T-Rex 550 in welke maat scalebody?

5p1k3

Forum veteraan
Hallo allemaal,

Ik zal mij even netjes voorstellen; ik ben Robert en vrij nieuw met helicopter vliegen. Ik moet het nog leren zeg maar.
Echter, ik heb een ver kijkend oog in de toekomst, dus vandaar mijn vraag ;).

Ik heb onlangs een T-Rex 550 overgenomen van een forumlid. Prachtig mooi ding, lekker formaat. Nu wil ik deze in de toekomst gaan voorzien van een scalebody. Wat voor is nog niet precies duidelijk, wellicht een Jet Ranger (altijd al mooi gevonden) of een Bolkow 105.

Mijn vraag is nu. Welk formaat scalebody moet ik mij op richten?

(overigens heb ik onlangs ook een T-Rex 450 gekocht en daar ga ik mee leren vliegen).

Meestal staat de mechaniek-maat erbij, dus zoek een body voor de 550!

Mvg. Richard

Misschien was ik wat onvolledig in mijn vraagstelling:
Die zijn dus amper te vinden. Wat ik veel vind is body 500 en 600, weinig over de 550.

Dus de vraag blijft staan.

Er zijn inderdaad nog geen schaal rompen voor een 550 size voor zover ik weet. Ik heb zelf ook een 550 gehad en daar naar gezocht. Dan zal je de 550 moeten stretchen naar 600 size.

Echter eerst gewoon leren vliegen voordat je er een romp omheen zet is wel een pre... aangezien je zegt nieuw te zijn in het helivliegen. En met gewoon leren vliegen bedoel ik netjes kunnen hoveren, achtjes vliegen etc. ;)

Graag voorkomen in dit topic dat ik eerst moet leren vliegen en pas dan verder moet kijken. DAT is mij wel bekend.

Het gaat mij dus puur om wat voor size body ik kan gebruiken.

Goed, ik begrijp dus dat de 550 te "stretchen" is naar een 600 size?

Wat me opvalt is dat de prijzen op de duitse centuryheli site vele malen hoger zijn dan de
amerikaanse site, echt een absurd groot verschil.
Voorbeeld >
Century® Twinstar 30 / Ecureuil 2 30 size RC Helicopter Fuselage (Blue)
en dan de duitse >>
Century Helicopter - Twinstar Scale Rumpf lackiert blau, gelb,rot Modelle 2012 CN4031AB
De twinstar romp kost in de Us omgerekend 198€ en in duitsland 379€ !!
Uiteraard zonder de verzendkosten, dat maakt het verschil echt niet goed.

Gr,
Arno

Ah kijk... ze noemen de .30 size rompen ook 550 size rompen.. Ben benieuw of een trex 550 mechaniek er zonder al te veel issues mooi in past.

Prijsverschil is inderdaad behoorlijk..

Je kan een 550 indd stretchen naar een 600 met een 600 staart en 600 size bladen. En eventueel een zwaardere motor. Maar als je die investering doet ( heb ik ook nog even overwogen) dan had je denk ik beter direct een 600 size kunnen kopen :-|

ah kijk... .30 size rompen dus. Ga ik daarnaar uit kijken.

Een 600 lag niet voor de hand, gezien het bedrag ik voor de 550 betaald heb en een 600 kost. Opschalen kan dus altijd nog.

Beter is een passende romp (voor het formaat) te zoeken. Passend maken lukt wel :yes: Daar bennikmodelbouwervoor :)

Back