T Rex 600 Afstand houden echt NOODZAAK

Kijk even op dit filmpje.....

T-Rex 600 linksaf!

Volgens de eigenaar/maker een gebroken ball-link. Laat maar ff zien dat je een heli van dit formaat niet bij jou in de wijk moet opspinnen. Ik hou in ieder geval nog meer afstand dan ik al deed.

De hele draad is te vinden op

RunRyder Draadje

Dit geld eigenlijk voor alle helicopters he... veilige afstand houden is erg belangrijk, alhoewel we ons ALLEMAAL te buiten gaan en te dichtbij landen/stijgen.

Het blijven natuurlijk gevaarlijke dingen, de tippen van de bladen gaan zo'n 550km/hr en Carbon 7/10x sterker dan staal... niet lekker om terug te koppen.

Overigens brak 1 van zijn radius arms (zitten aan de washout op de kogeltjes van de swash) maar hij had 1 van de eerst kits. Die had ik ook en daar zaten linkjes/radius arms bij die weleens kunnen open splijten. Dit is een bekend probleem, dus ik had ze allemaal direct vervangen.

Cheers,

Richard

volgens mij is mijn T-Rex 450 ook wel in staat om flink door te hakken.... vind hem nog steeds wel een beetje eng af en toe :).
en das maar goed ook misschien!

Whahah ik lig even HE-LE-MAAL dubbel.

Net zo'n oude wijze man uit een of andere film:
"Something happened, I don't know what it wass"
Haha droog

Maar om even on-topic te blijven.
Veilig afstand houden? Ik denk als er een blad af vliegt dat je op 10 meter nog niet veilig bent.

Groet,
Tjerk

en ik kan het weten, afgelopen jaar hier een hoverpoging met de spirit pro achter het huis gedaan en crash tegen een verdwaalde koelkast gehad.
helft van rotorblad spoot weg en tot vandaag de dag nooit terug kunnen vinden............
en dan te weten dat mijn kids aan de andere kant stonden te kijken hoe papa crashte!!!
nee daar ben ik enorm van geschrokken had ook anders af kunnen lopen denk ik nu.....

Tuurlijk niet alleen bij de Trex 600!

Dacht dat het goed is om soms even met je neus op de feiten gedrukt te worden.

zei die jongen die met een raptor 30 voor zijn neus in de krappe tuin bijna de hele reutemeteut aanvloog. ;)

Inderdaad, dat geldt voor elke heli.
Maar toch denk ik dat het gevaar heel vaak onderschat word.
Even opstijgen 2 meter bij je vandaan (ik zie dat regelmatig), ik zorg dan dat ik er niet te dicht in de buurt sta.
Als een blad breekt, om wat voor rede dan ook, kan je flink de pineut zijn.
Ik heb al een hekel aan een gezicht percing,dus laat staan een stuk blad van een heli wat ergens in me wenkbrauw zit :D

Lazerbeak zei:
Veilig afstand houden? Ik denk als er een blad af vliegt dat je op 10 meter nog niet veilig bent.

Dat valt dus heel erg mee, in ieder geval wat betreft de bladen: Zodra ze loslaten/breken schieten ze niet als een speer weg, zoals zoveel gedacht wordt, maar beginnen al op korte afstand van de rotor te "dwarrelen" waardoor ze snelheid verliezen.
Afstand houden is belangrijk, maar het is niet zo dat je doorzeeft wordt door de bladen op 5 m afstand.
Ik vind die vent in het filmpje er ook wel erg dichtbij staan.

jeroen, ik heb op 3dmasters een stuk 710mm blad een vlucht zien maken , afgebroken na een crash, over het publiek heen om 50 meter verderop als een speer in de berg te knallen.

als het ongelukkig gaat, kijk dan gerust maar uit.

Gerard_nl zei:
jeroen, ik heb op 3dmasters een stuk 710mm blad een vlucht zien maken , afgebroken na een crash, over het publiek heen om 50 meter verderop als een speer in de berg te knallen.

als het ongelukkig gaat, kijk dan gerust maar uit.

Oei! Dat zal indruk gemaakt hebben. Ik heb ook wel eens een idiote Taiwanees muntjes op het eind van zijn rotorbladen zien plakken om hem stabieler te maken, als die losschieten heb je echt ongeleide projectielen!

nog een geluk dat ie naar links ging en niet naar achter anders had de piloot de antenne een stukje korter gehad :wink:

groet,

Roy

Ik ben toch positief verrast en verbaasd over wat er allemaal mogelijk is met een RC Heli. Tevens valt mij op dat de bestuurder van de heli wel erg dicht op dit rondvliegende projectiel staat (maar hij zal wel weten wat-ie doet):

[media=youtube]p8t41avFuCc[/media]

Arme helicopter :) maar ook bijzonder mooi om te zien!

Laatst bewerkt door een moderator:
eric_laermans zei:
Ik ben toch positief verrast en verbaasd over wat er allemaal mogelijk is met een RC Heli. Tevens valt mij op dat de bestuurder van de heli wel erg dicht op dit rondvliegende projectiel staat (maar hij zal wel weten wat-ie doet):

[media=youtube]p8t41avFuCc[/media]

Arme helicopter :) maar ook bijzonder mooi om te zien!

Ehhh.... je hebt het hier wel over één van 's werelds beste 3D heli vliegers Alan Szabo. Dat ie weet wat ie doet hoef je niet aan te twijfelen.
Hoewel... een ongeluk kan natuurlijk in een klein hoekie zitten, niet?

Arme heli??...... volgens mij vindt ie het heerlijk!!
Mooi om te zien? ZEKERS....... kunnen de meesten van ons alleen maar van dromen.

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft die Alan uberhaupt wel normale hersenen en ogen ? ik snap niet hoe je nog coordinatie kan houden met zulke snelle moves :|

Back