je je naam aanpast, toch!!??
    Raptor Rulezzz, wordt Trex Rulezzz.......
     
  20. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Mijn setup wordt...

    Futaba R607FS
    Futaba GY401
    Futaba S9257 (4x)
    FlightPower EVO25 2500mAh 6S1P of toch maar 5S1P

    Ik ben helemaal weg van de S9257 servo's. Alleen zou ik voor cyclic toch graag metal gears willen hebben. Alleen wil ik zelf niet voor de HS-82MG gaan.

    Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een 5S of 6S. Als ik met 6S 6 minuten flighttime kan behalen met genoeg power ben ik tevreden. Vlieg ik minder dan 5 minuten dan zal ik toch maar 5S moeten kiezen.

    Gr. Boudewijn

    P.S: Ik ga weer een setup & review schrijven voor op onze website.
     

Deel Deze Pagina