T REX 600 CONFIGURATIE

Dan lijkt het me inderdaad sterk dat de lipo's de bottleneck zijn. Natuurlijk zakt je motor altijd wat in toeren bij flinke belasting maar zoals jij het beschrijft hou je bijna geen vermogen meer over?

Maar wat ik zei, met dataloggen weet je veel meer en kan je ook mogelijke problemen achterhalen. Ik heb ook rpm sensors dus eventueel kan zelfs het toerental gemeten worden, misschien verliest hij wel minder toeren dan dat jij denkt ;)

Het zal inderdaad wel wat met mijn collective management te maken hebben, maar ja als ik zie hoe die Szabo jongens aan hun CP stick rukken (b.v. met metronomen) daar is mijn pitch hadeling kinderspel bij.

Ik zou graag willen weten met welke bladen ik het beste kan vliegen glass fiber of carbon (voor normaal em licht 3D werk)
En misschien een link waar ik deze het best en voordeligst kan kopen.
Ik heb gisteren mijn Trex 600 CF binnen gehad met daarbij standaard X3 houten bladen.

ik heb dat ook met inkakken van de motor , kan dan wel een hele hoop gemis in collective vaardigheden zijn van mijn kant , mn r50 met hyper is echt stukken sterker , zelfs niet stil te krijgen met 11.5 graden pitch .

Ja Ferro,

Dat heb ik ook!
Mijn OS hyper heeft mij wat dat betreft nog nooit in de steek gelaten. :wink:
Kan het zijn dat wij een programeerfout in onze regelaar hebben (naast onze slechte timing natuurlijk) :lol:

hoe heb je je regelaar ingesteld ?
curves of govenor en wat zijn je punten op je zender die je ingesteld hebt ?

He Gerard,

Mijn regelaar op govener.
Mijn FF9 op:

Tr curve in idle 1 100% 96% 100%
Pitch curve 0% = +9 gr 25>50>75>100% = -9 graden
Ik heb wel wat moeite met dat swach menutje omdat ik voorheen met vierpuntaansturing vloog maar bij de rex ziet hij er alsvolgt uit:

Swach AFR rate ail>+100
ele>-100
pit>-32 (vanwege de grote uitslag op mijn pitch) als ik dat niet doe b.v. op 50 zet zit ik op +11 en -11 graden.

nee, kost maar 5 EUR, maar je zal het verschil wel merken!
(Standaard is 170/10T)

je moet enkel de 11T pinion bestellen, die 170T is standaard. (tenzij je op helical wil overschakelen 188T/12T).

idd moet je een overshoot hebben op de govenor.
1e punt op nul, (startup), rest op 82/85 zoiets.
dan kan de regelaar tot 100 spelen.

ook zorgen dat je atvs op max staan, en eens calibreren op de regelaar.

Als het turbinegeluid van de rechte tandwielen niet stoort zou ik niet overschakelen op helical.

Back